Dacia şi timbrul de mediu: Noua taxă ajută sau încurcă producătorul român?

0 14

Pentru unele modele produse în fabrica de la Piteşti taxa scade, dar pentru altele creşte substanţial. Avantajaţi vor fi cei ce vor să-şi cumpere Dacii diesel, scrie economica.net.

Vânzările de autoturisme Dacia pe piaţa românească în acest an vor depinde, dincolo de alţi factori, şi de două măsuri administrative ale guvernului: noua taxă auto, redenumită timbru de mediu şi noul program „Rabla”, care ar putea intra în vigoare în primăvară.

Recent, au apărut primele detalii referitoare la noua taxă auto, şi, în urma calculelor, rezultatele par a fi mixte, pentru Dacia. Cum coeficienţii au fost modificaţi, iar principalul criteriu în taxarea maşinilor noi a devenit poluarea, adică emisia de dioxid de carbon, pentru unele dintre automobilele noi Dacia noua taxă va fi mai mică, iar pentru unele mai mare.

Sub brandul Dacia, Renault produce în fabrica de la Piteşti noua generaţie de Logan şi Sandero, alături de SUV-ul Duster, singurul astfel de autoturism din toată gama Renault.

Vă prezentăm mai jos o comparaţie între noua taxă şi cea veche, pentru fiecare motorizare, cu menţiunea că noua taxă nu a fost încă aprobată de Guvern, proiectul de act normativ intrând abia în dezbatere publică.

Sandero şi Logan

  •     0,9 benzina, emisii de 120 g/km, 898 cmc, taxa veche 41 euro, taxa noua 50 euro
  •     1,2 benzina, emisii de 137 g/km, 1149 cmc, taxa veche 73 euro, taxa noua 108 euro
  •     1,5 diesel, 75 CP şi 90 CP, emisii de 103 g/km, 1461 cmc, taxa veche 199 euro, taxa nouă 52 euro

Duster

  •     1,6 16 V benzina, emisii de 185 g/km, 1598 cmc, taxa veche 329 euro, taxa nouă 452 de euro
  •     1,5 dCi 110 diesel, emisii de 137 g/km, 1.461 cmc, taxa veche 220 euro, taxa nouă 153 de euro
  •     1,5 dC1 90, diesel, emisii de 130 g/km 1461 cmc, taxa veche 219 euro, taxa nouă 119 euro
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata