Cât de mult ai plăti ca să nu mai vezi niciodată o reclamă online?

Imaginează-ţi că ai o cutie de 120 de dolari care stă aşezată între modemul tău de cablu (cutia care aduce Internetul în casa ta) şi routerul tău wireless (dispozitivul care îţi umple casa de WiFi) şi care îţi blochează orice fel de reclamă care poate fi furnizată prin intermediul Internetului. Nu mai ai reclame pe laptop, tabletă sau smartphone. Nu mai ai reclame pe paginile web, înainte de videoclipuri sau pe aplicaţiile de mobil.

Acesta este scopul ideii AdTrap (“capcana reclamelor”), un dispozitiv care funcţionează deja în stadiul de prototip.

Practic, AdTrap este un calculator mic care funcţionează pe baza sistemului de operare Linux, programat să recunoască şi să blocheze orice fel de reclamă pe care creatorii săi au putut să o identifice. Mulţi oameni au deja aplicaţii de blocare a reclamelor instalate pe browserele lor, dar combinaţia de simplitate şi complexitate a dispozitivului AdTrap este un motiv pentru care acest sistem ar putea pătrunde pe piaţă. Până acum AdTrap are mai puţin de 20.000 de cereri pe site-ul Kickstarter.

Citeste si:  Scheletele din dulapul Bancorex

AdTrap este un dispoztiv “deschis şi foarte uşor de îmbunătăţit”, ceea ce înseamnă că poate fi actualizat pentru a bloca noi tipuri de reclame. De asemenea, AdTrap promite să blocheze sistemul de urmărire a utilizatorului pe care multe reclame online îl folosesc. Bineînţeles, atât agenţiile de publicitate, cât şi websiteurile care depind de reclame, vor respinge dispozitivul.

Websiteul Cult of Mac, care a postat un mic plugin pentru AdTrap, a afişat şi un anunţ prin care îi roagă pe toţi cei care achziţionează AdTrap să adauge şi adresa siteului la lista de preferinţe a dispozitivului, unde sunt menţionate siteurile ale căror reclame nu sunt blocate.Este puţin probabil ca utilizatorii să piardă din timpul lor pentru a crea o astfel de “listă albă”.

Citeste si:  Facturile şi chitanţele ar putea veni pe Internet - proiect de lege

Totuşi, siteuri precum Cult of Mac pot răsufla liniştite, deoarece nu este încă foarte sigur că  majoritatea utilizatorilor ar scoate bani din buzunar pentru un ad-blocker.

Totuşi există un subgrup de utilizatori de Internet care ţin foarte mult la intimitatea lor şi urăsc reclamele cu multă pasiune, şi poate acest grup este suficient de mare pentru a transforma această idee într-o mică afacere de nişă.

Având în vedere faptul că, momentan, AdTrap este un proiect finanţat de “cei mulţi”, limitările obişnuite sunt valabile: Kickstarter nu este un magazin online, iar dacă se cer bani pentru un proiect, acest lucru nu garantează că respectivul proiect va furniza tot ceea ce a promis, sau că va fi vreodată finalizat.

Citeste si:  Bisericile din Bucovina incluse în rutele culturale europene

La 10 ore după ce a fost lansat, AdTrap a obţinut doar puţin peste 10% din ţinta lor finală, un nivel respectabil, dar încă nu reprezintă o garanţie a succesului.

Citește și
1 Comentariu
  1. Adrian spune

    Sau iti instalezi un software gratuit, de tipul AdBlok…

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata