EUR
4,84 RON
(-0.08%)
USD
4,11 RON
(-0.78%)
GBP
5,36 RON
(+0.2%)
CHF
4,49 RON
(-0.29%)
BGN
2,48 RON
(-0.66%)
BYN
1,68 RON
(-0.6%)
CAD
3,07 RON
(-0.06%)
RSD
0,04 RON
(-0.09%)
AUD
2,95 RON
(-0.26%)
JPY
0,04 RON
(-0.38%)
CZK
0,18 RON
(+0.38%)
INR
0,05 RON
(-0.5%)

Tehnologia levitaţiei magnetice: cum vor călători copiii noştri?

Încet, dar sigur, roata este reinventată. Până acum, probabil că toţi am auzit de trenurile Maglev. În timp ce japonezii scot în lumina reflectoarelor acest concept, iar China a investit recent sume uriaşe în trenul lor Maglev din Shanghai, tehnologia levitaţiei magnetice devine un subiect din ce în ce mai prezent în discuţiile oficiale privind tehnologia de transport, relatează Qz.com.

Prin reducerea fricţiunii şi prin creşterea puterii de tracţiune, aceste trenuri sunt capabile să atingă viteze de pană la 500 de kilometri pe oră.

Unele companii, cum ar fi ET3, privesc conceptul dincolo de limitele impuse, şi se gândesc la noi modalităţi de utilizare a levitaţiei magnetice pentru îmbunătăţirea gradului de siguranţă şi a timpului de călătorie cu trenul.

ET3 crede că, dacă diferite capsule asemănătoare cu trenurile Maglev vor călători prin tuburi vidate, atunci vor reuşi să atingă viteze de până la 6.500 de km/oră. Pasagerii vor putea pleca din New York şi vor ajunge la Hong Kong în doar două ore.

Pe lângă posibilitatea călătoriei în jurul Pământului, magneţii ar putea reprezenta şi elementul fundamental pentru călătoria în spaţiu.

Într-o încercare de a reduce costurile lansării unei nave spaţiale pe orbita Pământului, proiectul Startram încearcă să folosească un tub de aspirare de 20 de kilometri şi un sistem de propulsare Maglev fără frecare, pentru a putea intra în orbită. Tubul s-ar ridica până la o înălţime de 20 de kilometri, în timp ce nava ar atinge în interiorul tubului o viteză de 9 km/secundă. Acest sistem de lansare Maglev se bazează pe tehnologia existentă, aşa că, să sperăm că reuşita acestui proiect este doar o chestiune de timp şi bani.

În timp ce aşteptăm ca ambele proiecte să obţină finanţare şi susţinerea globală necesară pentru a schimba pentru totdeauna modul de a călători, putem vedea cum tehnologia magnetică ne influenţează viaţa de zi cu zi.

De exemplu, Cadillac utilizează aceeaşi forţă magnetică existentă la trenurile Maglev, la modelul Cadillac XTS, care are un sistem de suspensii ce poate “citi” drumul rutier de 1000 de ori pe secundă pentru a oferi o călătorie lină.

În 1912 a fost acordat primul brevet pentru “aparatul de transmisie care levitează”. Un secol mai târziu, aceeaşi tehnologie face probabilă călătoria cu viteze care la un moment dat erau considerate imposibile. Fără a folosi roţi.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata