Pentru păstrarea siluetei şi a tonusului contează nu numai ce mănânci, ci şi când mănânci

0 14

Prevenirea obezităţii şi lupta împotriva greutăţii corporale excesive necesită un regim alimentar echilibrat, însă şi momentul consumului de alimente joacă un rol important, relatează passionsante.be.

Totul ţine de ceasul biologic, arată cercetători de la Institutul Salk din California, care stabilesc o paralelă cu ciclul veghe-somn: cine nu doarme bine noaptea, nu este în formă ziua următoare şi lucrează mai puţin eficient. Acelaşi lucru se produce şi în cazul proceselor biologice legate de alimentaţie, de la metabolismul colesterolului la producerea glucozei.

Aceste funcţii, ca să acţioneze eficient, optim, trebuie să fie activate în anumite momente şi lăsate în repaos în altele. Echipa de la Institutul Salk a observat acest lucru efectuând experienţe pe şoareci (‘organism model’ plin de informaţii), hrăniţi conform unor secvenţe orare variabile.

S-a constatat că, la un consum echivalent de hrană (cantitate şi calitate nutriţională), cei care puteau mânca când doreau au crescut în greutate şi au prezentat leziuni hepatice mai mari decât atunci când rozătoarele mâncau după un program strict. Impactul a fost semnificativ când şoarecii puteau mânca seara şi noaptea.

Cercetătorii conchid în articolul apărut în revista ‘Cell Metabolism’ că, deşi este foarte important ce mâncăm, nu trebuie neglijat nici momentul în care mâncăm.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata