Consumul real de carburant al maşinilor, mai mare cu 23% decât cel din cartea tehnică

2

În condiţii reale de trafic, consumul şi emisiile de CO2 sunt cu aproape un sfert mai mari decât cele anunţate de producătorii de maşini, care folosesc nu mai puţin de 20 de trucuri pentru a obţine, în condiţii ideale, cifrele din cărţile tehnice ale maşinilor, scrie economica.net.

Consumul de carburant obţinut de către posesorii de autoturisme în condiţii reale de trafic este, în medie, cu aproape un sfert mai mare decât cel din testele oficiale ale constructorilor, se arată într-un nou raport, publicat de organizaţia Transport & Environment (T&E), o asociaţie a mai multor ONG-uri europene.

Raportul constată că această diferenţă a crescut în timp, principala cauză fiind trucurile folosite în cadrul testelor oficiale de către producătorii de autoturisme, potrivit unui comunicat de presă.

„Raportul lansat azi dezvăluie cauzele acestor diferenţe între cifrele reale ale emisiilor de CO2 şi rezultatele testelor efectuate de către producători. Documentul include o comparaţie a rezultatelor testelor făcute de ei cu cele ale testelor similare, efectuate de către un laborator independent, pe şase modele noi (standard) de autoturisme.

Rezultatele testelor independente – în care s-au folosit modele standard, fără a se exploata flexibilităţile cuprinse în procedurile de testare – arată că emisiile de CO2 şi consumul de carburant sunt, în medie, cu 23% mai mari decât cele ale testelor oficiale ale producătorilor (teste realizate pe maşini special pregătite).

Aceste cifre au confirmat diferenţa între rezultatele testelor oficiale şi media celor reale (condiţii de trafic pe drumuri publice)” se arată în comunicat.

„Conform raportului, există aproximativ 20 metode prin care constructorii de autoturisme re-interpretează în mod „creativ” procedurile de testare, exploatând „portiţele” şi flexibilităţile permise de actualele reglementări, cu scopul de a-şi supra-evalua performanţele de consum şi de emisii ale modelelor fabricate. Printre trucurile aplicate sunt: pneuri super-eficiente cu presiune mai mare decît cea normală; acoperirea cu bandă adezivă a spaţiilor din jurul uşilor şi a grilelor; ajustarea frânelor şi a geometriei roţilor; utilizarea unor super-lubrifianţi speciali; micşorarea greutăţii autovehiculului; testarea la altitudine, la temperaturi ridicate și pe căi de rulare foarte netede” se mai arată în comunicat.

T&E solicită introducerea, începând din anul 2016, a procedurii mondiale de testare pentru vehicule uşoare (World Light Duty Test Procedure – WLDTP) şi a controlului autoturismelor noi, pentru a avea certitudinea că rezultatele testelor sunt conforme cu realitatea.

loading...
Citește și
2 Comentarii
  1. me spune

    pe de o parte masuratorile se fac in conditii de laborator (stand/garaj, whatever), care doar „in medie” replica de fapt conditiile de pe teren, apoi companiile producatoare de autoturisme folosesc aceste date „mai atractive” drept instrument de marketing. So, nothing new here …

  2. Dr.A spune

    E normal sa existe diferente intre rezultatele din trafic si cele de laborator avand in vedere ca nu sunt aceleasi conditii.
    Dar e putin probabil sa se aplice smecheriile sugerate in articol pt ca la modele populare se testeaza sute de masini pe an exact asa cum ies de pe liniea de productie (cauciucuri / lubrifianti frane etc standard) si nu are nimeni timp si bani sa se ocupe de pregatirea speciala.

    Pe de alta parte e posibil ca unii constructori sa fi falsificat direct rezultatele (vezi cazul din SUA cu masini coreene). Asta se poate observa testand masini noi in laborator si comparand cu rezultatele anuntate.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.