Dan Diaconescu şi Elena Udrea, printre idolii tinerilor români

1

Idolii tinerilor din România sunt vedetele din show-biz, iar din domeniul politic Dan Diaconescu şi Elena Udrea, relevă un studiu sociologic comandat de producătorul de bere Ursus Breweries şi realizat de Cult Media Research, pe un eşantion de peste 1.000 de tineri, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 de ani.

Potrivit sociologului Septimiu Chelcea, 25% dintre tinerii români au idoli. În timp ce în SUA idoli pentru tineri sunt preşedinţi sau ex-preşedinţi americani, pentru români aceştia sunt în primul rând personaje din show-biz.

„O problemă interesantă este cea a idolilor pe care îi au tinerii. În toate societăţile există idoli. Nu este vorba despre ceva sacru, ci este vorba despre viaţa de zi cu zi. Există o nevoie permanentă de idoli. În România, declară că au idoli – persoane pe care le admiră şi cu care ar vrea să se identifice – o pătrime din cei investigaţi. În primul rând, sunt idoli pentru tinerii de astăzi personajele din show-biz”, a precizat Chelcea.

Comparând cu o cercetare mai veche din 2005, se constată că în România există mulţi „idoli de o clipă”, a afirmat expertul.

„Dacă ar fi să mă refer la idolii politici – şi aici este uluitor – în 2005, idolii politici erau Traian Băsescu şi Mona Muscă. Ştiţi cine sunt cei din zona politică pentru tinerii pe care i-am intervievat noi? Poate că nu vă vine să credeţi: Dan Diaconescu şi Elena Udrea. Da, există şi idoli negri şi idoli femei. O concluzie se impune şi anume că televiziunea este o fabrică de idoli”, a adăugat acesta.

Cercetarea mai relevă că tinerii între 18 şi 25 de ani din România îşi doresc să fie în controlul propriei vieţi, iar faptul că pot face acest lucru le oferă un sentiment de siguranţă. Principala zonă în care îşi doresc să aibă controlul este cea a relaţiilor personale (68% legat de familie, 42% în relaţia cu prietenii şi 7% în relaţia cu colegii) şi mai puţin în sfera relaţiilor sociale (46% în domeniul vieţii politice şi 32% în domeniul vieţii profesionale).

În egală măsură, familia are o mare influenţă asupra deciziilor tinerilor (82% declară că sunt influenţaţi de aceasta), dar şi prietenii (56% din repondenţi declară că ascultă părerile acestora).

Când vine vorba despre băutură, opinia celorlalţi pentru schimbarea comportamentului privind consumul de băuturi alcoolice contează în proporţie de 61%. De asemenea 41% din tineri declară că şi ei exercită control asupra colegilor şi prietenilor legat de consumul de băuturi alcoolice.

În ceea ce priveşte controlul tinerilor asupra viitorului şi percepţia asupra evoluţiei situaţiei din România, studiul a relevat o discrepanţă între aprecierea evoluţiei situaţiei din România şi evoluţia situaţiei personale.

„Evoluţia situaţiei din România este mai degrabă în percepţia tinerilor negativă. Doar 39% consideră că în următorii 10 ani evoluţia situaţiei din România va fi într-o direcţie bună şi, în aceste condiţii, un număr mare – trei pătrimi din cei intervievaţi – consideră că evoluţia situaţiei lor va fi bună. Cum se poate explica faptul că într-un context social negativ în perspectivă există credinţa unei evoluţii pozitive a indivizilor? Există o cale, după părerea mea, responsabilă – aceea de a te angaja ca lucrurile să meargă într-o direcţie mai bună – şi o altă cale mai facilă, şi anume de a părăsi zona defavorizată”, a conchis Chelcea.

Cercetarea realizată de Cult Media Research se află la baza platformei de comunicare ‘Control Generation’, o nouă componentă care se adresează tinerilor, în cadrul programului ‘Află-ţi echilibrul! – www.desprealcool.ro’ lansat de Ursus Breweries.

Deoarece cercetarea arată că tinerii români îşi doresc să aibă controlul asupra a ceea ce fac, ‘Control Generation’ le oferă mai multe instrumente pe care aceştia să le folosească: un site cu o nouă structură şi un nou design, informaţie echilibrată, aplicaţii mobile, acces la formatori de opinie.

Citește și
1 Comentariu
  1. Ca nuca-n perete... spune

    Mare dobitoc a fost ăla care a făcut alăturarea nefirească a celor două personaje…păi s-o luăm metodic Dan Diaconescu, acest caracalean pârât, este o caricatură de când s-a născut : a făcut bani prin metode stranii, bani din care nu-şi permite nici măcar să-şi aranjeze gura aia hidoasă din cauza căreia ne produce senzaţii de vomă cumplite…este un nimic ce vrea cu tot dinadinsul să parvină folosind prostia omenească…
    La polul opus se află blonda Udrea…tânără, frumoasă, elegantă, isteaţă, invidiată şi iubită de tineri în acelaşi timp…
    Aşa că autorul acestui studiu, a dat-o rău în bară…el trebuia să fie surprins de gusturile tinerilor şi să-i împartă în două tabere diametral opuse : troglodiţii, repetenţii şi drogaţii de partea Ştirbului, iar de partea cealaltă, tinerii normali la trup şi minte admiratori e blondei Udrea…dar, m-am obişnuit să n-am pretenţii din partea unora care se dau docţi şi în fond sunt nişte nulităţi…

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.