10 tendinţe importante în agricultură

0

Există câteva evenimente care se vor produce în noul an şi care sunt concentrate asupra sectorului agricol. Perspectiva mea rezonează cu majoritatea operatorilor din domeniul agricol, indiferent dacă este vorba de simpli fermieri, agricultori sau companii de bio-ştiinţă.

Jim Carroll spune pe blogul său că la sfârşitul lunii februarie vor avea loc o serie de evenimente pentru care trebuie să fim pregătiţi, iar acum este cel mai bun moment de analiză a tendinţelor care se vor înregistra în viitorul apropiat:

 

1. O creştere masivă în ceea ce priveşte cererea alimentară

Asociaţia de Alimente şi Agricultură din Marea Britanie estimează că populaţia mondială va creşte până în 2050 cu 47%, ajungând la 8,9 miliarde de persoane. Aceasta este o piaţă alimentară uriaşă. Acest aspect, mai mult ca orice altceva, indică ideea potrivit căreia industria agricolă este plină de posibile oportunităţi!

 

2. O creştere continuă în ceea ce priveşte eficienţa

Un aspect simplu: agricultura globală trebuie să se dubleze în următorii 30 de ani pentru a putea susţine acest ritm de creştere a populaţiei. Pe lângă acest aspect, gândiţi-vă la următoarea realitate: există foarte puţine terenuri arabile noi pe suprafaţa planetei. Rezultatul este acela că producătorii existenţi vor trebui să continue să îşi concentreze atenţia asupra unei creşteri mai inteligente, mai profitabile, mai eficiente, astfel încât să poată să satisfacă cererea publicului.

 

3. Hiper-ştiinţa

În zilele noastre există 19 milioane de substanţe chimice cunoscute, iar numărul lor se dublează în mod constant la fiecare 13 ani, ajungând până la 80 de milioane în 2025 şi la 5 miliarde în 2100. Având în vedere faptul că ştiinţa evoluează într-un ritm alert şi se află la rădăcina sectorului agricol, vom continua să vedem dezvoltarea unor metode noi de îmbunătăţire a randamentului recoltelor şi al animalelor.

4. Inovaţia defineşte succesul

Crescătorii care se concentrează asupra inovaţiei (privită ca o valoare de bază) se vor bucura de succes. Activitatea lor se va îndrepta spre necesitatea de a îndeplini cerinţele pentru creştere, eficienţă şi integrare a noilor rezultate ştiinţifice. Acest lucru se va realiza prin adoptarea unor noi metodologii, produse, parteneriate şi idei, pe care vor învăţa să le dezvolte.

 

5. Inovaţiile din domeniul comerţului cu amănuntul şi al ambalării determină decizii agricole

Faceţi următorul test: priviţi atent o banană. Ştiaţi că firma de banane Chiquita a dezvoltat o membrană specială care dublează viaţa la raft a produsului, făcând acest lucru prin reglarea fluxului de gaze prin ambalaj? În cazul acadelelor Naturepops, fiecare bomboană pe băţ este învelită într-un film complet biodegradabil realizat din material vegetal, iar pungile în care sunt distribuite sunt realizate din hârtie reciclabilă, cu cerneală pe bază de apă şi acid poli-lactic, făcut din amidon de porumb. Există un volum imens de inovaţii care se produc la nivelul companiilor de ambalare şi al vieţii la raft, iar toate aceste tendinţe au un impact uriaş asupra agriculturii.

6. Ambalarea inteligentă ajunge în poziţia cea mai proeminentă

Inovaţia în ceea ce priveşte ambalajul va face un pas şi mai mare în următorii ani, şi va implica hiperconectivitate (o tendinţă care va fi determinată de siguranţa alimentară), trasabilitate (ţara de origine) şi nevoile unei etichetări care să încurajeze sănătatea. Vieţile noastre vor fi transformate în curând de ambalajele care se pot “conecta“ la reţeaua globală de date care ne înconjoară, iar rolul lor va trece de la “un simplu recipient pentru produse” la o tehnologie inteligentă care ne va ajuta în ceea ce priveşte utilitatea produsului, sau care ne va ajuta să abordăm problemele siguranţei şi trasabilităţii.

 

7. Oportunitatea energetică

Agricultura va avea un rol uriaş pe măsură ce noi ne vindecăm de dependenţa faţă de petrol şi gaze naturale. Conform planurilor Departamentului de Energie din SUA, până în 2020, combustibilii alternativi vor furniza 5% din energia naţiunii, faţă de 1% în prezent. Şi se estimează că va exista un venit nou de 1,2 miliarde de dolari de la agricultori şi proprietari rurali, în urma utilizării unor noi surse energetice, cum ar fi energia eoliană.

Europa plănuieşte ca până în 2020 să aibă o piaţă care implică o utilizare de cel puţin 20% de bio-combustibili, iar Feed&Green estimează că, până în acel moment, combustibilii lichizi obţinuţi din furaje agricole ar putea înlocui 25%-30% din importurile de petrol americane.

 

8. Confortul şi sănătatea vor fi în centrul atenţiei

Vom continua să observăm modificări rapide în ceea ce priveşte aşteptările şi gusturile consumatorului, pe măsură ce oamenii încep să acorde o atenţie mai mare şi să facă cât mai multe cu puţinul timp pe care îl au la dispoziţie. De exemplu, se aşteaptă ca piaţa alimentelor proaspete să crească, ca parte dintr-o tendinţă în care legumele şi fructele continuă să concureze cu gustările tradiţionale. Trebuie să ne aşteptăm la astfel de tendinţe unice de creştere, atât în ceea ce priveşte numărul lor, cât şi rapiditatea cu care se produc.

 

9. Înfloresc relaţiile directe consumator-producător

Pe măsură ce tehnologia evoluează şi oamenii devin din ce în ce mai atenţi la ceea ce mănâncă, un rezultat natural este o rată de creştere masivă în ceea ce priveşte relaţiile directe între consumatori şi agricultori.

 

10. Transformarea generaţiilor

Poate cea mai mare tendinţă este aceea că suntem pe cale să fim martori la o schimbare majoră în ceea ce priveşte rata cu care ideile noi sunt acceptate în lumea agriculturii, în timp ce o nouă generaţie de oameni tineri inovativi şi sătuli de tehnologie vor prelua controlul afacerilor agricole de familie.

11. Parteneriatul defineşte succesul

Dacă există vreo tendinţă accentuată de specialişti, în fiecare industrie, aceasta este că niciun individ sau organizaţie nu poate să cunoască absolut totul. Şi din câte se poate observa, această tendinţă devine tot mai predominantă şi în agricultură. Vom continua să înregistrăm un număr tot mai mare de parteneriate între producători şi furnizori, cumpărători, comercianţi, astfel încât aceştia să înveţe să facă faţă provocărilor uriaşe care apar în urma schimbărilor rapide şi inovaţiiilor.

Iată că până la urmă sunt 11 tendinţe! Iar acest lucru este un indicator al rapidităţii cu care această industrie se transformă!

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.