Un lanţ de magazine alimentare a spus „NU” marketingului pentru copii

0

Luna trecută, reprezentanţii unui mic lanţ de magazine comerciale, MOM’s Organic Market (Piaţa organică MOM) care are sediul în zona Baltimore, SUA, au anunţat că nu vor mai comercializa produse cu ambalaje acoperite de personaje din desenele animate celebre. Produsele care variază de la soia congelată pe ambalajul căreia se află Dora Exploratoarea şi până la cutiile de suc cu Elmo, vor fi scoase de pe raft şi înlocuite cu alternative organice ambalate în materiale ecologice, simple, relatează Organicconectmag.com.

Directorul executiv al companiei, Scott Nash a scris pe blogul său în luna august a anului trecut că fiica sa cea mică îl roagă de fiecare dată să îi cumpere nişte cereale, pe care nu le-a gustat până acum, doar pentru că pe cutie se află unul din personajele ei preferate, “Clifford-câinele roşu”. Acesta a fost aspectul care l-a determinat pe acesta să pună în mişcare implementarea acestei noi politici în cadrul magazinului său.

Deşi magazinele MOM au drept ţintă un anumit segment de piaţă, mişcarea este semnificativă, dacă luăm în considerare numărul companiilor de produse organice şi naturale care sunt implicate în această situaţie.

Laura Holley-Poole, reprezentanta comunităţii MOM a spus că mulţi producători alimentari au fost luaţi prin surprindere: “Mai mulţi producători au spus că au crezut că produsele lor sunt perfecte pentru vânzare, deoarece folosesc ingrediente organice sau pentru că au ales pentru ambalaje personaje de desene animate care au un mesaj educaţional şi pozitiv.”

Mişcarea este extrem de importantă având în vedere situaţia actuală a marketingului pentru copii.

Guvernele întorc spatele la această problemă, aşa că singurul loc în care se mai poate face o schimbare este chiar în interiorul industriei. Însă, majoritatea companiilor alimentare se implică într-o campanie masivă de relaţii cu publicul, pentru a ne induce ideea că se fac schimbări pozitive.

Atunci când a fost întrebat despre promovarea “alimentelor sănătoase” la copii, Steve Nash a avut un răspuns foarte simplu: “Scopul nu scuză mijloacele. Marketingul pentru copiii este greşit, indiferent de produsul care este promovat.”

Acesta crede că marketingul pentru copii “ar trebui să fie ilegal”.

Publicaţiile de ştiri au descris anunţul magazinului ca fiind o mişcare “îndrăzneaţă” şi o demonstraţie de leadership, însă, având în vedere că magazinele MOM au drept ţintă doar un anumit segment al populaţiei, rămâne de văzut în ce măsură o astfel de acţiune are şanse să fie implementată şi în cadrul marilor giganţi comerciali, precum lanţurile de supermarket-uri şi hypermarket-uri.

Cu toate acestea, compania speră ca şi alţii să îi urmeze exemplul. Holley-Poole a spus că cel mai mare impact se va produce în rândul producătorilor din industria organică.

Folosirea unor personaje de desene animate pentru a vinde copiilor o anumită marcă de produse este o activitate total greşită. Copiii nu ar trebui să fie învăţaţi să cumpere alimente în funcţie de desenele animate de pe ambalaj.

De multe ori suntem întrebaţi: oare există vreo companie din industria alimentară care este cu adevărat responsabilă? În sfârşit există un răspuns la această întrebare.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.