Anatomia unui director executiv perfect

0

Unii directori executivi apar aproape întotdeauna în ediţiile de ştiri. Fie sunt angajaţi, fie concediaţi, fie cercetaţi pentru acuzaţii de hărţuire sexuală sau cercetaţi de guvern. Totuşi, peste tot în lume, există şi şefi modeşti care îşi fac treaba, conducând companii şi ghidându-şi angajaţii spre succes.

Unii dintre ei conduc firme uriaşe din birouri luxoase, în timp ce alţii îşi suflecă mânecile la cămaşă şi muncesc alături de subordonaţii lor.

Ce anume îi face speciali pe aceşti directori şi cum au reuşit să urce pe scara profesională până în vârf?

BusinessNewsDaily a realizat o schiţă teoretică a Directorului Executiv perfect, bazându-se pe rezultatele obţinute în urma unei serii de studii ştiinţifice.

  •  Nume

 Numele este un reper studiat atunci când vine vorba de directorii executivi. Cercetarea realizată de reţeaua de networking profesional LinkedIn a descoperit că două nume sunt cele mai des întâlnite printre directorii executivi ai companiilor importante la nivel mondial: Peter şi Deborah. O altă cercetare a descoperit că, dintre persoanele care au visat să ajungă într-o zi la conducerea unei corporaţii, cele care au avut un nume uşor de pronunţat au avut şanse mai mari pentru o promovare.

Frank Nuessel, profesor de limbi moderne şi clasice la Universitatea Louisville, a spus că “forma mai scurtă a unui nume, diminutivul tipic, este folosită în situaţii intime ca şi o poreclă sau un termen de alint”. “Este foarte posibil ca profesioniştii din domeniul vânzărilor şi directorii executivi din întreaga lume să folosească aceste versiuni mai scurte ale numelui, ca o modalitate de a părea mai abordabili şi mai accesibili pentru posibilii clienţi”.

  •  Forma feţei

 De asemenea, forma feţei poate afecta modul în care eşti privit la locul de muncă. Cercetarea realizată de Elaine Wong şi colegii săi de la Universitatea Wisconsin-Milwaukee, a ajuns la această concluzie după studierea chipurilor a 55 dintre directorii executivi din topul Forbes 500 Companii. Rezultatele studiului au arătat că liderii cu un chip mai lat conduceau companii mai importante decât cei cu faţa mai lungă.

Un exemplu al cercetării a fost Herb Kelleher, directorul executiv de succes de la Southwest Airlines, care are chipul mai lat, şi Dick Fuld, care conducea Lehman Brothers şi care are o faţă mai lungă.

  •  Înălţimea

 Cercetarea ştiinţifică a descoperit că şi înălţimea poate fi un factor important care contribuie la succesul unei persoane. În special, înălţimea unei persoane poate ajuta la majorarea  venitului anul, cu aproximativ 1000 de dolari, dar şi la probabilitatea de a obţine o promovare. “Înălţimea magică”, potrivit datelor ştiinţifice, este de peste 1,80 metri. Pe lângă faptul că oamenii înalţi câştigă mai bine, aceştia sunt consideraţi şi lideri mai buni, din cauza staturii lor.

“Oamenii înalţi au tendinţa de a se comporta ca un lider încă de la o vârstă fragedă, deoarece ceilalţi copii îi privesc ca pe nişte oameni mai în vârstă”, spune Arianne Cohen. “La locul de muncă, unde în mod automat te comporţi ca un lider, înălţimea este destul de importantă atunci când vine vorba despre o promovare”.

  •  Ego şi orgoliu

 Dacă ai un ego puternic nu înseamnă neapărat că eşti şi un lider puternic. În schimb, şefii ar trebui să aibă o conduită manierată, deoarece liderii cu o voinţă puternică nu prea au şanse să conducă o afacere de succes. Singura situaţie care contrazice această concluzie a  cercetării este aceea când şefii cu o voinţă puternică fac parte dintr-un consiliu de administrare la fel de hotărât. Această combinaţie ajută la ţinerea sub control a puterii şi ego-ului directorului executiv.

“Un consiliu de administraţie puternic reprezintă un instrument de supraveghere util şi un al doilea set de păreri valoroase pentru direcţia strategică a companiei. Această monitorizare din partea consiliului poate ajuta la îndreptarea strategiei deviate, care ar putea duce la eşecul companiei”.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.