Consumatorul post-criză

În America, bogaţii de 13 trilioane de dolari s-au evaporat in cursul ultimilor doi ani. S-au pus intrebari in legatura cu viitorul capitalismului, al sectorului financiar. În acelasi timp, acest lucru poate fi un moment de inceput in istoria americana, o oportunitate pentru consumator sa preia controlul cu adevarat si sa ne ghideze pe o noua traiectorie.

Exista un rezultat pozitiv al recentei crize financiare, oportunitatea pentru o schimbare pozitiva, spune John Gerzema pe Ted.com.

Consumatorii care reprezinta 72% din PIB-ul Americii au inceput cu adevarat, asemeni bancilor sau afacerilor, sa-si micsoreze creditele, sa-si relaxeze creditarea, in viata de zi cu zi, sa se indeparteze de indatorarea si riscul care apar pe masura ce inaintam.

Noi, consumatorii, am provocat criza financiara. În decursul ultimilor 20 de ani, am ajuns de la o rata de economisire de 10% la una negativa, pentru ca am cheltuit. Am cumparat masini scumpe, am exagerat in toate.

Toate aceste lucruri au creat un element in care consumatorul ne-a condus cu capul inainte in criza pe care o infruntam astazi. Raportul datorii-venituri al persoanelor fizice a crescut de la 65% la 135% in decursul ultimilor 15 ani. Consumatorii s-au supraindatorat.

Totusi, consumatorii isi asuma responsabilitatea si deja se simte un aflux al ratei economisirii. Tot mai multi oameni folosesc carduri de debit si nu carduri de credit. Incepem sa platim pentru lucruri cu banii pe care ii avem si incepem sa fim mai atenti la cum economisim si cum investim.

Este o oportunitate imensa ca acest consumator, care ne-a impins in recesiune, sa ne conduca inapoi. Putem trece de la consum irational la consum rational. Prin restrangerea cererii, consumatorii pot de fapt sa-si alinieze valorile cu ceea ce cheltuie si sa conduca capitalismul si afacerile, nu numai catre a fi „mai mult”, ci catre a fi „mai bine”.

Consumatorii post-criza incep sa adopte un stil de viata durabil. Cauta moduri de a extrage valori din fiecare achizitie pe care o fac. Dovada sta in faptul ca americanii, de pilda, isi pastreaza masinile mai mult decat pana acum 9 ani. De asemenea, bibliotecile au devenit o resursa uriasa pentru America , 68% din americani au un permis de intrare la biblioteca.

Educatia continua este in crestere. Totul este concentrat pe imbunatatire, instruire, dezvoltare si inaintare.

Consumatorii se organizeaza, isi aduna resursele pentru a stimula in acest fel companiile. Afacerile trebuie sa furnizeze nu doar valoare, ci valori. Din ce in ce mai mult, consumatorii se uita la cultura companiei, si la comportamentul acesteia pe piata.

Consumul condus de valori va forta capitalismul sa fie mai bun, va face produse mai durabile, va crea servicii mai bune si mai intuitive pentru consumator. Ne va da oportunitatea sa ne conectam cu companiile care impartasesc aceleasi valori ca si noi.

Criza inseamna oportunitate. Ceea ce vedem la consumatorii de astazi este abilitatea lor de a ne scoate din aceasta recesiune.

Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.