Cuvântul anului 2012 în SUA: „hashtag”

0 7

Cuvântul „hashtag”, folosit pe Twitter pentru a se referi la eticheta care grupează comentarii despre aceeaşi arie tematică, a fost ales cuvântul anului 2012 în SUA de către American Dialect Society, semnalează, luni, EFE.

Pe Twitter şi în alte locuri, aşa-numitele „hashtag au creat tendinţe sociale instantanee, fiind capabile să răspândească mesaje despre chestiuni care merg de la politică la cultura pop”, a semnalat, într-un comunicat, Ben Zimmer, preşedinte al New Words Committee din cadrul American Dialect Society.

„Hashtag” defineşte acel cuvânt care, precedat de simbolul #, arată categoria tematică, ceea ce facilitează căutarea de comentarii pe internet.

În 2012, cele mai căutate au fost cele referitoare la marile evenimente ale actualităţii, precum #London2012, în contextul Jocurilor Olimpice, #Obama şi #Romney, datorită candidaturilor lor la preşedinţia SUA, #WhitneyHouston, în urma decesului cunoscutei cântăreţe.

Deşi acest cuvânt se foloseşte de mai mulţi ani pe Twitter, „în acest an a devenit un fenomen cu adevărat ubicuu”, a semnalat Zimmer, care a subliniat că aşa-numitele „hashtag” au ajuns să fie incluse şi în limbajul oral.

„Uneori, într-o conversaţie, cineva foloseşte un „hashtag” pentru a introduce un concis metacomentariu despre ceea ce s-a spus”, a adăugat Zimmer.

În cursa pentru titlul de cel mai popular cuvânt al anului, „hashtag” a devansat alţi termeni foarte des auziţi în 2012, precum „Gangnam Style” sau „YOLO”. Cuvântul anului 2010 a fost „Twitter”, iar cel al anului 2011 – „Occupy”.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata