Cum au fost convinse chinezoaicele că trebuie să se epileze

0 47

În 2005, atunci când Reckitt Benckiser Group (RB) a adus pe piaţa chineză crema Veet pentru îndepărtarea părului, vânzările erau apatice. Preţul produsului era considerat prea piperat şi dimensiunile erau prea mari. Dar cea mai mare problemă a fost faptul că majoritatea femeilor chineze nu au prea mult păr corporal, iar cele care îl au nu îşi fac prea multe griji în această privinţă.

Astfel că RB a abordat un nou plan de marketing. Compania a lansat reclame în care a pus semnul egal între pielea fără păr şi sănătatea, încrederea şi feminitatea. Oamenii de marketing şi-au dat toată silinţa ca femeile chineze să devină mai conştiente de fiecare folicul de păr rătăcit, relatează Businessweek.com.

“Nu este vorba despre cât de mult păr ai, ci despre cât de mult păr crezi că ai – spune Aditya Sehgal, şeful companiei din China. Dacă nivelul tău de îngrijorare este suficient de ridicat, chiar şi un singur fir de păr este prea mult.”

Astfel a fost încurajată fobia părului corporal în rândul chinezoaicelor, iar Veet a devenit acum brandul din China cu cea mai rapidă creştere pentru Reckitt Benckiser Group (RB). Vânzările asiatice pentru produsul de îndepărtare a părului cresc cu 20% în fiecare an, aproape dublul vânzărilor de lame şi aparate de ras specifice femeilor.

În afacerea globală a produselor de îngrijire personală, în valoare de 427 de miliarde de dolari, producătorii au convins femeile că trebuie să se concentreze asupra defectelor corpurilor lor. Estee Lauder (EL) şi L’Oreal (OR) vând creme de albire a pielii în China, unde femeile sunt îndrăgostite de o piele mai deschisă la culoare, potrivit lui Harriet Evans, o profesoară de studii a culturii chineze de la Universitatea Westminster.

Pentru relansarea Veet din China, Reckitt Benckiser a regândit designul ambalajului, poziţionându-l ca un produs dedicat femeilor “pentru care îngrijirea este o modalitate de a obţine o promovare, un soţ bun şi o mărire de salariu”, spune Paul French, un analist de la Mintel China.

Cu noul design, Veet a debutat în 2008 în oraşul sudic Guangzhou, unde verile sunt calde şi femeile poartă mai des pantaloni scurţi şi tricouri. Veet a inundat universităţile locale cu mostre gratuite, în timp ce videoclipuri online au învăţat clientele cum să folosească cremele.

Astăzi, aproximativ 25 de tipuri diferite de creme Veet sunt vândute în peste 130 de oraşe chinezeşti, inclusiv variante parfumate care maschează mirosul neplăcut al substanţelor chimice care slăbesc firul de păr pentru a putea fi eliminat. Actriţa Yang Mi face publicitate  produsului, şi astfel un personaj celebru este asociat cu un brand care promite “feminitate fină”.

Urmărind această evoluţie, unii observatori ai pieţei spun că femeile din China sunt “prea independente în gândire” pentru a fi convinse să folosească un produs de care nu prea au nevoie. Alţii nu sunt chiar atât de siguri de acest lucru. “Marketingul Veet joacă un rol care pare a fi foarte asemănător cu cel al mărului din Biblie”, spune Benjamin Voyer, un psiholog social şi profesor asistent de marketing de la şcoala de afaceri ESCP Europa. “Dă naştere unei conştientizări care, ulterior, va crea un sentiment de ruşine şi nevoia de a-l contracara”.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata