Unul din cele mai dăunatoare ingrediente din alimentele procesate

0

Alimentele procesate sunt poate cel mai periculos derapaj alimentar al zilelor noastre, contribuind la o sănătate precară şi la incidenţa bolilor cronice. Unul din principalii vinovaţi este siropul cu un conţinut bogat de fructoză (HFCS). Al doilea vinovat este uleiul din boabe de soia parţial hidrogenat, prezintă Mercola.com.

Aceste două ingrediente, fie că sunt singure, fie că sunt combinate, pot fi întâlnite în aproape toate alimentele procesate şi se poate spune că, prin utilizarea lor, se încurajează dezvoltarea majorităţii bolilor degenerative care afectează oamenii din ziua de azi.

O parte a problemei în ceea ce priveşte uleiul din soia parţial hidrogenat este reprezentată de trans-grăsimile pe care le conţine. Cealaltă parte are legătură cu faptul că cea mai mare parte din porumbul şi soia cultivată este modificată genetic.

Pe măsură ce efectele negative ale trans-grăsimilor au fost identificate şi recunoscute, industria agricolă şi alimentară a încercat să dezvolte noi alternative.

Din păcate, potrivit “experţilor” în sănătate, grăsimile saturate sunt considerate în continuare a fi nesănătoase, astfel că, în loc să adăugăm în alimentaţia noastră grăsimi sănătoase, cum ar fi uleiul de cocos, industria alimentară a apelat la alternative mai accesibile, oferite de companii de tipul Monsanto, care au dezvoltat boabe de soia modificate genetic, ce nu necesită hidrogenare.

 

De ce hidrogenare?

În fiecare an se consumă zeci de miliarde de uleiuri comestibile, iar uleiul de soia reprezintă aproximativ 65% din această cantitate.

Aproximativ jumătate din acest ulei este hidrogenat (din moment ce uleiul de soia este mult prea instabil în starea sa naturală), astfel încât să poată fi folosit în producţia alimentară. Unul din principalele motive pentru hidrogenarea uleiului este acela de a-i prelungi viaţa la raft. De exemplu, prin comparaţie, untul brut are mari şanse să se râncezească mult mai repede decât margarina.

De asemenea, procesul face uleiul mult mai stabil, ceea ce îi permite să fie utilizat în diferite tipuri de procesare alimentară, care necesită temperaturi ridicate.

Practic, orice ulei poate fi hidrogenat. Margarina este un exemplu bun, în care aproape jumătate din conţinutul de grăsimi este reprezentat de trans-grăsimi. Procesul care creează uleiul parţial hidrogenat modifică compoziţia chimică a acizilor graşi esenţiali, cum ar fi reducerea sau îndepărtarea acidului linolenic, un acid gras tri-nesaturat, foarte reactiv, transformându-l într-un acid linoleic mult mai puţin reactiv.

La sfârşitul anilor ’90, oamenii de ştiinţă au început să realizeze că această modificare chimică ar putea avea efecte adverse asupra sănătăţii. Din acel moment, oamenii de ştiinţă au verificat constant acest aspect, până în punctul în care nu mai poate fi contestat.

Pericolele pentru sănătate ale trans-grăsimilor întâlnite în uleiul parţial hidrogenat

Grăsimile complet artificiale, create de om prin procesul de hidrogenare parţială provoacă disfuncţii şi haos în interiorul organismului şi mai ales la nivel celular, iar studiile au asociat trans-grăsimile cu:

  • Cancer, prin interferenţa cu enzimele pe care corpul le utilizează pentru a lupta împotriva cancerului.
  • Probleme cronice de sănătate, cum ar fi obezitatea, astmul, bolile auto-imune şi degenerarea oaselor.
  • Diabet, prin intereferenţa cu receptorii de insulină din membranele celulelor.
  • Afecţiuni cardiace, prin înfundarea arterelor (la femeile cu afecţiuni cardiace coronare subiacente, consumul de trans-grăsimi a crescut riscul de stop cardiac de trei ori)
  • O funcţie imunitară redusă, prin diminuarea răspunsului imunitar al organismului.
  • Creşterea nivelurilor sanguine de lipoproteine cu densitate redusă (LDL), sau a colesterolului “rău”, în timp ce diminuează nivelurile de lipoproteine cu densitate mare (HDL), sau a colesterolului “bun”.
  • Probleme de reproducere, prin interferenţa cu enzimele necesare pentru producerea de hormoni sexuali.

 

Raportul între Omega-6 şi Omega-3

În afară de pericolele pentru sănătate asociate cu trans-grăsimile create de către procesul de hidrogenare parţială, uleiul din boabe de soia prezintă un risc destul de mare de a fi obţinut din soia modificată genetic. Atunci când aceste două aspecte sunt puse la un loc, uleiul parţial hidrogenat, produs din boabe de soia modificate genetic, obţinem unul din cele mai nocive tipuri de uleiuri pe care le putem consuma.

Grăsimea din uleiul de soia este în principal o grăsime omega-6. Şi, deşi avem nevoie de acest tip de grăsime, se întâmplă foarte rar ca cineva să fie deficient din acest punct de vedere, din moment ce aceste substanţe sunt omniprezente în alimentaţia noastră.

În zilele noastre, oamenii consumă mult prea multe grăsimi omega-6, în comparaţie cu cele de tip omega-3, din cauza cantităţii excesive de grăsimi omega-6 întâlnite în alimentele procesate. Grăsimile omega-6 pot fi întâlnite în aproape orice aliment de origine animală şi în multe plante, aşa că deficienţele sunt rare.

Această grăsime omega-6 este de asemenea şi puternic procesată, prin urmare este o substanţă modificată, care nu îşi mai păstrează proprietăţile naturale.

 

Un alt pericol pentru sănătate al boabelor de soia modificate genetic: glifosatul

Cercetările în laborator au arătat că uleiul de soia realizat din boabe de soia Roundup Ready este plin de glifosat, principalul ingredient din Roundup, erbicidul cu spectru larg creat de Monsanto.

Cercetarea publicată în 2010 a arătat că substanţa chimică, care determină inhibarea unei enzime numită sintaza EPSP (necesară pentru creşterea plantelor), poate provoca defecte la naştere la broaşte şi pui, chiar şi la un nivel de contaminare cu mult mai redus decât cel utilizat momentan în agricultură. Malformaţiile afectează în principal craniul, faţa, creierul în curs de dezvoltare, măduva spinării.

Atunci când este aplicat pe recolte, glifosatul devine parte integrantă a plantelor, aşadar nu poate fi eliminat prin spălare. Şi, odată consumate legumele respective, glifosatul ajunge în intestin, unde poate distruge bacteriile benefice. De aici şi până la afectarea sănătăţii este doar un pas, din moment ce 80% din sistemul imunitar se bazează pe funcţia intestinului.

O altă cercetare a descoperit şi următoarele efecte ale glifosatului asupra sănătăţii umane:

– Tulburarea sistemului endocrin

– Leziuni la nivelul ADN-ului

– Neurotoxicitate

– Toxicitate reproductivă

 

Cum să eliminăm grăsimile nocive din alimentaţie

Dacă vreţi să evitaţi grăsimile periculoase de toate tipurile, cea mai bună metodă este aceea de a elimina alimentele procesate din alimentaţie.

Iată câteva dintre grăsimile sănătoase pentru organism:

– Unt organic (de preferat să fie produs din lapte crud) în loc de margarină ;

– Ulei de cocos la gătit. Acest tip de ulei este superior multor altor tipuri de uleiuri de gătit şi are numeroase beneficii pentru sănătate;

– Grăsimi care se regăsesc în alimente crude, cum ar fi cele din avocado, produse lactate crude, ulei de măsline, măsline, ouă organice şi nuci crude, în special nuci macadamia.

IMPORTANT DE REŢINUT: Toate alimentele procesate conţin fie HFCS (realizat din porumb modificat genetic) şi/sau ulei de soia, în formă parţial hidrogenată (foarte probabil produs din boabe de soia modificate genetic), ce au un conţinut ridicat de glifosat.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.