„Serval Dom” – profit în anii de criză, în domeniul vânzării pieselor auto

0 11

(P)

Deşi criza financiară a afectat negativ sectorul auto, firma ieşeană „Serval Dom” s-a menţinut pe o linie constantă, cifra de afaceri din ultimii trei ani menţinându-se în jurul valorii de două milioane euro. Şi aceasta, fără a avea datorii la bugetele statului şi fără a face disponibilizări de personal. Managerul general al firmei, Adrian Prusu, arată, în interviul acordat Financiarul.ro, că unul din pilonii de forţă care au susţinut afacerea în tot acest timp a fost capacitatea de a oferi piese auto greu de procurat. 

 

– Financiarul.ro: Aţi pornit afacerea Serval Dom de la zero, activând iniţial pe piaţa locală a pieselor auto, şi aţi ajuns în prezent la o extindere în toate regiunile ţării. Pe ce atu-uri aţi mizat la început, şi câte dintre acestea au mai rămas valabile acum, în perioadă de criză economică?

– Adrian Prusu: Startul afacerii a fost dat în anul 2000, mizând pe dezvoltarea în domeniul comerţului cu piese auto şi accesorii auto. Punctul forte, care cred că ne-a propulsat pe piaţa de profil şi care a rămas valabil până în momentul de faţă, este străduinţa noastră de a oferi o mare diversitate sortimentală, o gamă foarte largă de repere pentru autoturismele autohtone şi nu numai, la preţuri accesibile.

În timp, abordând o atitudine flexibilă şi uşor adaptabilă la cerinţele clienţilor, am dobândit această capacitate de a oferi piese greu de procurat. Spre exemplu, astăzi, putem răspunde oricărei cereri de piese pentru Dacia Logan, având în stoc gama completă de aproximativ 4000 de repere pentru autoturismele autohtone, în condiţiile în care doar 2000 dintre acestea se găsesc în mod uzual la cei mai mulţi jucători de pe piaţă.

-În afară de Dacia Logan, ce alte tipuri de autoturisme sunt compatibile cu piesele pe care le comercializaţi?

– Adrian Prusu:  Avem în ofertă piese şi accesorii auto care sunt necesare oricărui tip de autoturism. Stocurile de marfă sunt gândite astfel încât să se plieze pe cerinţele pieţei, dându-ne posibilitatea să onorăm în cel mai scurt timp orice comandă. Este adevărat, aceste cerinţe au cunoscut un avânt destul de mare odată cu lărgirea parcului auto la nivelul întregii ţări, fapt care ne-a mobilizat să ne extindem colaborările cu cei mai importanţi producători şi dealeri, atât din România, cât şi din străinătate.

 

Financiarul.ro: Dar din punct de vedere financiar, ce evoluţie au înregistrat principalii indicatori ai firmei Serval Dom, în perioada 2010-2012?

– Adrian Prusu:  Din acest punct de vedere, sunt bucuros că pot vorbi, cu cifrele în faţă, despre o stabilitate financiară a firmei. Deşi criza financiară a afectat negativ sectorul auto, „Serval Dom” a înregistrat o constanţă remarcabilă, cifra de afaceri din ultimii trei ani menţinându-se în jurul valorii de două milioane euro. Mai mult, am înregistrat profit în toţi aceşti ani de criză, rezultatul net al anului trecut depăşind 100.000 euro, aproape toţi aceşti bani fiind reinvestiţi în modernizarea parcului auto şi în stocuri de marfă. Şi nu în ultimul rând, am reuşit să traversăm toţi aceşti ani, inclusiv 2012, fără a avea datorii la bugetele statului.

Însă, ceea ce vreau să subliniez este că toate aceste rezultate nu sunt ale firmei sau ale administratorului, ci sunt rezultatele unei echipe tinere, dinamice, entuziaste, şi vorbim aici de o mână de 36 de oameni pregătiţi oricând să ofere clienţilor suportul tehnic şi informaţiile necesare, şi cel mai important, piesele auto de care au nevoie.

Financiarul.ro: Care este strategia dvs. de a menţine coeziunea acestei echipe şi de a-i motiva pe angajaţi?

– Adrian Prusu: Cu toate că, pe piaţă, oferta de locuri de muncă este foarte redusă în raport cu cererea (cu alte cuvinte, ai de unde alege, ca angajator…), observ de la o zi la alta că este din ce în ce mai greu să găseşti oameni pregătiţi şi dedicaţi muncii lor.

Mizăm pe oamenii valoroşi pe care îi avem în echipă şi investim în ei, oferindu-le posibilitatea de pregătire continuă şi de creştere profesională pe termen lung, precum şi posibilitatea reală de a fi promovaţi în funcţii de conducere.

Totodată, suntem deschişi să primim în mijlocul nostru şi oameni noi, asigurându-le partea de formare profesională celor care au talent, dar nu au experienţă. Cred în extraordinara forţă a unei echipe unite, formată din oameni care ştiu să îşi păstreze valorile morale, precum loialitatea şi corectitudinea. „A fi om” este o lecţie esenţială a vieţii, pe care, din păcate, am ajuns să uităm cum să o transmitem generaţiilor tinere.

Echipa de conducere a firmei şi-a respectat toate promisiunile făcute angajaţilor la timp şi în tocmai, cerând la rândul ei din partea acestora profesionalism, corectitudine, loialitate, şi, bineînţeles, rezultate. Avem oameni cu peste 10 ani vechime în firmă, care au reuşit să îşi asigure în urma muncii depuse o situaţie financiară bună şi realizări frumoase în sânul familiei.

 

Financiarul.ro: Care au fost cele mai grele decizii pe care a trebuit să le luaţi, pe parcursul anului 2012?

– Adrian Prusu:  Spre deosebire de mulţi alţi agenţi economici, am încercat să nu restructurăm, să nu reducem schema de personal, ci să o menţinem, pentru a obţine rezultate bune chiar în condiţiile actuale, care sunt dificile. În acest fel, sperăm într-o revenire economică a ţării, care să ne găsească pregătiţi pentru a răspunde cerinţelor de pe piaţa pieselor şi accesoriilor auto.

 

Financiarul.ro: Ce ne puteţi spune despre portofoliul de clienţi? În ultimii doi ani, s-a redus sau a crescut numărul lor?

– Adrian Prusu:  În prezent, portofoliul de clienţi ai firmei „Serval Dom” numără peste 1.000 de clienţi din toată ţara, dintre aceştia ponderea cea mai mare revenind magazinelor şi service-urilor auto. În ultimi doi ani am investit sume considerabile pentru dezvoltarea portofoliului de clienţi şi implemantarea unor soluţii logistice de livrare rapidă a mărfii.

Financiarul.ro: Şi cum reuşiţi să vă păstraţi clienţii în aceste vremuri de criză?

– Adrian Prusu:  În primul rând, printr-o grijă permanentă de a răspunde nevoilor lor, şi în al doilea rând prin atitudine. Iar când spun „atitudine” mă refer la profesionalismul echipei, la flexibilitate în ceea ce priveşte solicitările lor, la adaptabilitate şi promptitudine în deservirea lor, dar şi la acel „sâmbure” de umanitate care, după părerea mea, nu ar trebui să lipească din niciun domeniu de activitate economică.

 

Financiarul.ro: Ce proiecte aveţi în plan pentru 2013?

– Adrian Prusu:  Pentru 2013, intenţionăm să ducem la capăt planul de îmbunătăţiri ale soluţiilor logistice, de micşorare a termenului de livrare, să venim pe piaţă cu preţuri cât mai competitive, la cât mai multe produse, să mărim gradul de profesionalism al echipei şi să cooptam alţi membri de valoare în cadrul firmei noastre.

Dorim ca “Serval Dom” să devină partener de afaceri şi furnizor pentru cât mai mulţi agenţi economici care se ocupă de vânzarea pieselor şi accesoriilor auto, astfel încât să avem un portofoliu mai extins de clienţi şi să venim în întâmpinarea cerinţelor lor într-un timp cât mai scurt şi în condiţii de preţ şi calitate foarte bune. Nu în ultimul rând, în 2013, vom face eforturi susţinute pentru îmbunătăţirea şi modernizarea dotărilor firmei.

 

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata