Idei de afaceri: Creşterea ciupercilor „la cutie”

1

Alejandro Velez şi Nikhil Arora erau doi viitori absolvenţi ai Universităţii Berkeley, care se îndreptau, la fel ca mulţi alţii, spre lumea corporativă şi spre o carieră în afaceri. Totuşi, cum au ajuns să îşi schimbe radical direcţia şi să creeze produse inovatoare precum kitul autonom de creştere a ciupercilor?, se întreabă Organicconectmag.com.

Cu câteva luni înainte de absolvire, cei doi erau la un curs de etică în afaceri, iar profesorul lor a prezentat o idee potrivit căreia este posibil să creşti ciuperci gourmet în zaţ de cafea reciclat. A fost o lecţie despre sustenabilitate. Alex şi Nikhil nu se cunoşteau, însă, profesorul i-a rugat să colaboreze la un proiect, aşa că cei doi au ajuns să se întâlnească destul de des.

Pentru amândoi, acel curs a fost o adevărată sursă de inspiraţie. “Amândoi am avut alte pasiuni la care ţineam foarte mult, dar niciodată nu am ştiu cum să le aplicăm într-o afacere”, explică Nikhil.

“Am petrecut şase luni din primul meu an la universitate în Ghana şi în vestul Africii, lucrând la un program de reciclare. Mă atrăgea foarte mult ideea sustenabilităţii. Alex de-abia începuse unul din cele mai importante programe de mentorat din campus. Prin ideea creşterii ciupercilor, am descoperit o cale de a dezvolta o afacere cu sens benefic şi cred că din acest motiv am fost amândoi atât de entuziasmaţi de acest concept şi am decis să urmăm această cale. Cu siguranţă a fost o schimbare la 180 de grade faţă de ceea ce făceam înainte.”

 

  • Startul a fost răsunător

Aceştia au mers imediat la o cafenea din apropiere, iar proprietarii de acolo au fost extrem de fericiţi să scape de zaţul de cafea într-un mod cât mai ecologic. Căminul lui Alex a fost transformat într-un laborator de testare, iar trei luni mai târziu a luat fiinţă afacerea lor agricolă cu ciuperci, “Back to the Roots” (Înapoi la Rădăcini).

La început, aceştia creşteau pur şi simplu ciuperci şi le vindeau la nivel local. “Atunci când am început afacerea, am intrat în magazinul de alimente integrale de la Berkeley, cu o găleată plină cu ciuperci”, povesteşte Nikhil.

“Nu aveam niciun fel de experienţă sau vreo legătură cu cineva din comerţ şi nu ştiam ce trebuie să facem. Aşa că, am mers direct la prima persoană pe care am văzut-o la raionul de produse alimentare, care ambala nişte legume. I-am povestit că noi creştem ciuperci în zaţul de cafea, iar acestuia i s-a părut o idee foarte interesantă. Ne-a trimis apoi la o altă persoană, iar apoi la o altă persoană, până când am ajuns să vorbim cu vreo 7-10 oameni în ziua respectivă.”

 

  • “Vrem să facem noi acest lucru”

Prin acea vizită la magazinul de alimente integrale, ferma de ciuperci s-a făcut  “cunoscută”. “Multe dintre persoanele cu care am discutat ne-au întrebat dacă pot veni să viziteze ferma”, a continuat Nikhil. “Iar aceştia spuneau: «Ideea este extrem de interesantă, dar cum putem face noi acest lucru? Putem lua acasă una din instalaţiile voastre cu zaţ, astfel încât să ne creştem propriile ciuperci?». Astfel, ne-am decis să realizăm un kit de creştere a ciupercilor.”

Conceptul iniţial nu a avut foarte mare succes. “Primele kituri realizate au fost nişte pungi masive din plastic, de dimensiunea unei mingi de baschet, pe care de-abia le puteam vinde la piaţă”, povesteşte Nikhil zâmbind.

“Ne-am dat seama că ideea este potrivită, dar pur şi simplu trebuia să o facem să arate mai bine. Oamenii nu îşi doreau să pună o pungă mare cu ciuperci pe masa din bucătărie.”

După o perioadă de cercetare, a luat naştere kitul actual. Arată ca o cutie de lapte, dar de fapt este o mini-fermă de ciuperci, complet autonomă, care va produce o recoltă de  680 de grame de ciuperci pleurotus în zece zile.

Iar această versiune a avut succes. Nu a durat mult, iar un lanţ de magazine a decis să vândă kitul la nivel naţional, aşa că cei doi tineri nu au mai privit înapoi.

Acum, Alejandro şi Nikhil urmează să lanseze un nou produs, care, la fel ca şi kitul de ciuperci, îi învaţă pe consumatori despre sustenabilitate şi despre creşterea alimentelor, prin intermediul unui “pachet mic şi ispititor”.

“Lansăm un kit acvaponic pentru acasă”, spune Nikhil. “În urma studiului de piaţă, am avut un răspuns incredibil la această idee. Este un acvariu mic de peşti, iar deşeurile acestora sunt reutilizate ca şi îngrăşământ pentru plante, cum ar fi ierburi, legume mici şi spanac. În schimb, plantele curăţă apa, astfel că, acvariul de peşti se curăţa singur. De asemenea, acest tip de agricultură nu presupune utilizarea îngrăşămintelor chimice. Plantele cresc pur şi simplu datorită substanţelor nutritive din apă.”

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. irina spune

    Buna ziua,e foarte interesanta afacerea voastra,felicitari,imi puteti spune va rog,cum anume ati procedat cu zatul de cafea.multumesc

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.