Trenul hibrid care reduce cu 25% emisiile de carbon şi consumul de energie

0

În Germania, un nou tren, cu un sistem care foloseşte energie de la frânare, face transportul feroviar mai eficient. Există multe dezbateri referitoare la transportul feroviar, şi anume dacă această modalitate de deplasare este mai ecologică decât călătoria cu avionul sau cu maşina, relatează Fastcoexist.com.

Unii cercetători au spus că daunele ecologice provocate de construcţia căilor ferate ar putea egala beneficiile, iar numărul de călători ar trebui să ajungă la un anumit nivel, înainte ca aceste sume de bani să merite să fie investite în acest sens.

Totuşi, la capitolul “emisie de dioxid de carbon pe kilometru pentru fiecare pasager”, trenurile au rezultate mult mai bune decît alte mijloace de transport. Şi, se pare că este foarte probabil ca trenurile să înregistreze îmbunătăţiri eficiente mult mai repede decât liniile aeriene.

Compania MTU Friedrichshafen din Germania, în colaborare cu operatorul feroviar din această ţară, Deutsche Bahn (DB), a dezvoltat o locomotivă hibrid care reduce consumul de energie si emisiile de carbon cu 25%. Sistemul de funcţionare recuperează energia kinetică care în mod normal este pierdută în timpul frânării, transformând-o în electricitate care este depozitată într-o baterie.

Purtătorul de cuvânt Mirko Gutemann spune că “momentan, DB testează trenul pe linia Aschaffenburg-Miltenberg din Bavaria.”

Luând în considerare 300 de zile de servicii pe an, cu şapte călătorii pe zi, Gutemann spune că “trenul va economisi aproximativ 40.000 de litri de motorină pe an sau 105.000 de tone de dioxid de carbon”.

De asemenea, va fi mai silenţios şi mai ecologic decât cele pe bază de motorină. Atunci când trenul se va afla în staţii, conductorii pot opri motorul alimentat de combustibili fosili şi îl pot reporni folosind bateria electrică. Trenul va funcţiona din nou pe baza sistemului diesel imediat ce a ieşit în singuranţă din zona de staţionare, unde zgomotul şi fumul ar fi provocat mult mai multe neplăceri.

“Trenul este un hibrid, ceea ce înseamnă că poate fi folosit motorul pe motorină, o combinaţie între motorină şi baterii sau doar bateriile”, explică Gutemann.

Deocamdată, trenul nu transportă pasageri şi are nevoie de aprobarea Guvernului înainte să poată intra în funcţiune. Însă, tehnologia ar trebui să contribuie şi mai mult la îmbunătăţirea transportului feroviar, în special în ţările unde există infrastructura necesară.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.