Din aprilie, călătorii vor putea folosi telefonul mobil pentru plata şi accesul la metrou

0

Metrorex lansează, marţi, 2 aprilie, o soluţie tehnologică pentru a permite călătorilor să folosească telefonul mobil pentru plata şi accesul la metrou. Soluţia implementată de Metrorex reprezintă o premieră mondială din punct de vedere tehnologic, în condiţiile în care poate fi utilizată de pe orice model de telefon mobil, indiferent de performanţele tehnice.

Astfel, din luna aprilie, Bucureştiul se alătură capitalelor europene, precum Helsinki, Praga, Viena, care permit călătorilor să folosească telefonul mobil pentru plata şi accesul la metrou.

Clienţii Orange şi Vodafone pot plăti o călătorie cu metroul prin transmiterea unui SMS la numărul scurt 1700, primind confirmarea plăţii imediat, tot prin SMS. De asemenea, ei pot opta şi pentru cumpărarea a 2 sau 10 călătorii, trimiţând textul 2C sau 10C la numărul scurt: 1700. Preţul unei călătorii este de 0,50 euro, pentru 2 călătorii, 0,90 euro, iar 10 călătorii costă 3,25 euro.

Accesul în staţie se va face prin apelarea gratuită a numărului 1700 şi apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate în staţiile de metrou, în zona de acces peron. Telefonul va emite un semnal sonor care va fi interpretat de validator, stabilind în timp real dacă în contul clientului există călătorii valide şi permiţând accesul către peron.

Acest nou sistem de acces în staţiile de metrou a fost testat anul trecut şi a fost considerat fiabil după procesarea a peste 10.000 de validări în cele şapte staţii pilot. Astfel, Metrorex a decis să vină în sprijinul călătorilor şi să o extindă la nivelul întregii reţele.

Serviciul de achiziţionare a titlurilor de călătorie folosind telefonul mobil se bazează pe tehnologia Data-Over-Voice, serviciu unic în lume, iar Metrorex este singurul beneficiar al acestei tehnologii. Utilizând canalul de voce al telefonului mobil al clientului, Data-Over-Voice, asigură transferul mesajelor de tranzacţie online, extrem de sigur, eficient, wireless între punctul de vânzare (Terminal 2pay) şi Centrul de Procesare 2pay pentru aprobări de plată sau alte tranzacţii.

2pay permite accesul de tranzacţionare folosind orice telefon mobil în orice locaţie cu acoperire GSM, fără a fi nevoie de infrastructură de comunicaţie suplimentară la faţa locului.

Terminalele POS 2pay şi Platforma 2pay modulează datele tranzacţiei în semnale vocale (beep-uri) şi le converteşte prin canalul de voce iniţiat anterior de către telefonul mobil al clientului. Terminalul şi Platforma comunică în aceeaşi manieră ca şi oamenii: folosind vocea şi telefonul mobil.

2pay este un integrator ce activează pe piaţa din România, începând cu anul 2010, fiind primul care a implementat un serviciu de plată prin telefonul mobil în parteneriat cu o autoritate de transport public. 2pay oferă o suită de componente complementare – tehnologia Data-Over-Voice, NFC, linie completă hardware, software, cea mai bogată varietate de servicii – toate având la bază o singură platformă ce satisface peste 12 industrii.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.