Tinerii antreprenori au nevoie de sprijin

0 20

În unele competiţii de afaceri, misiunea socială a unei companii ar putea fi la fel de importantă ca şi dimensiunea pieţei sale şi tendinţa pentru succes. Câştigătorii de anul acesta ai concursului pentru Programul Yoshiyama pentru Tineri Antreprenori, ar putea argumenta că un factor esenţial în afaceri este şi acela de a ajuta alţi antreprenori să aibă succes, relatează Entrepreneur.com.

În ultimii trei ani, Fundaţia Hitachi, un program sponsorizat care oferă premianţilor o bursă şi un curs de leadership în valoare de 40.000 de dolari, a sprijinit fondatorii de start-up-uri care crează oportunităţi economice de lungă durată pentru persoanele cu venituri mici.   

Însă, câştigătorii de anul acesta au început să se concentreze mai mult pe ideea de a ajuta antreprenorii cu venituri mici, pe lângă crearea de noi oportunităţi de afaceri pentru ei înşişi.

Iată cum unii dintre participanţii la Programul Yoshiyama pentru Tineri Antreprenori încearcă să îi ajute pe cei aflaţi la început de drum:

 

  • Încurajarea vânzătorilor locali de produse

Indiferent că e vorba de aplicaţii IT sau mere, produsele şi preţurile lor trebuie să fie create pentru anumiţi clienţi. Aceasta este o lecţie de afaceri pe care John Percy insistă foarte mult. Fondatorul companiei Neighbour Carts, o afacere cu sediul în Chicago, care închiriază cărucioare profesioniste şi furnizează permise de autorizaţie vânzătorilor locali de produse, a sfătuit şapte vânzători, care închiriau cărucioare de la compania sa, să aleagă produsele care sunt populare în anumite cartiere.

 Unul dintre aceşti vânzători, Maria Mendoza Fuentes în vârstă de 27 de ani, serveşte mulţi clienţi hispanici, astfel că a ales să vândă dovleac, pere, ardei jalapeno şi roşii. Merele pe care le vindea la un moment dat în loturi de câte trei pentru doi dolari, le vinde acum cu doar un dolar pentru a păstra stocurile în mişcare. Percy o încurajează pe Fuentes şi alţi vânzători să îşi maximizeze marja de profit şi prin comercializarea fructelor de sezon. De când a implementat această strategie, Maria şi-a dublat vânzările zilnice, ajungând de la 200 de dolari la 400 de dolari.

 

  • Oportunităţi de construcţie

Shane Gring s-a chinuit destul de mult să îşi găsească un loc de muncă în industria construcţiilor după ce a terminat de studiat un curs de arhitectura. Atunci, a decis să se ofere voluntar şi să ajute la construirea unor case eficiente din punct de vedere energetic, cu ajutorul organizaţiei Habitat for Humanity. La puţin timp după încheierea acestui parteneriat, tânărul, acum în vârstă de 26 de ani, a rugat organizaţia non-profit să colaboreze cu firma “Bould”, o afacere privind educaţie continuă, pe care a înfiinţat-o  în urmă cu doi ani.

Cursul său de 50 de ore intitulat EverbuildPro învaţă studenţii, inclusiv antreprenorii, despre proiectarea unor clădirii ecologice şi oferă consiliere în domeniul construcţiilor.  Acest parteneriat esenţial a salvat compania “Bould” de la cheltuielile cu salariile formatorilor şi trainerilor şi de la construirea pe cont propriu a unor case noi.

Până acum, Bould a ajutat la construirea a 25 de case şi a antrenat 200 de persoane, care au plătit între 600 de dolari şi 800 de dolari ca şi taxă de şcolarizare. Compania lui Shane Gring colaborează acum cu şcoli şi universităţi pentru a-şi extinde baza de studenţi.

 

  • Inspiraţie pentru agricultorii debutanţi

 Cody Hopkins a părăsit zona rurală din Arkansas pentru a studia fizica la facultate, însă şi-a dat seama că ducea dorul stilului de viaţă dintr-un oraş mic. De asemenea, dorea să îşi încerce norocul şi în agricultură şi îşi dorea să predea şi celorlalţi conceptele agricole învăţate. Astfel că, împreună cu soţia sa, s-a mutat înapoi în oraşul natal şi a început să viziteze şi să muncească la diferite ferme agricole, unde a învăţat despre producţia de animale şi a înţeles ce înseamnă contabilitatea agricolă. De asemenea, a mai învăţat şi despre crearea unor canale de marketing şi de distribuţie pentru agricultorii locali.

“Am fost nevoiţi să mergem şi să ne educăm singuri. Ne-am dorit ca ferma noastră să fie o fermă de demonstraţii şi de studiu pentru cei mici, şi pentru agricultorii începători.”

Apoi, în urmă cu patru ani, Hopkins şi soţia sa, au înfiinţat Ferma Falling Sky în Marshall, Arkansas. Ferma lor, care a înregistrat o creştere a vânzărilor anuale de la 65.000 de dolari la 250.000 de dolari, îşi doreşte să fie nu doar ecologică, ci şi responsabilă din punct de vedere social, şi de aceea angajează rezidenţi locali, oferindu-le un salariu cu 35% mai mare decât cel mediu.

“Am avut mulţi stagiari şi ne dorim să creăm un program incubator pentru a permite agricultorilor de primă generaţie să pornească la drum la ferma noastră, să îşi deschidă o afacere şi să îi ajutăm să găsească finanţare pentru start-up-ul lor”, spune Hopkins.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata