Primarul New York-ului investeşte 12 milioane de dolari pentru o campanie împotriva armelor

0

Primarul New York-ului, Michael Bloomberg, a anunţat duminică pe canalul NBC că lansează o campanie publicitară de 12 milioane de dolari din fonduri proprii, la scară naţională, pentru a contracara influenţa puternicului lobby al armelor NRA /National Rifle Association/ în SUA, informează AFP.

În mesajul publicitar apare un bărbat caucazian, de vârstă medie, cu o puşcă în mână, care promite să lupte pentru apărarea celui de-al doilea amendament al Constituţiei, ce garantează dreptul oricărui cetăţean american de a avea arme asupra sa. Imediat însă, bărbatul cere generalizarea verificărilor de identitate şi de antecedente judiciare înaintea oricărei achiziţionări de arme, ” pentru ca infractorii şi bolnavii mintal periculoşi să nu poată să şi le poată procura’.

Mesajul publicitar va fi difuzat luni pe ecranele televizate şi va viza 12 state ai căror senatori vor putea să se pronunţe în favoarea unei legislaţii federale privind controlul armelor. Printre acestea se află Ohio, Pennsylvania, Carolina de Nord şi Arizona.

Michael Bloomberg a declarat duminică, în cursul emisiunii ‘Meet the Press’, de la NBC, că a ales mai degrabă să pună accentul pe verificarea antecedentelor, proiect încă în studiu în Congres, decât pe interdicţia armelor de asalt, măsură controversată abandonată marţi de senatorii democraţi, în faţa opoziţiei ferme a republicanilor.

Arma utilizată de autorul atacului din 14 decembrie în care au fost ucişi 20 de copii şi şase adulţi într-o şcoală din oraşul Newtown, în Connecticut, era o puşcă de asalt.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.