Accidente în care au fost implicate elicoptere, pe teritoriul României (2000-2013)

0

7 martie 2013:Un elicopter Puma Socat aparţinând Forţelor Aeriene Române s-a prăbuşit joi, în jurul orei 16,00, în apropierea comunicaţiei Bereşti-Bistriţa, judeţul Bacău, în timpul executării unui zbor în formaţie, a informat MApN într-un comunicat . Doi militari şi-au pierdut viaţa, iar alţi trei au fost răniţi.

5 iulie 2012: Un elicopter tip IAR-316 aparţinând Şcolii de aplicaţie pentru Forţele Aeriene „Aurel Vlaicu” Boboc, cu patru persoane la bord, s-a prăbuşit în zona Joiţa, comuna Ziduri, din judeţul Buzău, la zece kilometri de DN2. Toate cele patru persoane aflate la bord au murit.

26 aprilie 2012: Un elicopter civil cu opt persoane la bord, s-a prăbuşit în localitatea Ostrov, judeţul Tulcea. Cinci persoane au murit, iar celelalte trei au fost rănite. Elicopterul era de producţie sovietică şi efectua un zbor între Republica Moldova şi Turcia.

4 octombrie 2010: Un elicopter tip aero-taxi s-a prăbuşit în apropiere de localitatea Maliuc din Delta Dunării. Niciuna dintre cele trei persoane aflate la bordul acestuia, printre care şi omul de afaceri Emanuel Dobronăuţeanu, nu a fost rănită. Potrivit prim-procurorului Ion Scutelnicu, „la decolare, elicopterul s-a ridicat doi metri de la sol, a căzut şi a luat foc”.

26 iulie 2010: Un elicopter israelian de transport tip CH-53, care participa la exerciţiul comun aerian româno-israelian Blue Sky 2010, s-a prăbuşit în localitatea Fundata, judeţul Braşov. La bordul aparatului de zbor se aflau şase militari israelieni şi unul român, cu toţii pierzându-şi viaţa.

19 iunie 2008: Un elicopter de tip IAR-316B Alouette, al SRI, a aterizat de urgenţă la baza Grădiştea, în judeţul Giurgiu. La bordul elicopterului se aflau doi membri ai echipajului şi un luptător antitero. Elicopterul executa un exerciţiu de pregătire. Aterizarea forţată a fost cauzată de o defecţiune tehnică. Elicopterul a fost avariat în totalitate, după ce a fost cuprins de flăcări.

7 noiembrie 2007: Un accident aviatic s-a produs în localitatea argeşeană Ungheni, în care a fost implicat un elicopter militar IAR 330 Puma Socat. Elicopterul decolase de la Baza 90 Otopeni şi efectua un zbor de antrenament pe timp de noapte, fără muniţie la bord. Au murit trei militari.

19 octombrie 2007: Un elicopter proprietate privată s-a prăbuşit la graniţa dintre judeţele Ialomiţa şi Brăila, între localităţile Giurgeşti şi Berceşti. Elicopterul s-a prăbuşit din cauza condiţiilor meteo nefavorabile (ceaţă), iar cele două persoane aflate la bordul său au decedat în urma impactului. Aparatul a luat foc în momentul prăbuşirii.

23 decembrie 2006: Elicopterul EC 135 al SMURD Târgu Mureş, care avea la bord un pilot, un navigator şi un echipaj medical, în drum spre o intervenţie către Vatra Dornei, a aterizat forţat în Pasul Tihuţa, în judeţul Bistriţa-Năsăud. Accidentul s-a soldat cu rănirea celor patru persoane aflate la bordul elicopterului.

24 octombrie 2006: Un accident aviatic s-a produs în Argeş, în timpul unui zbor de antrenament efectuat de un elicopter IAR 330 Puma de la Baza 90 Transport Aerian din Bucureşti. Elicopterul efectua un zbor de instrucţie şi nu avea armament sau muniţie la bord. Aparatul de zbor s-a prăbuşit în lacul de acumulare Goleşti din judeţul Argeş. Trei persoane şi-au pierdut viaţa.

7 iunie 2006: Un elicopter s-a prăbuşit în localitatea gălăţeană Vârlezi, de la o înălţime de 40 de metri. Aparatul nu a mai răspuns comenzilor date de pilot şi în doar câteva minute s-a prăbuşit. Imediat după ce pilotul a reuşit să se strecoare din cabină, elicopterul a luat foc.

9 ianuarie 2006: Un elicopter tip Eurocopter EC 135, aparţinând Unităţii Speciale de Aviaţie a MAI, s-a prăbuşit la 1,5 kilometri de Aeroportul Moldova din Iaşi, în timpul efectuării unui zbor de verificare. Elicopterul a pierdut legătura cu turnul de control imediat după decolare. Cele patru persoane aflate la bord – doi piloţi, un medic şi un asistent medical din cadrul SMURD Iaşi – şi-au pierdut viaţa.

18 februarie 2005: Un elicopter al unei societăţi de aviaţie utilitară din Petroşani s-a prăbuşit în zona Polatişte, la graniţa dintre judeţele Hunedoara şi Gorj, la 15 minute după decolare. Elicopterul MI2, de producţie rusească, era închiriat de o societate din Petroşani pentru activităţi de aviaţie utilitară de la o firmă din Republica Moldova. Două persoane, un paznic de vânătoare şi mecanicul de zbor, şi-au pierdut viaţa. Pilotul elicopterului şi un angajat al Ocolului Silvic Petroşani au fost grav răniţi.

29 ianuarie 2004: Un elicopter IAR 316B Alouette s-a prăbuşit în zona localităţii Poşta Câlnău din judeţul Buzău. Aeronava, care aparţinea Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene de la Boboc, executa o misiune de cercetare meteo în raionul de zbor al unităţii. Accidentul a avut drept cauză înrăutăţirea bruscă a condiţiilor meteorologice, determinată de formarea intermitentă şi deplasarea rapidă a bancurilor de ceaţă din zonă, ceea ce a generat scăderea vizibilităţii. Elicopterul a fost distrus complet în accident, iar cei trei membri ai echipajului şi-au pierdut viaţa. Aparatul fusese fabricat în anul 1978 şi totaliza 5.246 de ore de zbor.

7 aprilie 2003: Un elicopter IAR 330H, aparţinând bazei aeriene Mihail Kogălniceanu, s-a prăbuşit pe raza localităţii Castelu din judeţul Constanţa. Aeronava efectua un zbor de instrucţie. Doi dintre membrii echipajului au decedat pe loc, iar cel de-al treilea, care a fost transportat iniţial la Spitalul Municipal Medgidia în stare gravă, şi-a pierdut şi el viaţa.

5 martie 2003: Un elicopter IAR 316B Alouette, aparţinând Transgaz, dar fiind închiriat de SMURD Târgu Mureş, a decolat de pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca şi s-a prăbuşit în apropiere de satul Morişti, comuna Cojocna. Elicopterul trebuia să transporte la Budapesta un copil nou-născut care necesita o operaţie pe cord. În accident au murit patru persoane, dintre care două cadre medicale SMURD şi doi piloţi.

Noaptea de 23 spre 24 iulie 2002: Un elicopter civil de producţie rusească model K 26, care patrula deasupra conductelor de transport al produselor petrolifere aparţinând Petrotrans, s-a prăbuşit la scurt timp după decolarea de pe aerodromul din Strejnic, din cauza defectării unui motor. În urma impactului cu solul, mecanicul de bord şi-a pierdut viaţa, iar pilotul elicopterului şi un gardian public au fost răniţi. Elicopterul fusese închiriat de Petrotrans de la societatea constănţeană Air Adria Tuzla şi ieşise din reparaţii capitale cu o lună înainte. Elicopterul efectua un zbor neautorizat, potrivit anchetatorilor.

17 august 2001: Un elicopter militar IAR 330 Puma Socat, aparţinând Bazei 61 Aeriene Titu, a fost grav avariat în timpul executării unui zbor de instrucţie în zona aeroportului Boteni. Cei trei membri ai echipajului au fost răniţi.

În vara anului 2000, un incident aviatic a avut loc pe un câmp din apropierea localităţii Sighişoara. Pilotul elicopterului a reuşit să aterizeze.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.