Prevenirea şi tratamentul pentru durerile de spate

0

Între 75-85% dintre cetăţenii americani pot suferi la un moment dat al vieţii lor de dureri de spate, acestea nefiind cauzate de o afecţiune gravă, cum ar fi artrita inflamatorie sau fracturi. Dintre aceştia, 50% dintre adulţi susţin că au dureri de spate, relatează Mercola.com.

Potrivit American Chiropractic Association, americanii cheltuiesc aproximativ 50 miliarde de dolari anual pentru a remedia problema durerilor de spate, care se manifestă în vremuri recente în forma cunoscută ca spondilită anchilozantă şi care acţionează la nivelul coloanei vertebrale.

Principalul medicament recomandat pe piaţa americană este Humira, tratament care ajunge şi la 20.000 de dolari anual. Criticii companiilor promotoare susţin că medicamentul este scump şi, în general, ineficient şi aduc în discuţie efectele sale secundare: tuberculoză, infecţii, diverse forme de cancer, reacţii alergice, hepatita B, infarct ş.a.m.d.

În ciuda acestor noi medicamente, care le includ şi pe cele injectabile, specialiştii susţin că soluţia ideală constă în prevenirea durerilor, prin exerciţii fizice constante.

Din păcate, majoritatea oamenilor preferă să îşi administreze diverse injectabile sau medicamente prescrise, apoi merg la somn, decât să practice exerciţiile fizice. Practica propulsează SUA în topul dependenţilor, prescripţiile medicale fiind responsabile de moartea a 106.000 persoane anual, mai mult decât dublul sinuciderilor sau al bolnavilor de SIDA.

 

  • Prevenirea durerilor de spate

Potrivit dr. Joseph Mercola, cauza principală a durerilor de spate o reprezintă sedentarismul.

Pentru începători, exerciţiile vizează întărirea musculaturii şi a oricărui organ aflat în conexiune cu pelvisul. În ceea ce-i priveşte pe cei aflaţi deja într-o stare avansată a durerilor, este recomandată şi practica utilizată peste Ocean, cunoscută ca tehnica neuro-structurală de integrare.

Pentru aceasta, este nevoie de un terapeut. Pentru prevenirea consecinţelor sedentarismului excesiv există şi exerciţii basic, puse la dispoziţie de Foundation Training:

 

  • Cum te scapă respiraţia de durerile de spate

Respiraţia este un aspect cheie în tratarea durerilor de spate. În filmuleţul de mai jos, sunt explicate procedurile, care includ:

–        Stând în jos sau în picioare, aşezaţi degetele mari de la baza de coaste;

–        Trageţi bărbia în spate, astfel încât pieptul este orientat în sus. Respiraţi de trei ori adânc şi  lent;

–        Pe măsură ce expiraţi, strângeţi muşchii abdominali pentru a preveni trunchiul de la colaps înapoi în jos. Nu lăsaţi trupul înapoi în jos spre pelvis, în timp ce expiraţi. Ar trebui să fie o provocare şi trebuie să vă simţiţi abdomenul implicat în timpul expiraţiei.

Exerciţiul este recomandat pentru o durată de 30 de secunde, apoi reveniţi la poziţia iniţială. În timp, muşchii se vor întări, iar rezultate remarcabile se vor constata în scurt timp.


 

  • Alte trucuri pentru remedierea durerilor de spate

1.       Activitatea fizică ajută la întărirea muşchilor coloanei vertebrale, fiind recomandată măcar o dată sau de două ori pe săptămână.

2.       Optimizaţi nivelurile de vitamina D şi K2, pentru a preveni înmuierea oaselor care pot duce de multe ori durerea în zone inferioare.

3.       Dacă îţi petreci multe ore într-un scaun, trage-ţi burta şi roteşte pelvisul uşor, în sus. Acest lucru va ajuta la menţinerea coloanei vertebrale în alinierea corectă. Această încordare a muşchilor este recomandată pentru câteva minute, în fiecare oră.

4.       Adresaţi-vă psihologilor. Există posibilitatea existenţei durerii de spate pe fond psihologic sau emoţional, însă puţine ca număr. Recomandabil, pentru a evita o eventuală intervenţie chirurgicală inutilă.

5.       Masaj regulat. Masajul eliberează endorfine, care ajută la relaxare şi calmează durerea.

6.       Greutate proporţionată corect în corp, chiar şi atunci când staţi în picioare. A se evita punerea de presiune a greutăţii pe muşchii din zona spatelui.

7.       Evitaţi aplecarea neîndemânatică, protejaţi-vă spatele în timp ce ridicaţi greutăţi.

8.       Dormiţi într-un pat dur. Întinderea muşchilor înainte de a vă ridica din pat este recomandabilă.

9.       Folosiţi scaune care protejează zona lombară. Schimbaţi poziţia des în timp ce staţi jos, plimbaţi-vă şi întindeţi-vă pentru eliberarea tensiunii.

10.    Purtaţi încălţăminte confortabilă. Pentru doamne/domnişoare, utilizarea cât mai rară a pantofilor cu toc.

11.     Beţi multă apă.

12.    Renunţaţi la fumat. Fumatul afectează circulaţia sângelui în zona spatelui şi discurile coloanei vertebrale.

Traducere şi adaptare: Marius Florian

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.