Primele şase alimente alcaline care îţi susţin sănătatea

Alimentaţia obişnuită din ţările dezvoltate este departe de nevoile organismului uman, constând în principal în alimente toxice şi acide, precum zahărul procesat, îndulcitorii artificiali, cerealele  rafinate, carnea şi lactatele procesate, dar şi organismele modificate genetic, relatează Naturalnews.com.

Dacă ne gândim că toate aceste lucruri sunt combinate cu o multitudine de alţi factori de mediu dificili (cum ar fi lipsa de odihnă, stresul psihologic şi medicamentele farmaceutice), atunci nu e de mirare că tot mai mulţi oameni sunt diagnosticaţi cu boli degenerative, cronice şi mortale, pentru care medicina convenţională modernă susţine că nu are niciun remediu.

Una din problemele de bază ale acestui stil de viaţă nesustenabil este lipsa de înţelegere a faptului că, pentru a putea supravieţui, organismul trebuie să echilibreze nivelul pH-ului din sânge la un nivel alcalin de 7.365.

Atunci când o persoană ingerează mâncare pentru “a o arde” în vederea obţinerii “combustibilului”, procesul digestiv şi metabolic transformă alimentele într-un fel de cenuşă, care fie este acidă, fie alcalină.

Legile biochimiei moderne explică faptul că nu este vorba despre materia organică a alimentelor (dacă alimentul în sine este acid sau alcalin), ci materia lor anorganică (cum ar fi calciul, magneziul, potasiu, sodiu, sulful, fosforul), care determină aciditatea sau alcalinitatea acestui reziduu asemănător cu cenuşa. Bineînţeles, obiectivul suprem este echilibrul.

Prea multe alimente care formează aciditate în organism pot avea consecinţe grave asupra sănătăţii noastre. De exemplu, “acidoza” este un diagnostic obişnuit în cazul persoanelor care suferă de diabet.

Pentru a combate efectele unei astfel de alimentaţii, iată şase din cele mai alcaline alimente pe care este bine să le includem în alimentaţia zilnică:

1. Legumele rădăcinoase

Având în vedere natura vindecătoare “yang” a acestor alimente rădăcinoase în cadrul medicinei  tradiţionale chineze şi tendinţa lor de a fi mai bogate în minerale decât multe alte legume, se poate spune cu siguranţă că ele contribuie la sănătatea organismului.

Sunt recomandate în special ridichile (negre, roşii sau albe), precum şi sfecla, morcovii, napii şi hreanul. Legumele rădăcinoase pot fi consumate după o simplă înăbuşire de doar 15-20 de minute.

 2. Legumele crucifere


Acestea sunt legumele pe care le ştim cu toţii, pe care le iubim şi care devin şi mai delicioase cu doar puţin sos sănătos, făcut în casă. Alege dintre broccoli, varză, conopidă, varza de Bruxelles şi altele.

Varza roşie conţine vitamina A, B, C, E si K, toate mineralele şi 20-25% proteine. Broccoli conţine 35% proteine, vitamina A, B, C, E si K,toate mineralele, amino acizi şi antioxidanţi, iar plantele mici de broccoli sunt de 50 ori mai active în lupta contra cancerului, decât o plantă matură de broccoli.

 3. Verdeţuri

 Această categorie include varza creaţă, sfecla mangold, frunzele de napi şi spanacul, iar acesta din urmă ar putea reprezenta cea mai bună alegere dintre toate. Cunoscut pentru conţinutul său bogat de vitamina K şi folaţi, spanacul este de asemenea plin de vitamine, minerale, fitochimicale, antioxidanţi şi fibre, ajutând la îmbunătăţirea digestiei şi chiar a vederii.

4. Usturoiul

Un adevărat aliment miraculos, usturoiul se află pe primele poziţii în listele cu alimente care încurajează sănătatea generală, iar abilitatea de alcalinizare nu face excepţie. Printre alte beneficii ale usturoiului putem enumera proprietatea sa de a susţine sănătatea cardiovasculară şi pe cea a sistemului imunitar, prin reducerea presiunii arteriale, curăţarea ficatului şi lupta împotriva bolilor.

 5. Ardeiul iute Cayenne

Ca parte dintr-o familie de ardei tropicali, potenţi, care conţin enzime esenţiale pentru funcţia endocrină, ardeiul iute este printre cele mai alcalinizante alimente. Ardeiul iute este cunoscut penru proprietăţile sale antibacteriene şi este o sursă bogată de vitamina A, ceea ce îl transformă într-un agent important în lupta împotriva radicalilor liberi, care determină  apariţia stresului şi a bolilor.

6. Lămâi

 Lămâile ar putea fi cele mai alacalinizante alimente dintre toate. Ca şi dezinfectant natural, lămâia poate vindeca răni, în timp ce furnizează şi o ameliorare puternică şi imediată pentru hiperaciditate şi pentru afecţiunile legate de un virus, cum ar fi în cazul unei răceli, a unei tuse, a gripei şi în cazul arsurilor stomacale. De asemenea, lămâile energizează ficatul şi îi favorizează detoxifierea.

Aşadar, nu are ce să strice dacă te gândeşti de două ori înainte să mănânci ce ai în farfurie. Aplicarea sfatului universal al mamelor – “Mănâncă legumele” – poate reprezenta un prim pas important în obţinerea şi menţinerea unei sănătăţi generale mai bune.

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.