Fizicienii cercetători de la Timişoara caută explicaţii pentru expansiunea accelerată a universului

Decanul Facultăţii de Fizică din cadrul Universităţii de Vest Timişoara (UVT), prof. univ. dr. Dumitru Vulcanov, caută explicaţii pentru expansiunea accelerată a universului, în cadrul unor cercetări minuţioase.

Pentru a studia şi a înţelege mai bine fenomenul, omul de ştiinţă ‘modelează’ matematic universul pe computer.

‘Fizicienii au demonstrat că universul actual este într-o expansiune accelerată, care contrazice cunoştinţele noastre legate de modelul standard. Fenomenul se numeşte acceleraţie cosmică şi este o problemă foarte arzătoare a cosmologiei moderne. Noi încercăm să găsim explicaţia acestui fenomen de expansiune accelerată a universului, care, în principiu, dacă se confirmă, ne dă informaţii potrivit cărora universul nu se va termina prin contracţia lui, ci se va disipa până când va dispărea. Procesul ar dura circa 80 de milioane de ani; avem timp să rezolvăm problema’, a declarat vineri, pentru AGERPRES, decanul Facultăţii de Fizică a UVT.

Pentru a pătrunde mai bine în adâncul cosmosului şi a descoperi cât mai multe dintre tainele lumii siderale, dar şi pentru a explica fenomenele necunoscute încă de mintea umană, cercetătorul spune că este nevoie de o fizică nouă care să permită dezvoltarea unor noi teorii, a unor noi modele cu ajutorul cărora să se descopere fenomene ce vor avea aplicaţii în viitor.

‘Eu încerc să fac nişte simulări, încerc să potrivesc lucrurile împreună cu alte grupuri din Europa, din Serbia şi de la Institutul ‘A. Einstein’ din Postdam, dar lucrurile sunt departe de a fi rezolvate. Dezvoltăm, pe de altă parte, şi noi tehnici de programare şi programe, care la un moment dat pot fi utile şi în alte domenii’, a adăugat profesorul Vulcanov.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)