Noua taxă auto, forma finală: Pentru diesel se va plăti mai mult, creşte la toate maşinile vechi

Ministerul Mediului a elaborat forma finală a proiectului de lege al noului timbru de mediu, care va fi trimis Parlamentului. Faţa de forma de acum o lună, apar modificări substanţiale, scrie economica.net.

Forma finală a noului timbru de mediu instituie valori diferite în funcţie de tipul carburantului folosit, benzină sau motorină, pentru maşinile cu normă de poluare euro IV şi euro III, potrivit legii trimise în Parlament. Maşinile diesel din această grupă de poluare vor fi taxate mai mult decât cele pe benzină, potrivit proiectului legii

  • Taxă mult mai mare la diesel, faţă de prima variantă

Pentru clasa de poluare euro IV, valoarea emisiei de CO2 pentru motoarele pe benzină este cuprinsă între 1,8, la cele mai mici şi mai puţin poluante motroare (sub un litru şi sub 110 grame pe km) şi 32,08, la cele mai mari şi mai poluante (peste 3 litri şi peste 216 grame CO2/km).

Pentru maşinile euro IV pe benzină, noul timbru este mai mare la maşinile cu cilindree şi emisii mai mari decât în forma iniţială.Mai nou, se va plăti timbru separat pentru maşinile pe motorină, ceea ce nu era stipulat în vechiul proiect. Aici creşterea este dramatică, la clasa de poluare euro IV.

  • Exemplu de calcul

Anterior proiectului de lege, timbrul de mediu calculat pe baza propunerii Ministerului Mediului nu diferenţia valorile în funcţie de tipul de combustibil.

Spre exemplu, pentru un VW Golf (cea mai vândută maşină second-hand din România) de 1,6 litri pe benzină, euro IV, din anul 2005, (emisii de 163 g CO2/km) timbrul de mediu, în ultima sa formă, este este de circa 660 de euro. P

entru un Golf din acelaşi an, diesel, cu motor de 1,7 litri (140 g C02-km ) este de 607 euro. În forma iniţială avansată de Ministerul Mediului, taxa era de doar 347 de euro.

În forma de acum a legii, taxa care ar trebui plătită se ridică la 428 de euro.

Loading...
loading...
Citește și
3 Comentarii
  1. costel spune

    Am impresia ca actualii guvernanti sunt la fel ca cei de dinaintea lor. Toti judeca cu alta parte a corpului si nu cu capul. O taxa de 6oo euro la o masina cumparata cu 3 – 4000 de euro este aberant. Principiul poluatorul plateste este numai teoretic, iar gandirea ca o masina mai veche de 10 – 12 ani va avea o durata de vaita mai mica in care sa polueze este ridicola. La gradul de saracie din tara noastra vom vedea aceste masini si peste 15 – 2o de ani. De ce nu se gandesc onor guvernantii la o taxa anuala in jurul la 50 – 100 lei, in functie de emisie si s-ar incasa mai multi bani la buget permanent. De ce nu studiaza legislatia din Germania unde in functie de cat de tare poluezi platesti si ai acces in orase sau doar la periferie.

  2. Dan spune

    Moise avea dreptate cand spunea ca se incalca dreptul la propietate,mai bine punea cativa banuti la benzina si o scotea de tot, si era bine pt toti.Sa gandit ca poate dupa plata timbrului fac dauna totala si am dat banii ca fraierul?Firma de asigurare tine cont ca am platit timbrul?

  3. marius spune

    Eu cred ca actuali guvernanti sint interesati de cit, de bani care trebuie sa vina la ei cit mai rapid si cit mai multi pe timpul acestui mandat,pentru ca pe clalalt nu mai are nici o sansa sa il ia,pentru ca am fost mintiti cu nerusinare,O SA VEDETI DE CE ESTE INSTARE PONTA SI CLICA LOR.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.