9 practici de management care trebuie eliminate

Managementul afacerilor traversează o tranziţie majoră. Vremurile de demult ale leadership-ului de tip “comandă şi controlează” dispar în favoarea unei metode de tip “încredere şi identificare”, în cadrul căreia oamenilor nu li se spune ce să facă, ci de ce fac acel lucru. Într-un mod mai formal, ne mutăm de la ceea ce a fost numit leadership “tranzacţional” la leadership “transformativ”. Şi nu există nicio cale de întoarcere, relatează Inc.com.

Proprietarii afacerilor mai au mult de treabă, în special în cadrul companiilor mai bine închegate, unde obiceiurile vechi dispar cu greu. Însă, putem observa din ce în ce mai multe dovezi care susţin ideea că, dacă se creează o companie cu un scop şi cu valori clare, angajaţii se vor conecta la nişte idealuri mai înalte, iar acest lucru va conduce la creşterea productivităţii.

Cu alte cuvinte, o cultură a angajamentului duce la o mai mare loialitate din partea clienţilor şi la un succes financiar mai bun.

Iată o listă cu practici “de modă veche” pe care ar trebui să le eliminăm şi practici “actuale” care, odată adoptate, vor îmbunătăţi vizibil activitatea oricărei companii:

1. Vechi: Micro-managementul sau nevoia de a controla fiecare aspect al companiei.

Nou: Emanciparea, abilitatea de a oferi posibilitatea angajaţilor să facă greşeli, fără a fi învinovăţiţi sau traşi la răspundere.

 

2. Vechi: Stilul de management specific celor care « se plimbă prin birou ». Nu mai este suficient doar ca managerul general să fie vizibil.

Nou: Leadership-ul prin analizarea şi ascultarea angajaţilor, implicarea în conversaţii, implementarea ideilor prezentate şi distribuirea rezultatelor.

 

3. Vechi: Managerul a-toate-cunoscător – nu are toate răspunsurile, în schimb doreşte să îi facă pe oameni să creadă că le are.

Nou: Managerul care ajunge să îşi cunoască membrii echipei şi să aibă încredere în ei. Alege oameni minunaţi, cu abilităţile potrivite şi care se pliază pe cultura organizaţională. Şi nu stă în calea lor.

 

4. Vechi:  Fără greşeli sau o “politică cu toleranţă zero”, despre care unii cred că încă mai funcţionează.

Nou: Managerul care învaţă din greşeli şi este primul care recunoaşte atunci când greşeşte.

 

5. Vechi: Competenţa profesională este suficientă, nu trebuie să faci decât ceea ce ţi se cere şi vei supravieţui.

Nou: În noul stil de management, sunt recrutaţi jucătorii “de nota zece” care sunt capabili să facă orice este nevoie, iar dacă nu au suficiente cunoştinţe, sunt deschişi să înveţe.

 

6. Vechi: Investeşte în tehnologie pentru a creşte productivitatea.

Nou: Investeşte în oameni.

 

7. Vechi: Cererea se schimbă, de aceea managerul trebuie să fii foarte clar în legătură cu ceea ce vrea şi când.

Nou: Managerul care încurajează schimbarea, pentru ca angajaţii să aibă încredere să vină cu propuneri şi idei geniale care să “alimenteze” dezvoltarea afacerii.

 

8. Vechi: Mâncare prăjită la restaurantul cu autoservire.

Nou: Stil de viaţă sănătos şi wellness la locul de muncă.

 

9. Vechi:  Stimulente financiare: plăteşte-ţi angajaţii cu mai mulţi bani şi vor face mai multe.

Nou: Recompense, pentru că a fi considerat un om valoros înseamnă mai mult decât plata în bani.

La o analiză sumară, câte din aceste practici “învechite” sunt folosite zi de zi de manageri? A venit momentul să le schimbăm şi să încercăm ceva nou.

Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.