Şosele de Cartea Recordurilor: regii asfaltului au mai construit 1% din autostrada care leagă Constanţa de Nădlac

0

România a stabilit ieri o dublă perfor­manţă: a inaugurat cel mai scurt tronson de autostradă construit vreodată în ţară, de doar 9,5 kilometri, şi în acelaşi timp a ter­minat pentru prima oară o şosea înainte de termen.

 

După câteva luni de amânări şi totuşi înainte cu jumătate de an faţă de termenul contractual, autostrada Timişoara-Lugoj, lot 1, cu o lungime de 9,5 kilometri, a fost inau­gurată marţi dimineaţă, scrie ZF.

Tronsonul de autostradă reprezintă doar 1,3% din traseul Coridorului IV paneuropean pe teritoriul României, din care şi face parte. Acest coridor, care străbate România de la vest la est, pe ruta Nădlac-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Feteşti-Cernavodă-Constanţa, are o lungime de circa 740 de kilometri, fără a fi luate în considerare centurile ocolitoare ale principalelor oraşe pe care le traversează, potrivit estimărilor ZF.

Cu alte cuvinte, de ieri România nu mai are finalizaţi doar circa 330 de kilometri din traseul Coridorului 4 pe teritoriul României, ci cu aproape 10 kilometri mai mult.

Contractul pentru construcţia sectorului de autostradă Timişoara-Lugoj, lot 1, care va fi parcurs în aproximativ 5 minute, s-a ridicat la circa 50 de milioane de euro, astfel că un kilometru a fost realizat pentru circa 5,2 milioane de euro. Alături de construc­torul Spedition UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu, pe acest tronson au lucrat şi italienii de la Carena.

Termenul de finalizare a autostrăzii a fost devansat cu circa ju­mătate de an, având în vedere că tronsonul trebuia să fie gata în aprilie 2013, conform termenilor contractuali.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.