Benzină produsă din aer şi apă. Prea frumos să fie adevărat?

2

Având în vedere creşterea preţurilor de la pompele de benzină, probabil că mulţi şoferi îşi doresc ca la un moment dat să se inventeze benzina produsă din aer. Mai nou, o firmă britanică susţine că a reuşit să se apropie de acest ideal.

 

Potrivit reporterului Reuters Alice Baghdjian, inginerii de la Air Fuel Synthesis (AFS) din Teesside, Anglia, au reuşit să producă un combustibil sintetic folosind dioxid de carbon extras din aer şi hidrogen extras din apă, relatează Redorbit.com.

Aceştia au combinat cele două elemente într-un reactor, au introdus un catalizator şi au produs metanol, şi apoi un tip de petrol sintetic. În trei luni, cercetătorii britanici au reuşit să producă cinci litri de substanţă sintetică. Pe parcursul întregului proces, a fost utilizată energie regenerabilă pentru alimentarea maşinăriilor, ceea ce i-a îndeptăţit pe  oamenii de ştiinţă să susţină că produsul obţinut este ecologic.

Peter Harrison, şeful AFS, a spus că „benzina” obţinută “este mult mai curată, deoarece este sintetică”. “Faci ce trebuie să faci în condiţiile date, aşa că substanţa nu conţine ceva ce ar putea fi privit drept poluant, aşa cum se întâmplă în cazul sulfului”.

Baghdijian spune că proiectul, care a durat doi ani, a avut nevoie până acum de o investiţie de peste 1,5 milioane de dolari, dar produsul este încă departe de a fi gata pentru consumul public. Harrison spune că « nu putem produce deocamdată benzină sintetică la preţuri de pompă, dar ne propunem ca, într-un final, să reuşim să facem acest lucru ».

Oficialii AFS spun că benzina sintetică ar putea fi folosită la alimentarea vehiculelor atunci când criza petrolului se va acutiza, iar  tehnologia ar putea fi “redimensionată până la nivel de rafinărie, în viitorul apropiat”. De fapt, aceştia au spus că speră să construiască o unitate capabilă să producă aproximativ 1.200 de litri de combustibil pe zi, înainte de sfârşitul anului 2014.

Petrolul sintetic este produs prin amestecarea aerului cu hidroxid de sodiu pentru a crea carbonat de sodiu, iar apoi acesta trece printr-un proces de electroliză pentru a elibera dioxid de carbon. În acelaşi mod, apa trece printr-un proces de electroliză pentru a elibera hidrogen. În etapa următoare, cele două substanţe reacţionează una cu cealaltă în condiţii diferite, în funcţie tipul de combustibil pe care inginerii încearcă să-l producă.

Extragerea dioxidului de carbon din aer, eliminând în mod eficient principalul gaz industrial cu efect de seră din atmosferă, a fost descrisă ca fiind “Sfântul Graal” al economiei ecologice emergente.

Totuşi, reciclarea dioxidului de carbon extras din aer şi transformarea sa în combustibil utilizabil în motoarele existente are potenţialul de a modifica complet mediul şi peisajul economic mondial.

Tim Fox, şeful Institutului de Ingineri Mecanici, o organizaţie care sprijină proiectul AFS, a spus că “totul pare a fi prea frumos pentru a fi adevărat”.

“Procesul foloseşte componente foarte bine cunoscute şi bine stabilite, dar ceea ce este interesant şi încurajator este că cercetătorii au reuşit să pună totul cap la cap şi au arătat că acest proces funcţionează”, a concluzionat Fox.

loading...
Citește și
2 Comentarii
  1. Razvan P spune

    Din pacate acest proiect ca si multe altele va fi ingropat de mogulii petrolului din motive lesne de inteles.Si ca sa fiu sincer, prefer de 100 de ori sa stiu ca banii pe care-i dau pe benzina ar merge catre niste oameni cu minte stralucita care au muncit pe branci sa inventeze ceva, decat sa mearga catre seicii cocalari care ard teancuri de bani la petreceri si viseaza la cele 100 de virgine (sau cate or fi)

  2. sil spune

    Tot scopul acestui combustibil e legat de ecologie, fiind un petrol sintetic se presupune ca e mai ecologic.
    Din apa si aer s-a mai obtinut combustibil si anume hidrogenul care e mult mai ecologic decat petrolul sintetic insa pentru hidrogen trebuie modificate toate automobilele.
    Problema cea mai mare este ca trebuie o cantitate mult mai mare de energie pentru a scoate hidrogenul din apa si dioxidul de carbon din aer decat energia pe care o genereaza petrolul sintetic si prin urmare nu este eficient acest proces. E mult mai ieftin sa il scoti din pamant decat sa il produci prin aceste metode.
    Prin urmare, ca si in cazul hidrogenului combustibil, si acest petrol sintetic NU va avea in urmatorii minim 50 ani vreo aplicabilitate. Poate la criza petrolului care mai are de asteptat vreo 50 ani.
    PS: NU poti obtine petrol din metanol, poate ca ei au obtinut metanol SI petrol sintetice

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.