Facebook implementează în linişte un plan de a distruge televiziunile

Managerii reţelei Facebook au adoptat de curând o nouă “formulă magică”: aceea că audienţa Facebook este echivalentă cu cea a trei meciuri de Super Bowl, zilnic, prezintă BusinessInsider.com.

Se pare că, această declaraţie este un indiciu al modului în care Facebook intenţionează să înceapă să atragă banii de publicitate, care momentan merg către televiziuni. Recent, Facebook a făcut trei mişcări interesante care indică un eventual atac asupra bugetelor de publicitate:

– Facebook este acum al doilea cel mai mare server de videoclipuri online, după YouTube. Deşi Facebook este pe locul doi la mare distanţă de YouTube, acesta este un progres uriaş. Reţeaua de socializare prezintă mai multe videoclipuri decât Yahoo!, Vevo, Microsoft, AOL şi oricare alt server online.

– Facebook are un parteneriat cu Nielsen, pentru a dezvolta “Campania de Ratinguri Online Nielsen” (OCR), care măsoară audienţa pentru campaniile publicitare Facebook într-un mod asemănător cu cel prin care Nielsen măsoară audienţa televiziunilor, prin analiza frecvenţei şi a acoperirii. Rezultatul este acela că, acum, este mult mai uşor pentru marile agenţii de publicitate să îşi compare rentabilitatea investiţiei lor în televiziune cu rentabilitatea investiţiei lor în Facebook.

– Facebook are un parteneriat cu Datalogix, o companie de date privind consumatorii. Acest parteneriat permite agenţiilor de publicitate să îşi vizeze proprii clienţi cu reclame în interiorul Facebook-ului şi să facă o comparaţie între acele campanii şi diferite grupuri de control, care nu le-au vazut până acum. Astfel, se poate calcula câte vânzări a realizat o anumită campanie Facebook.

Combinând aceste informaţii cu “formula magică” că Facebook este mai mare decât meciul de Super Bowl, evenimentul de televiziune cu cea mai mare audienţă, rezultă că intenţia clară a Facebook de a “culege” banii obţinuţi până acum de mass-media televizată.

Lucy Jacobs, director de operaţiuni pentru Spruce Media, care se ocupă de cumpărarea de publicitate pe Facebook, de aproximativ 150 de milioane de dolari anual, pentru companii precum Samsung sau P&G, spune că “Facebook este 100% înarmată pentru a dărâma aceste bugete de televiziune”.

Bineînţeles, Jacobs spune că acest lucru nu se va produce peste noapte. Este încă foarte “uşor” pentru agenţiile de publicitate să continue să cumpere spaţiu publicitar la televizor: infrastructura şi obiceiurile există de ani de zile şi nu vor fi uşor de schimbat.

În aceeaşi ordine de idei, Rob Leathern, director executiv la Optimal, o companie analitică de mass-media socială, spune: “Cred că le-ar plăcea să se întâmple acest lucru”. Din nou, la fel ca şi Jacobs, Leathern indică faptul că “acest transfer de bani de la televizor către Facebook va fi un proces pe termen lung”.

 

  • Facebook nu are de ales: are nevoie de videoclipuri pentru a prospera

Facebook se află sub presiunea de a construi o ofertă mare, robustă de videoclipuri pentru a putea elimina concurenţa internaţională.

În Rusia, Facebook are doar 7 milioane de membri. Marea reţea socială internă este VKontakte, care este, evident, o imitaţie a Facebook-ului. VKontakte are 40 de milioane de membri. Motivul pentru care această reţea este populară este acela că permite un flux gratuit de filme piratate. Foarte mulţi ruşi îşi petrec serile conectaţi pe această reţea, pentru a urmări un film (ilegal), fără a plăti vreo taxă.

Desigur, Facebook, nu poate oferi copii ilegale ale filmelor. Însă, poate face ceea ce YouTube, de la Microsoft, a făcut: să ofere un volum uriaş de videoclipuri a căror conţinut este gestionat de cei care deţin drepturile de autor. Vizualizarea videoclipurilor online “mănâncă” deja din ratingul televiziunilor şi din banii pe reclame.

Aici lucrurile devin interesante: principala diferenţă între un videoclip Facebook şi unul YouTube este acela că audienţa Facebook este conectată pe reţea atunci când vizionează un astfel de videoclip, iar Facebook poate permite agenţiilor de publicitate să îşi vizeze utilizatorii folosind toate datele disponibile pe profilul fiecărui utilizator.

Prin comparaţie, pe YouTube există un număr uriaş de vizitatori anonimi care urmăresc diferite videoclipuri, nefiind necesar să se conecteze pe profilul lor pentru a vedea conţinutul.

Din acest motiv, Facebook are un avantaj cert, pe care televiziunile nu pot nici măcar spera să-l egaleze vreodată. Singura întrebare este: poate Mark Zuckerberg să construiască această afacere?

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.