CNADNR are un buget de 7 miliarde lei în 2013

0

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România are un buget de şapte miliarde lei în 2013, din care 5,2 miliarde lei pentru cheltuieli de capital (investiţii), potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice.

Investiţiile vor fi prioritizate, iar proiectele care pot fi finanţate pe fonduri europene vor fi ,,mutate’ pe bani europeni, susţin oficialii MFP.

Spre exemplu, Autostrada Transilvania nu poate fi finanţată pe fonduri europene, însă drumul Calafat – Craiova, finanţat anterior prin credit de la Banca Europeană de Investiţii /BEI/ va fi finanţat pe fonduri europene.

Acest proiect va intra, probabil, sub autoritatea Ministerului Transporturilor, care va păstra autoritatea de management pe fonduri europene dedicate infrastructurii prin Programul Operaţional Sectorial – Transporturi. CNADNR va trece în subordinea Ministerului pentru mari proiecte de infrastructură, condus de Dan Şova.

Specialiştii MFP susţin că este inadmisibil ca tronsoane din coridorul 4 pan-european de transport să fie finanţate de la BEI sau prin alte credite, în loc să fie utilizate fonduri nerambursabile.

De altfel, BEI, Banca Mondială şi BERD îşi restructurează portofoliile de investiţii, pentru a nu mai exista sume importante pe care România să nu le tragă din aceste împrumuturi.

În bugetul pe 2013, bugetul CNADNR este consolidat în cadrul bugetului Secretariatului General al Guvernului /SGG/, care totalizează 7,339 miliarde lei, în scădere cu 1,16% faţă de execuţia preliminată pe 2012.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.