Decalogul pensiunilor. Cum trebuie primiţi turiştii

0

Fundaţia Naţională a Tinerilor Manageri a realizat mai multe studii de piaţă pentru a-şi face o idee despre cum arată turismul de pensiune în România şi ce măsuri ar trebui să ia pentru a se dezvolta în continuare.

Mai mult, pe baza răspunsurilor date de turişti la diverse studii realizate de fundaţie, a fost întocmit şi un decalog al managerului de pensiune. Iată cum arată acesta:

1. Ofertaţi loial, păstraţi conformitatea între oferta prezentată şi realitatea concretă!

“Să prezinte informaţii realiste, să treacă adevărul, că automat vin o dată şi a doua oară am renunţat la serviciile lor… dacă nu, poate mai vin la anu’ şi peste 2 ani şi mai spun şi la alţii să vină” (n.r. citatele aparţin unor turişti care au participat la sondaje);

“Să fie informaţia cât mai corectă şi cât mai reală, nu să mă trezesc că pensiunea e dată de 5 stele şi când mă duc acolo e de jumătate de stea, pozele să nu fie luate din anumite unghiuri să ţi se pară magnific şi când ajungi acolo de fapt să fie o magazie care luată dintr-un anumit unghi ţi se părea că e palat”.

2. Creaţi un aspect prietenos pensiunii: plantaţi flori, înlocuiţi jaluzelele verticale de “birou” cu perdele scurte, la jumătatea geamului, luminaţi spaţiul exterior al pensiunii prin amplasarea unor lămpi solare!

Amenajaţi cu bun gust spaţiul înconjurător pensiunii, eventual angajaţi peisagişti pentru a ambienta adecvat spaţiul verde al unităţii de cazare, exploataţi la maximum oricare spaţiu „vital” (grădină, balcoane, logii, etc.) prin plantarea de flori pentru a amplifica aspectul „prietenos” al pensiunii; amplasaţi în grădină lămpi solare (protejaţi mediul, au mare impact estetic, sunt utile, consum de energie electrică zero, preţ modic, asigură vizibilitate turiştilor care vin noaptea în pensiune).

Satisfacţia stă de multe ori în ceea ce vezi

3. Păstraţi specificul locului şi „culoarea” mediului! Utilizaţi dotări, materiale şi finisaje păstrând o ambianţă estetică în acord cu mediul /evitaţi plasticul, folosiţi lemnul (mese, scaune, etc.), cultivaţi bunul gust!

4. Educaţi turiştii – natura nu e numai un spaţiu al libertăţii totale ci şi al responsabilităţii! Scrieţi o plachetă pentru turiştii „iubitori de natură”: indicaţi că nu au acces nelimitat în natură şi subliniaţi importanţa protejării frumuseţilor naturale, împiedicând astfel pierderea unor valori unice sau neregenerabile datorită lentorii soluţiilor sau „manelismului turistic”!

“Am văzut multe pet-uri şi pungi de plastic aruncate în natură, sunt multe gunoaie lăsate în urmă de turişti”.

5. Investiţi în creativitate – Diferenţiaţi-vă de competitori / valorificaţi gastronomia zonei, oferiţi servicii originale, propuneţi produse unicat, eventual o reţetă românească mai puţin uzitată, gustoasă şi fără economie la ingredient!

“Noi suferim enorm la acest capitol. Sigur s-ar putea face mai multe, nu pocnind din degete, ci lucrând cu un pic de cap pe acest capitol. Să nu ne cantonăm în produse sau mâncăruri universal valabile atât în vârf de munte cât şi în restaurantul de la oraş, să se meargă şi pe specificitate.” …..“fiecare pensiune să ofere ceva al ei original, un foc de tabără, o prăjitură pe care nu o mai găseşti altundeva, să facă ceva original, într-o pensiune gazda a organizat jocuri şi concurs de dansuri pentru turiştii cazaţi, nu ne-am plictisit!”

6. Turiştii caută pensiunile pentru linişte, asiguraţi-le-o!

“Două nopţi la rând a fost chef în pensiune, deci n-am avut linişte, eu zic aşa: distrează-te, dar nu-l deranja pe cel de alături.” …“vrem un loc liniştit, fără manele în jur, am fost cazat la o pensiune unde nu am putut să dorm de gălăgie, de la muzică, sigur nu mă mai duc a doua oară”.

7. Dialogaţi, fiţi spontani şi atenţi la solicitările turiştilor, ospitalieri dar nu inoportuni, păstraţi o limită a discreţiei!

“Să ne primească cu braţele deschise, dar să nu stea tot timpul pe capul nostru”

“Dacă proprietarul stă de vorbă cu tine, dar nu are o vorbă caldă şi mănâncă seminţe în acelaşi timp, e o vorbă… te cam duci de acolo”… „oamenii să nu se bage în sufletul tău, ştiţi că din dorinţa de a fi prea primitori, exagerează un pic şi stau pe capul tău prea mult”.

8. Creaţi circuite turistice tematice pentru a le facilita turiştilor cunoaşterea zonei şi a le umple timpul, extindeţi activităţile turistice sau introduceţi altele noi / Nu descurajaţi prin preţuri nejustificat de mari la serviciile turistice!

“Dacă stai 2 zile nu e o problemă, dar dacă vrei să stai mai mult, vreo 6-7 şi n-ai ce face, atunci e o problemă, dacă n-ai ce face, stai 2 zile şi pleci” … “în Republica Dominicană am plătit mai puţin decât la Mamaia”.

9. Reţineţi şi motivaţi-vă personalul calificat, profesionist!

“Personalul nu era prea instruit, nici prea priceput, şi era şi cam leneş, e musai ca personalul să fie şcolit”

10. Evaluaţi satisfacţia şi insatisfacţia turiştilor pe bază de chestionar scurt dat la plecare, cunoaşteţi astfel detaliat preferinţele şi aşteptările clienţilor!

“Să ne dea la plecare un formular să-l completăm să ştie ce aşteptăm de la ei”.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.