EUR
4,84 RON
(-0.02%)
USD
4,39 RON
(+0.12%)
GBP
5,40 RON
(-1.82%)
CHF
4,57 RON
(-0.57%)
BGN
2,47 RON
(+0.15%)
BYN
1,70 RON
(+0.09%)
CAD
3,12 RON
(+0.35%)
RSD
0,04 RON
(-0.16%)
AUD
2,67 RON
(-0.49%)
JPY
0,04 RON
(-1.49%)
CZK
0,18 RON
(+0.33%)
INR
0,06 RON
(-1.96%)

 

Sfârşitul democraţiei digitale? Facebook vrea să retragă dreptul la vot al utilizatorilor

În cazul în care utilizatorii Facebook nu luptă, zilele experimentului cu democraţia al reţelei de socializare ar putea ajunge la final. Compania a propus miercuri, 21 noiembrie 2012, să retragă dreptul utilizatorilor de a vota în cazul problemelor majore care au legătură cu administrarea reţelei online, ce are peste un miliard de membri, relatează Cnn.com.

Michael Phillips, de la siteul BuzzFeed, spune că “Facebook susţine că, în momentul de faţă,  există prea multă democraţie, la fel cum ar spune şi guvernul chinez”.

Încă din 2009, Faceboook a permis utilizatorilor să aibă un cuvânt de spus în ceea ce priveşte modul de administrare al datelor confidenţiale şi al informaţiilor cu caracter personal ale utilizatorilor, în cazul în care o mare parte din comunitatea online îşi exprima interesul în această privinţă.

Dacă 7.000 de persoane comentau despre o anumită propunere, atunci, imediat, se declanşa un vot. Iar dacă 30% din utilizatorii activi ai site-ului (estimaţi la 300 de milioane în acest moment), votează împotriva schimbării, atunci Facebook ar abandona ideea.

Acum, compania spune că vrea să renunţe la acest sistem şi să îl înlocuiască cu modalităţi noi prin care utilizatorii să poată adresa întrebări echipei de confidenţialitate de la Facebook.

Compania a enumerat două motive principale pentru această schimbare legată de democraţia digitală: Facebook a devenit o companie extrem de extinsă, cu peste un miliard de utilizatori, iar acum, compania este tranzacţionată în mod public la bursă, ceea ce înseamnă “că trebuie să se supună reglementărilor mondiale”.

Democraţia poate fi dificilă, în special pentru o companie publică, ce valorează miliarde de dolari. În schimb, unii autori din domeniul tehnologic cer utilizatorilor să se revolte.

Will Oremus, de la Slate, spune că “teoretic, fiindcă modificarea nu a fost implementată încă, mai este timp să realizăm o campanie împotriva măsurii de revocare a dreptului de vot al utilizatorilor”. “Însă, Facebook ştie că este puţin probabil ca acest lucru să se întâmple, penru că de fiecare dată când Zuckerberg şi echipa sa a făcut o optimizare a siteului, majoritatea oamenilor nu şi-au arătat interesul să facă ceva.”

Phillips spune că acesta este un moment de cumpănă pentru Internet, pentru că Facebook “abandonează o normă fundamentală, şi anume aceea că utilizatorii săi sunt cetăţeni ai unei comunităţi, şi nu doar date într-un algoritm publicitar”.

  •  Facebook nu mai vrea comentarii multe şi de calitate slabă

Un comunicat de presă spune că: “ne-am dat seama că mecanismul de vot, care este declanşat de un anumit număr de comentarii, rezultă de fapt într-un sistem care încurajează cantitatea comentariilor şi nu calitatea lor. De aceea, propunem să încheiem componenta de votare a procesului, în favoarea unui sistem care să furnizeze un feedback mai valoros”.

Facebook crează noi modalităţi prin care utilizatorii să transmită feedback către site.

“Există «Intreabă-l pe Ofiţerul şef al confidenţialităţii», o nouă caracteristică pe pagina oficială a Facebook-ului, prin care utilizatorii îi vor putea adresa întrebări lui Erin Egan, ofiţerul şef al coonfidenţialităţii la Facebook. În plus, Egan va avea transmisii live în mod regulat, în care utilizatorii pot pune întrebări”.

Rădăcina acestei schimbări este că, online, totalul datelor cu caracter personal pe care le facem publice este mult mai mare decât ne dăm seama. Iată ce înseamnă acest lucru.

1. Facebook e pe cale să obţină acces la un tezaur imens de date, referitoare la locul în care locuieşti, unde munceşti şi unde te joci, ceea ce le va spune acestora absolut tot despre tine: de la venitul lunar şi până la preferinţele de cumpărare.

2. O direcţionare mai bună a anunţurilor înseamnă că, mai mult ca sigur, reclamele vor apărea pe Instagram. Cea mai bună modalitate pentru Facebook de a monetiza Instagram (a cumpărat Instagram cu 715 milioane de dolari) este să înceapă să implementeze reclame în fluxurile de fotografii ale tuturor membrilor comunităţii Instagram.

3. Reclamele Instagram ar putea fi primele dintr-o generaţie de reclame pe dispozitive mobile, care ar putea funcţiona. Utilizatorii se vor plânge atunci când reclamele vor invada Instagram, dar agenţii de publicitate se vor bucura. Luând în considerare faptul că Facebook are nevoie să îşi crească veniturile pe utilizator destul de mult, pentru a-şi putea justifica preţul acţiunilor, pare a fi ceva inevitabil că reţeaua de socializare va urma această cale.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata