5 moduri în care îţi poţi face singur masaj

0 65

Viaţa îşi pune amprenta pe corpul tău, ceea ce duce la muşchi şi articulaţii dureroase. Potrivit unei investigaţii AP, vânzările pentru medicamentele prescrise pentru durere au crescut cu 90% începând cu 1997. Aceasta este o cantitate enormă de pastile, mai ales că un simplu masaj poate fi la fel de eficient ca şi pastilele în unele cazuri, şi este aproape gratuit, prezintă Rodale.com.

Indiferent dacă este vorba despre cap, umeri, genunchi sau picioare, există un masaj uşor pe care poţi să ţi-l faci singur, fără a avea nevoie de medicamente scumpe.

 

  • Locul problemă: Mâinile

Soluţia: Un exerciţiu al încheieturilor

Dacă stai la un birou toată ziua poţi dezvolta sindromul de tunel carpian, iritarea unui nerv din încheietura mâinii şi din degete, însă, următoarele exerciţii, realizate din oră în oră, pot preveni apariţia durerii de-a lungul zilei.

1. Ţine mâna stângă în sus cu palma înspre exterior. Folosindu-te de mâna dreaptă, trage degetele pe spate, înspre încheietură, până când simţi o întindere. Menţine poziţia respectivă timp de cinci secunde. Repetă acest exerciţiu de întindere şi la mâna dreaptă.

2. Împinge palmele mâinilor împreună la nivelul pieptului. Coboară-le apoi înspre genunchi până simţi o întindere în încheieturi. Menţine poziţia timp de cinci secunde.

3. Depărtează degetele larg timp de cinci secunde.

 4. La mâna stângă, trage uşor pe spate degetul mare până simţi o întindere. Menţine poziţia timp de cinci secunde şi apoi repetă exerciţiul şi la mâna dreaptă.

5. Strânge degetele într-un pumn: începe cu degetul mic şi apoi adună şi celelalte patru degete în pumn. Apoi curbează-ţi încheieturile mâinilor înspre interior până simţi o întindere şi menţine poziţia timp de cinci secunde.

6. Masează interiorul şi exteriorul fiecărei mâini, iar apoi scutură-le uşor.

 

  • Locul problemă: Picioarele

Soluţia: O minge de tenis şi o sticlă de apă îngheţată


Fie că ai un loc de muncă la care trebuie să stai toată ziua în picioare, fie că eşti un atlet devotat, sunt o mulţime de factori care pot contribui la durerea picioarelor tale. Ceea ce trebuie să faci pentru a nu mai simţi acest tip de durere este să îţi masezi picioarele şi să le răcoreşti după o zi grea de muncă, sau după o alergare lungă.

Masează-ţi picioarele cu mingea de tenis: aşează mingea sub un călcâi şi apoi ridică-te în picioare astfel încât să îţi laşi toată greutatea corporală pe minge. Roteşte uşor mingea de la călcâi şi până la baza degetelor de la picioare, depărtându-le larg atunci când mingea este în apropiere. Repetă acelaşi exerciţiu şi la piciorul celălalt. Foloseşte sticla de apă pentru a-ţi răcori apoi picioarele, rotind recipientul pe toată lungimea tălpii.

 

  •  Locul problemă: Umerii sau spatele

Soluţia: O altă minge de tenis

Această mişcare de bază te va ajuta foarte mult dacă stai cocoşat în faţa unui calculator sau dacă suferi de orice fel de durere de spate. Aşează-te pe podea cu o minge de tenis aşezată sub zona care te doare cel mai tare, cum ar fi zona lombară sau punctul dintre omoplaţi. Roteşte acea minge de tenis până nimereşti punctul cel mai sensibil şi rămâi în acea poziţie timp de 1-5 minute sau până când simţi că muşchii tăi s-au relaxat.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata