Amenzi între 1.575 şi 7.500 lei pentru şoferii care nu respectă legea; contestarea nu exclude plata amenzii

3

Şoferii care vor conduce sub influenţa băuturilor alcoolice, nu vor acorda prioritate pietonilor sau vor depăşi viteza maximă admisă vor plăti amenzi mai mari, cuprinse între 1.575 de lei şi 7.500 de lei, însemnând valori de 21 până la 100 de puncte, cu posibilitatea achitării a jumătate din minimul sancţiunii în termen de două zile lucrătoare, au precizat  oficiali ai Direcţiei Poliţiei Rutiere.

Modificările în ceea ce priveşte valoarea amenzilor sunt prevăzute în proiectul de lege care completează Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice şi care a fost supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne.

„Astfel, nerespectarea normelor privind obligaţia de a acorda prioritate pietonului angajat regulamentar în traversare, nerespectarea limitelor de viteză prevăzute pentru categoria de drum şi vehicul şi nerespectarea interdicţiei de a conduce un autovehicul de către o persoană aflată sub influenţa băuturilor alcoolice sunt sancţionate mai aspru prin trecerea faptelor respective la clasa a V-a de sancţiuni, concomitent cu majorarea termenului prevăzut ca perioadă de suspendare a exercitării dreptului de a conduce autovehicule, respectiv 120 zile. În acest context, se introduce o nouă treaptă privind limita de viteză, respectiv depăşirea cu peste 60 de km/h a limitei maxime prevăzute pentru sectorul respectiv de drum şi categoria de vehicul căreia i se aplică, sancţionată cu aceeaşi pedeapsă menţionată mai sus”, prevede proiectul de lege supus dezbaterii.

Concret, amenzile pentru şoferii care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice, nu acordă prioritate pietonilor sau depăşesc viteza maximă admisă vor fi trecute de la clasele II şi IV la clasa a V-a de sancţiuni, concomitent cu suspendarea permisului pe o perioadă de patru luni.

Dacă până acum şoferii care conduceau sub influenţa băuturilor alcoolice şi cei care depăşeau viteza legală plăteau amenzi cuprinse între 675 de lei şi 1.500 de lei, însemnând valori între 9 şi 20 de puncte amendă, echivalentul clasei a IV-a de sancţiuni, imediat ce legea privind completarea ordonanţei referitoare la circulaţia pe drumurile publice va intra în vigoare, vor plăti amenzi de la 1.575 de lei la 7.500 de lei.

De asemenea, pentru conducătorii auto care depăşesc cu peste 60 de km/h limita maximă prevăzută pentru sectorul respectiv de drum, amenzile sunt cele menţionate mai sus, care se încadrează la clasa a V-a de sancţiuni. Totuşi, se păstrează şi prevederea conform căreia şoferii primesc sancţiuni pentru depăşirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum, iar aceştia nu sunt amendaţi conform noilor reguli, păstrându-se amenzile vechi, între 9 şi 20 de puncte. Astfel, cei care vor depăşi doar cu 10 km/h viteza maximă admisă de 50km/h vor fi sancţionaţi după regulile vechi.

Pentru şoferii care nu acordă prioritate pietonilor, în prezent amenzile sunt încadrate la clasa a II-a de sancţiuni, adică de 4 sau 5 puncte, însemnând 300, respectiv 375 de lei. Când va intra în vigoare legea care modifică ordonanţa privind circulaţia pe drumurile publice, conducătorii auto care nu acordă prioritate pietonilor vor fi aspru sancţionaţi, la fel ca şi cei care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice sau depăşesc viteza maximă admisă.

Proiectul de lege supus dezbaterii publice propune şi introducerea sancţiunii suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule în cazul în care şoferii nu achită amenda în termenul legal de 90 de zile de la data comunicării procesului verbal.

Odată cu constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzii, în situaţia în care plata acesteia nu se face pe loc, agentul constatator completează în procesul verbal şi înştiinţarea de suspendare a exercitării dreptului de a conduce autovehicule.

„Împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiilor se poate depune plângere, în termen de 15 zile de la comunicare, la judecătoria în a cărei rază de competenţă a fost constatată fapta. Plângerea depusă nu suspendă executarea sancţiunii amenzii contravenţionale, dar suspendă executarea sancţiunilor contravenţionale complementare precum suspendarea dreptului de a conduce autovehicule”, precizează proiectul.

Cu alte cuvinte, chiar dacă conducătorul auto contestă amenda, este obligat să o plătească, acesta nemaiputând aştepta până la sentinţa definitivă a instanţei. Totuşi şoferul va avea dreptul de a conduce până când va fi dată hotărârea în instanţă, chiar dacă i-a fost suspendat permisul.

Amenzile maxime de 7.500 de lei, reprezentând 100 de puncte, se aplică, în special, persoanelor juridice cum ar fi administratorii de drum sau firmele care execută lucrări în carosabil fără avizul Poliţiei.

Potrivit poliţiştilor, în fiecare an, în România, aproximativ 2.000 de persoane mor în urma accidentelor rutiere, alte 8.000 fiind rănite grav.

Totodată, în ţara noastră există 6,8 milioane de şoferi.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și
3 Comentarii
  1. cristi spune

    As fi de acord in conditiile in care tara ar fi brazdata de autostrazi, dar in conditiile astea nu. Sa incerce si cei de la Politie sa faca un drum Slobozia – Botosani 428 km si sa respecte viteza legala. Iar militienii care stau in boscheti, in curba unui drum sau imediat in buza vaii sa ii opreasca si sa dea amenzi ca cica nu se respecta viteza legala intr-o comuna amarata unde nu e nimeni pe strada . FACETI autostrazi si apoi puneti amenzi . Sa am posibilitatea sa respect viteza , nu sa fac 3 zile pe drum si sa fac hemoroizi. Pentru alcool trebuie masuri dure, dar pentru amenzi nu suntem de acord. Cat castigam ca sa platim asemenea amenzi ?

  2. Marc spune

    Daca la alcool si viteza lucrurile sunt mai clare la cea cu neacordare de prioritate e o cacealma.Atat timp cat nu ai lovit pe nimeni pe trecere unde e infractiunea,e o golanie care doreste numai banii nostrii si nimic altceva. Daca pe autoritati le doare undeva de siguranta participantilor la trafic de ce nu se interzice de exemplu circulatia pe drumurile publice a biciclistilor care sunt adevarate victime avand in vedere riscul la care sunt expusi acestia dar dpdv economic acestia nu reprezinta o sursa de venit pentru buget caci dragilor asta e singurul scop al legislatiei sa te cheleasca de bani si nu sa te protejeze cum spun handicapatii astia.INCEPETI SA GANDITI!

  3. Dani spune

    Ce vor sa faca cu atatia bani?Vor sa ii ajute pe cei raniti?E bine pt cei de la circulatie le mai pica si lor ceva ca,de salariul e de mizerioe.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.