Cum să îţi antrenezi creierul să rămână concentrat

0 18

Ca şi antreprenor ai multe responsabilităţi. Să reuşeşti să rămâi concentrat poate fi un lucru destul de dificil de făcut, având în vedere că există un flux constant de angajaţi, clienţi, emailuri şi apeluri telefonice, care au nevoie de atenţia ta.

În contextul acestui zgomot permanent, a-ţi cunoaşte creierul şi modul în care îl poţi antrena reprezintă un avantaj care îţi poate îmbunătăţi capacitatea de concentrare, dar şi nivelul productivităţii, prezintă Entrepreneur.com.

Creierele noastre sunt puţin adaptate la elementele care ne distrag atenţia, astfel că mediul digital actual face ca abilitatea de a rămâne concentrat să fie una deosebit de grea.

David Rock, co-fondator al Institutului de Neuro-Leadership spune că “distragerea atenţiei ne anunţă că ceva s-a schimbat”. “O distragere a atenţiei este o alertă. În aceste situaţii, reacţia creierului este una automată şi nu poate fi oprită”.

În timp ce abilitatea de a fi multifuncţional este o caracteristică importantă pentru antreprenori, aceasta are şi un dezavantaj.

“Multifuncţionalitatea reduce nivelul de inteligenţă, adică diminuează efectiv coeficientul de inteligenţă”, spune Rock. “Facem greşeli, pierdem din vedere indicii subtile, ne enervăm atunci când nu ar trebui sau percepem în mod greşit anumite lucruri.”

 “Circuitul cerebral de recompensare se activează atunci când faci mai multe lucruri simultan”, spune Rock, ceea ce înseamnă că ai parte de o încărcătură emoţională mare atunci când încerci să rezolvi mai multe lucruri deodată.

Totuşi, scopul principal nu este o capacitate de concentrare constantă, ci o perioadă scurtă, în fiecare zi, în care să nu existe aceste distrageri ale atenţiei. “Douăzeci de minute pe zi de concentrare profundă pot fi transformatoare”.

 

  • Încearcă următoarele trei sfaturi pentru a deveni mai concentrat şi mai productiv:

1. Fă mai întâi munca creativă.

În mod natural, cu toţii facem mai întâi treburile mai uşoare şi apoi ajungem la sarcinile dificile. Acest lucru te epuizează de energie şi îţi reduce capacitatea de concentrare. “La o oră după ce ai început să lucrezi, ai o capacitate de concentrare mai redusă decât la început”, spune Rock. “Fiecare decizie pe care o luăm ne oboseşte creierul”.

Pentru a reuşi să te concentrezi într-un mod eficient, inversează ordinea sarcinilor. La primele ore ale dimineţii încearcă să rezolvi sarcinile care necesită un nivel de creativitate şi de concentrare mai mare, iar apoi treci la munca mai uşoară, cum ar fi ştergerea email-urilor sau programarea întâlnirilor.

2. Alocaţi timpul în mod inteligent.

Prin studierea a mii de oameni, Rock a descoperit că suntem cu adevărat concentraţi şi atenţi, în medie, timp de aproximativ şase ore pe săptămână. Majoritatea oamenilor se concentrează cel mai bine dimineaţa sau târziu în noapte, iar studiile lui Rock arată că 90% dintre persoane au cele mai bune idei în afara biroului.

Încearcă să identifici unde şi când te concentrezi cel mai bine, iar apoi alocă cele mai grele sarcini pentru momentele respective ale zilei.

3. Antrenează-ţi mintea la fel ca un muşchi.

Atunci când multifuncţionalitatea este o regulă a activităţii tale, creierul se adaptează rapid. Îţi pierzi abilitatea de concentrare, pe măsură ce distragerea atenţiei devine un obicei. “Ne-am antrenat creierele să nu fie concentrate”, adaugă Rock.

 Exersează concentrarea prin dezactivarea tuturor aspectelor care îţi distrag atenţia şi prin focalizarea asupra unei singure sarcini. Începe uşor, poate cu doar cinci minute pe zi, iar apoi avansează până la perioade mai lungi de timp.

Dacă vei conştientiza la un moment dat că mintea ta a început să rătăcească aiurea, pur şi simplu întoarce-te la sarcina pe care o ai de făcut. “Este la fel ca atunci când faci exerciţii fizice pentru a fi în formă. Trebuie să antrenezi şi să lucrezi la «muşchiul» necesar pentru menţinerea concentrării”.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata