Cum a „salvat” Vodafone caii din Delta

1 14

Ca un violator care promite sa ia fata de nevasta, ca sa nu faca puscarie, Vodafone promite sa hraneasca cu 20.000 de euro caii salvati de altii anul trecut. Dupa ce le-a folosit imaginea fara sa-i intrebe, ca sa-si faca publicitate. „Suntem doua feluri de oameni pe lumea asta: cei care asteptam sa se intample ceva si cei care chiar facem ceva”. Apoi mai sunt multinationalele care vin si folosesc cu tupeu faptele celor din urma, in scop publicitar. Cam asa a fost cu campania de salvare a cailor din Letea, folosita grosolan de Vodafone pentru ultimul lor clip publicitar, desi nu au contribuit cu nimic la actiunea de anul trecut, scrie blogul Dollo.ro.

Caii din Letea au fost salvați în 2011 de oameni, într-adevăr, nu de firme.

30 de oameni adunați cu greu de Vier Pfoten, prin Facebook, twitter sau alte mijloace de comunicare. Oameni care au lucrat benevol, ca să pună la adăpost 54 de cai (nu 70 câți au fost „salvați” în clipul Vodafone), din care zece au fost eutanasiați pentru că erau foarte bolnavi.

Ca să nu mai fie o amenințare pentru pădurea Letea, Vier Pfoten le duce în continuare nutreț cailor din Deltă. Asta costă foarte mult, pentru că transportul până acolo se face, în parte, pe apă. Vreo 20.000 de euro costă trei transporturi de nutreț pentru cai (rectifică sursa mea).

Ceea ce arată Vodafone în videoclip este doar un film de ficțiune. Caii care „joacă” rolul victimelor sunt alții, personajele sunt inventate, până și hashstag-ul de twitter e inventat. Ar fi putut să spună la final că e un scenariu bazat pe fapte reale, cu care Vodafone nu a avut nicio legătură, dar în loc de asta a preferat să se autoincludă în categoria „oamenilor care chiar fac ceva” și să le vândă fraierilor abonamente cu 50% mai multe gogoși.

Pentru că unele spirite s-au indignat – tot pe Facebook – după apariția clipului Vodafone, se pare că firma va contribui, până la urmă, cu vreo 20.000 de euro la hrănirea cailor. Cel puțin așa a promis, deocamdată. Cum s-ar zice prin popor, după viol urmează căsătoria din obligație, dacă tot au abuzat de onoarea fetei.

Citeste si comenteaza pe Dollo.ro

Citește și
1 Comentariu
  1. Kuki Barbuceanu spune

    PRECIZARI:
    1. Vodafone nu spune nicaieri ca ar fi salvat vreun cal.
    2. Oana Pellea cand spune “impreuna” se refera la “noi – OAMENII care chiar facem ceva”, adica la VOI – oameni buni si nu la NOI – VODAFONE.
    Este foarte adevarat ca atunci cand acest “impreuna” se afla in cadrul unui clip publicitar, se poate lesne intelege ca este implicata si compania respectiva. In cazul de fata, folosirea in text a persoanei intai plural, a fost o greseala ale carei consecinte nimeni nu le-a anticipat iar acum pierdem vremea pe bloguri.
    3. Vodafone a contactat Vier Pfoten cu doua saptamani inainte de a fi lansat clipul si au primit toate detaliile referitoare la actiunea de salvare a cailor. Este adevarat ca in tarcul de la Letea fusesera prinsi 70 de cai dar dintre acestia, doar 54 au fost urcati un tir, restul fiind manjii care au ramas acolo. Dar “incurcaturile” astea nu cred ca sunt relevante..
    4. De la prima intalnire, Vodafone ne-a intrebat ce nevoi avem pentru cai. Dupa insiruirea acestora si in urma analizei lor, au hotarat sa se implice in partea cu hranirea, prin donarea celor 20.000 euro. Deci partea cu “violatorul” cade, pentru ca a fost de comun acord. Cam ieftin, ce-i drept..
    5. Zilele acestea va fi lansata si aplicatia pe Facebook iar cei carora intradevar le pasa de caii din Letea (mai mult decat de carcoteala specific romaneasca si alte “balarii”) sunt invitati s-o acceseze. Nu-i costa nimic.
    6. Caii din Letea nu este marca inregistrata a Vier Pfoten sau a altcuiva, deci legal, nu putem interzice nimanui sa-i “foloseasca” . Da Doamne sa se intample mai des, daca asta le va asigura viitorul.
    7. A fost primul pas intr-o colaborare de lunga durata (speram) intre Vodafone si Vier Pfoten. Sau aveti alte preferinte ?
    Concluzie:
    Nimeni n-a vrut sa “fure” (insele, violeze etc) pe nimeni. A fost doar un text al companiei de publicitate, nefericit ales, care a lasat loc ambiguitatilor si interpretarilor.
    La sfarsitul lui noiembrie incepe proiectul In Letea.
    Stay tuned !

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata