EUR
4,83 RON
(+0.01%)
USD
4,47 RON
(+0.15%)
GBP
5,48 RON
(+0.12%)
CHF
4,58 RON
(-0%)
BGN
2,47 RON
(-0.08%)
BYN
1,73 RON
(+0.15%)
CAD
3,14 RON
(+0.77%)
RSD
0,04 RON
(-0.02%)
AUD
2,68 RON
(+0.37%)
JPY
0,04 RON
(+0.12%)
CZK
0,17 RON
(+0.42%)
INR
0,06 RON
(+0.37%)

 

Noul management TAROM vrea acelaşi tip de avion; posibil contract cu Mitsubishi şi profit din 2016

Compania TAROM ar putea avea din 2014 un contract cu o firmă importantă din domeniu, de la Boeing, Airbus la Mitsubishi, pentru un schimb al avioanelor vechi cu unele noi, de acelaşi tip, iar compania va reveni pe profit din 2016, poate chiar mai devreme, a anunţat joi, într-o întâlnire cu presa, noul director general al companiei, Christian Edouard Heinzmann.

„Cea mai mare problemă pe care am întâlnit-o în primele trei luni de mandat este birocraţia. Până la sfârşitul săptămânii viitoare, vom finaliza planul de management al companiei, care va fi mai explicit după ce prima variantă a fost respinsă de Ministerul Transporturilor, şi urmărim atât creşterea vânzărilor şi reducerea pierderilor, cât şi standardizarea avioanelor companiei şi profit din 2016, noi sperăm chiar mai devreme”, a spus, noul CEO al TAROM.

Acesta a declarat că TAROM îşi va standardiza flota, urmând să fie echipată cu un avion aparţinând aceluiaşi producător de avioane, ştiut fiind că în momentul actual flota TAROM are aparate Airbus, Boeing şi ATR, ceea ce duce la costuri importante de mentenanţă.

„Noi intenţionăm să încheiem un contract cu un mare producător, de la Airbus la Boeing, Embraer sau Mitsubishi pentru înlocuirea flotei actuale sau a unei părţi cu aeronave care aparţin aceluiaşi producător, o standardizare a flotei, printr-un contract de leasing operaţional. De exemplu, Mitsubishi are un nou tip de avion şi compania ar fi dispusă să încheie un astfel de contract prin care ei să furnizeze aeronavele, dar să facă şi pregătirea pentru piloţi. Este una dintre variante. Sper ca în 2014 să luăm o decizie din opţiunile pe care le avem”, a explicat Heinzmann.

Joi, ministrul Transporturilor Relu Fenechiu declarase că TAROM ar putea cumpăra sau închiria aeronave pentru a face faţă unei pieţe concurenţiale.

‘Este posibil ca TAROM să închirieze sau chiar să cumpere aeronave pentru că este într-o piaţă concurenţială’, a arătat ministrul Transporturilor.

Christian Heinzmann a precizat că o standardizare a aeronavelor companiei ar aduce o economie de 30 de procente doar din cheltuielile cu combustibilul.

De asemenea, noul CEO a spus că planul de management al companiei va viza creşterea veniturilor, scăderea costurilor, obţinerea de profit din servicii de mentenanţă pe care compania ar urma să le furnizeze altor companii şi renegocierea contractelor considerate păguboase pentru companie.

„Acum renegociem cele 30 – 40 de contracte ale companiei, de la cele cu OMV şi BP, la contractele cu Alpha Rocas, pentru catering, şi Globe Ground pentru servicii la sol, la contractele pentru sistemul de ticketing, care este extrem de costisitor. Cred că prin renegociere vom face economii de câteva milioane de euro. Este posibil să renegociem şi afilierea la SkyTeam sau la IATA (Asociaţia Internaţională a Companiilor Aeriene) pentru că trebuie să facem un cost de beneficiu / oportunitate. Dacă ieşim din SkyTeam va trebui să plătim 3,5 milioane de euro”, a explicat Heinzmann.

Acesta a spus că TAROM va renegocia şi unele contracte pentru sediile companiei din unele oraşe importante precum Paris sau Londra, compania fiind tentată să renunţe la ele. De asemenea, vor fi introduse curse noi, cum este cea către Praga, din orarul de vară, şi cele din Iaşi către Londra şi Paris. Bruxelles este în prezent cea mai profitabilă cursă a TAROM, au explicat reprezentanţii TAROM.

„Agenţia din Paris are o chirie anuală de 8.000 de euro pe lună şi o durată de chirie de 9 ani. Sunt sume importante la care vom încerca să renunţăm. De asemenea, vom creşte gradul de utilizare a aeronavelor, care este , în cel mai bun caz, de 8 ore pe zi, iar timpul de pregătire a unui avion de la o cursă la alta ajunge la trei ore, când ar trebui să fie de maximum 45 de minute”, a declarat noul CEO al companiei.

Totodată, noua conducere a spus că numărul de angajaţi, de circa 2.150 persoane, este destul de mare, iar în viitor ar putea exista redimensionări de personal.

„Cea mai mare problemă este aceea a birocraţiei. Dacă vom continua să lucrăm sub legea română privind achiziţiile publice este posibil ca într-o lună să avem mari probleme în desfăşurarea activităţii. Plafonul pentru care trebuie organizată licitaţie, de peste 15.000 de euro, este absurd în aviaţie. Gândiţi-vă că se strică motorul la o cursă, cum putem funcţiona dacă suntem obligaţi să facem licitaţie. Sper că împreună cu Comisia Europeană să rezolvăm această problemă”, a spus Heinzmann.

Acesta a subliniat că informaţiile din presă cu privire la salarii lunare de până la 7.500 de euro ale membrilor CA şi posibilele prime acordate deja conducerii companiei sunt „simple speculaţii”, explicând că maximul sumei pe care un membru CA o poate câştiga lunar este între 3.000 şi 4.000 de euro.

Christian Edouard Heinzmann, este, din 19 noiembrie 2012, CEO al TAROM, cu un contract pe patru ani. Din CA-ul companiei fac parte: Michael Moriaty, funcţia de Chief Financial Officer (CFO), Ciprian Ladunca, Marius Ghenea, Lucian Isar, Valentin Macec şi Dan Pascariu – preşedinte CA.

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înfiinţată în 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. TAROM este membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010, membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA) din 1993, a Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA) din 2000.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata