Fascicule de lumină ajută bicicliştii să îşi creeze propria pistă de mers

0 23

Dacă ţi-ai dorit vreodată să ai propria ta pistă de mers cu bicicleta, pe parcursul întregii tale călătorii, un nou sistem de luminare abia ajuns în Europa te-ar putea interesa. Acest sistem activează crearea propriei tale “piste” pe suprafaţa şoselei, însă funcţionează doar atunci când afară este întuneric, relatează Guardian.co.uk.

Scopul invenţiei este ca bicicliştii să fie mai vizibili în timpul nopţii şi să încurajeze şoferii să le ofere un spaţiu de circulaţie mai larg. În peste 20 de state din SUA există deja legi care impun şoferilor să ofere cicliştilor o margine de cel puţin un metru atunci când se încadrează în depăşiri.

Pista de lumină a produsului BikeLane XFire funcţionează prin proiectarea a două raze laser de culoare roşie pe asfalt, pe fiecare parte a bicicletei. Poţi stabili lărgimea “bandei” tale de mers între 0,60 şi 1,20 metri, în funcţie de unghiul în care aşezi unitatea, şi poţi alege ca fasciculele de lumină să fie intermitente dacă doreşti.

Laserele au o putere maximă de cinci miliwaţi, aproape la fel ca majoritatea indiciilor cu laser. Unitatea BikeLane include şi un LED convenţional care are două moduri luminoase.

Managerul de la XFire, Alex Choi, spune că designul a fost inspirat de pericolele la care sunt supuşi bicicliştii în general, dar în special în Los Angeles, acolo unde locuieşte: “Fac naveta cu bicicleta până la locul de muncă aproape în fiecare zi, iar siguranţa este o adevărată problemă în Los Angeles. Auzi despre cel puţin un accident pe zi, iar recent, oraşul a adoptat o lege care obligă şoferii să lase un spaţiu de cel puţin un metru faţă de biciclişti.”

Unitatea de lumini laser BikeLane XFire poate fi ataşată cu uşurintă de  scaun (suport furnizat) sau prinsă de hainele tale, având un preţ de 35 de euro.

Însă, printre dezavantajele sistemului se numără faptul că, “propria pistă de biciclete” îţi poate oferi un sentiment fals de securitate, aşa cum unii experţi consideră că se întâmplă şi în cazul căştilor.

De asemenea, în clipul video se poate observa că “banda” este mai vizibilă atunci când maşina se află în apropiere de bicicletă, însă acest videoclip este filmat de pe scaunul pasagerului şi nu de pe cel al şoferului.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata