Cinci moduri de a-ţi motiva angajaţii. Fără cheltuieli prea mari!

0

Uneori , recunoaşterea performanţelor într-un mod potrivit funcţionează mai bine decât un salariu mai mare. Cum faci oameni să fie entuziaşti în munca lor, fără să le oferi mai mulţi bani? Se pare că acest lucru este relativ uşor, atâta timp cât înţelegi de ce banii funcţionează ca un motivator, relatează Inc.com.

 

De fapt, nimeni nu lucrează doar pentru a obţine bani. Nimeni. De ce ar vrea cineva o colecţie cu hârtii gravate cu chipurile unor personalităţi care nu mai există printre noi?

Mai mult, odată ce ai depăşit nivelul minim de „mâncare, haine şi casă“, nimeni nu mai lucrează pentru a cumpăra şi mai multe lucruri. Nimeni.

Singurul motiv pentru care oamenii folosesc bani suplimentari pentru a cumpăra „lucruri“ este din cauză că aceştia cred că, dacă deţin şi folosesc aceste „lucruri“, vor fi mai fericiţi.

Pe scurt, odată ce depăşeşti nivelul supravieţuirii, singurul motiv pentru care banii funcţionează ca un motivator este acela că oamenii privesc banii ca pe un mijloc de a se simţi bine.

De aceea este uşor să motivezi oamenii fără să îi plăteşti mai mult. Tot ce ai nevoie este să înţelegi cum să îi faci să se simtă bine în timp ce muncesc.

Modul în care faci acest lucru este să creezi oportunitaţi prin care se recunosc performanţele bune şi care conectează angajaţii atât între ei, cât şi cu obiectivul la scară largă al companiei. Iată cum.

 

1. Lasă angajaţii să recompenseze alţi angajaţi

Oricând un angajat a îndeplinit un obiectiv major, permite acestuia să îl recunoască în mod formal pe colegul său din alt grup, care l-a ajutat la atingerea acelui obiectiv.

De exemplu, într-o companie, când cineva făcea o vânzare majoră, vânzătorul care a obţinut un succes putea alege pe cineva din „celula de sprijin” a vânzării să primească un „cadou“. Chiar dacă premiul este relativ mic, acesta furnizează o motivaţie suplimentară pentru ambii performeri.

 

2. Ţine întâlniri săptămânale de „asigurare a calităţii“

Termenul de „asigurarea calităţii“ vine din lumea înaltei tehnologii şi este un fel de glumă internă. Întâlnirea tipică de acest fel are loc vinerea, la aproximativ 17:30, în mod ideal într-un separeu al unui restaurant sau bar.

Angajaţii, şi în special managerii, stau unde vor ei, comandă ce vor ei şi plătesc în funcţie de cum aleg, fie numai pentru ei, fie şi pentru alţii. Ceea ce se întâmplă în mod inevitabil este că discuţia converge spre aspecte legate de muncă şi oamenii devin mai „relaxaţi“ pe măsură ce seara înaintează.

Nu numai că acest lucru asigură o comunicare mai bună între angajaţii din diferite grupuri, dar, de-a lungul timpului, creează un sentiment că în cadrul companiei nu se lucrează cu anumiţi colegi, ci cu prieteni apropiaţi.

 

3. Oferă avantaje pentru performanţă, nu pentru poziţie

Majoritatea companiilor au avantaje vizibile, precum locuri de parcare favorizate şi întâlniri în afara birourilor, cu masa inclusă, care de obicei sunt rezervate pentru manageri şi directori executivi.

Dacă oferi astfel de avantaje în funcţie de poziţia în companie, motivezi oamenii să râvnească la acea poziţie, un obiectiv pe care puţini îl vor atinge şi care poate să nu reprezinte un drum profesional potrivit pentru ei.

Pe de altă parte, dacă acele avantaje sunt câştigate în urma unor performanţe individuale, motivezi oamenii să exceleze la locul de muncă, indiferent dacă au sau nu şanse să ajungă vreodată manageri.

 

4. Transformă munca într-un joc

Consultanţii în management, care sunt întotdeauna pregătiţi să transforme o idee simplă într-una complexă, au început să numească această acţiune drept „jocurizare“. Ceea ce înseamnă că se stabileşte un sistem de punctare cu rezultate care se afişează într-un loc vizibil pentru toată lumea.

Grupurile de vânzări, bineînţeles, au făcut acest tip de acţiuni de zeci de ani, dar acum companiile încep să aplice acelaşi concept şi la alte activităţi. Experienţa spune că cele mai eficiente strategii de „jocurizare“ presupun competiţii între diferite grupuri, şi nu între diferite persoane. Altfel, poţi ajunge să motivezi angajaţii, în mod accidental, să fure „performanţele“ altor persoane.

 

5. Fă legătura între angajaţi şi clienţii fericiţi

Oamenii se simt mult mai bine în pielea lor, şi prin urmare sunt mai fericiţi, atunci când pot vedea că ceea ce fac are un efect pozitiv asupra lumii.

Totuşi, angajaţii care nu lucrează în mod direct cu clienţii, nu reuşesc să vadă rezultatul final al muncii lor, iar cei care au legătură directă cu clienţii (cum ar fi cei din cadrul departamentului de relaţii cu clienţii) aud doar plângerile acestora.

De aceea, dacă ştii un client cu adevărat fericit, roagă-l fie să viziteze compania, fie să înregistreze un mesaj prin care să mulţumească echipei pentru eforturile depuse şi să explice modul în care ceea ce a realizat echipa i-a înseninat viaţa.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.