FORT: Transportul ilicit de pasageri a atins o cota de piaţă de peste 25%

0

Transportul ilicit de pasageri a crescut în ultimul an cu şapte procente, de la 18% în martie 2012 la peste 25% în martie 2013, relevă ultimul raport al Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) privind transportul ilicit de pasageri desfăşurat de persoane fizice cu autoturisme personale atât pe teritoriul României, cât şi în afara acestuia.

FORT precizează că iniţiativa de modificare a legislaţiei pentru a putea aplica măsuri concrete împotriva transportului ilicit cu autoturisme nu a fost încă analizată, deşi se află deja la Comisia de industrii şi servicii din Parlamentul României.

„În Parlamentul României se află iniţiativa de modificare a legislaţiei pentru a putea aplica măsuri concrete împotriva transportului ilicit cu autoturisme şi anume propunerea pentru completarea articolul 55, punctul 5 din legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi şi închiriere având Plx 206/2011 este abandonată în sertarele Cmisiei de industrii şi servicii. Între timp, pe şoselele României, dar şi în afara graniţelor ţării, au loc evenimente rutiere tragice în care sunt implicate aceste autoturisme fără ca autorităţile să dezvăluie faptul că pasagerii se aflau în autovehicule pirat”, se arată în comunicatul FORT.

De asemenea, reprezentanţii FORT afirmă că sute de autovehicule au fost modificate pentru a reduce numărul de locuri, ocolind astfel obligaţiile legale ce se impun autovehiculelor de nouă locuri.

„Cu ‘sprijinul’ Registrului Auto Roman sute de autovehicule au fost modificate pentru a reduce (în acte) numărul de locuri, ocolind astfel obligaţiile legale ce se impun autovehiculelor de peste 8+1 locuri. Alte mii de autoturisme 8+1 se pregătesc în perioada următoare de transformare în autoturisme cu 7+1 locuri pentru a evita ultimele modificări legislative. Ca ultimă soluţie pe termen scurt, FORT a elaborat un material de informare ce va fi pus la dispoziţia călătorilor cu speranţa ca aceştia vor înţelege riscurile la care se expun dacă apelează la ‘serviciile’ falşilor transportatori. Între timp, fenomenul se extinde, iar bugetul de stat pierde anual direct şi indirect milioane de euro în timp ce transportatorii legali sunt sufocaţi de corupţie, proasta legislaţie şi obligaţii financiare din ce în ce mai mari”, se mai menţionează în comunicatul FORT.

(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.