4 paşi simpli pentru a te schimba în bine

– Decembrie este una din lunile anului cu multe suişuri şi coborâşuri. Cu stres şi relaxare. Cu începuturi şi sfârşituri. Numeroase emoţii se acumulează în această perioadă ca-ntr-un “rezervor” unde găsim amestecate bucurie de sezon, anxietate în privinţa banilor, apropiere faţă de familie, tristeţe în ceea ce priveşte o pierdere, stres şi suprasolicitare, relaxare în zilele libere de la serviciu, consum excesiv de mâncare şi amintiri din ultimul an.

Totodată, luna decembrie emană puţină melancolie împletită cu o scânteie de speranţă că anul următor va fi unul mai bun. Că tu vei fi un om mai bun. Că viaţa va fi mai bună.

Liveboldandbloom.com prezintă luna decembrie într-o nouă lumină, nu neaparat cea referitoare la pregătirile mesei de Crăciun sau de Revelion, ci mai degrabă te face să fii conştient că această lună are un rol în a te pregăti să treci în următorul an.

Pune-ţi următoarele întrebări:

  • Cine vrei să fii în 2013?
  • Cum vrei ca viaţa ta să fie diferită?
  • Cum poţi trăi mai mult în concordanţă cu principiile tale?
  • Cum te poţi iubi pe tine însuţi mai mult?

Procesul de a deveni, de a evolua, de a te schimba, de a crea, de a îmbunătăţi, presupune o anumită gândire, o introspecţie şi o planificare.

Aşa că, primeşte această idee, împacheteaz-o frumos şi oferă-ţi mai devreme un cadou de Crăciun:

“Ai primit în dar, de la tine, o oră pe zi în luna decembrie pentru a te pregăti să adopţi în 2013 un nou obicei, care îţi poate schimba viaţa.”

Bineînţeles, îţi poţi propune să faci o multitudine de proiecte în 2013, dar, dacă te-ai hotărât cu adevărat să schimbi ceva în viaţa ta, este important să porneşti cu un prim lucru. Un singur obicei, o singură schimbare pozitivă, îţi poate oferi un sentiment plăcut de stimă de sine, împlinire, încredere şi fericire.

Citeste si:  UE urmează să câștige autorizația OMC pentru tarifele SUA săptămâna viitoare

Dacă te hotărăşti să îţi oferi acest cadou, de o oră pe zi, pentru a te pregăti fizic şi mental de schimbare, iată câteva sugestii referitoare la modul în care poţi folosi în mod pozitiv acest timp.

  • Săptămâna 1: Alege

Poţi avea un milion de lucruri pe care vrei să le obţii în 2013. Poate vrei să slăbeşti, să începi un program nou de exerciţii, să scrii o carte, să înveţi o limbă străină, să începi să meditezi. Însă, pentru prima etapă, alege un obicei (doar unul) pe care vrei să ţi-l însuşeşti.

Din moment ce eşti nou la această practică şi pentru că formarea unor obiceiuri este o acţiune dificilă (aşa cum ştii), alege ceva mic şi uşor. În loc să te angajezi în adoptarea unui întreg regim de exerciţii, alege doar un singur lucru pe care să te concentrezi, cum ar fi joggingul sau un exerciţiu fizic simplu. În loc să îţi modifici întreaga alimentaţie, fă o singură schimbare pozitivă, cum ar fi adăugarea unei porţii suplimentare de legume.

În luna ianuarie, când vei adopta noul obicei, este bine să începi cu doar cinci minute pe zi pentru primele săptămâni ale anului. Acest lucru te va ajuta să te obişnuieşti cu această deprindere nouă, fără a-ţi fi prea greu şi fără a te simţi copleşit.

  • Săptămâna 2: Plănuieşte

Odată ce te-ai hotărât ce obicei îţi doreşti să creezi, trebuie să îţi plănuieşti momentul zilei în care poţi lucra la acest lucru, având în vedere programul tău. Munca ta privind adoptarea obiceiului ar trebui să urmeze imediat un “declanşator”. Declanşatorul este un comportament pe care îl faci deja în mod regulat, care face parte din rutina ta zilnică, cum ar fi spălatul pe dinţi sau cafeaua de dimineaţă. Va trebui să ataşezi noul tău obicei la acest declanşator, astfel încât să îţi aminteşti să lucrezi la el imediat după respectiva acţiune.

Citeste si:  Elitele europene ar trebui să fie precaute faţă de "primăvara greacă"

Analizează-ţi “declanşatorul” cu atenţie. Trebuie să fie într-un moment al zilei în care să poţi să implementezi această nouă deprindere fără a provoca perturbări sau dificultăţi. La un moment dat, vei extinde timpul alocat acestui nou comportament dincolo de cele cinci minute.

De asemenea, va trebui să îţi stabileşti şi o recompensă. Acest lucru poate părea stupid, dar este extrem de eficient atunci când vrei să adopţi un nou obicei. Imediat ce termini “exerciţiul zilnic” la acest obicei, oferă-ţi ceva care poate fi o recompensă pentru tine. Poate să asculţi cinci minute de muzică sau să mănânci o bucată de ciocolată. Mulţi oameni au descoperit că dacă pun steluţe aurii pe calendar, iar numărul acestora se înmulţeşte, aceasta le oferă un sentiment de satisfaţie şi împlinire.

Aşadar, în această săptămână, stabileşte şi planifică declanşatorul obiceiului tău şi sistemul de recompensare.

  • Săptămâna 3: Asigură-te

Una din cele mai bune modalităţi prin care te poţi asigura că duci până la capăt crearea unui nou obicei este aceea de a avea o nouă formă de “contabilitate”. Trebuie să îţi stabileşti un sistem de contabilitate înainte de luna ianuarie, astfel încât să fii pregătit în momentul în care începi să lucrezi la adoptarea unui nou obicei. Acest sistem ar putea fi un raport zilnic al evoluţiei tale pe care îl transmiţi unui prieten sau unui membru de familie. Ar putea fi comentarii zilnice pe reţelele sociale sau un email către un grup de prieteni.

Citeste si:  Sondaj de opinie la ieşirea din criză: americanii sunt optimişti, francezii, mai puţin

Există multe grupuri de susţinere şi forumuri online referitoare la aproape orice fel de activitate. Aşa că te poţi alătura acestora şi îţi poţi descrie evoluţia în fiecare zi.

Indiferent ce decizi, trebuie să te asiguri că cineva stă cu ochii pe tine şi că reuşeşti să acorzi suficientă atenţie muncii tale de adoptare a conduitei stabilite.

  • Săptămâna 4: Anticipează

Indiferent cât de bine îţi planifici paşii, va exista întotdeauna o situaţie care te poate face să te abaţi de la munca ta privind adoptarea obiceiului. Te poţi îmbolnăvi. Eşti nevoit să călătoreşti. Poţi descoperi că momentul aplicării noului obicei nu este chiar cel mai potrivit. O persoană apropiată ar putea avea ceva împotriva acestei acţiuni a tale.

Stabileşte-ţi nişte alternative posibile care să reprezinte planul tău de rezervă. Discută cu persoanele din viaţa ta care ar putea fi afectate de efortul depus pentru adoptarea noului obicei.

Anticiparea te poate ajuta să minimalizezi probabilitatea apariţiei problemelor, odată ce ai început să te schimbi.

Dacă îţi faci timp în decembrie pentru a te pregăti cu aceste patru acţiuni, îţi creşti considerabil şansele de succes în formarea obiceiului care îţi va schimba viaţa. Un simplu efort de a fi mai bun îţi va da aripi pentru întreg anul 2013.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close