Dezvoltarea infrastructurii rutiere în Capitală, o prioritate pentru Sorin Oprescu

0

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a explicat vineri, 12 aprilie, că pentru fluidizarea traficului sunt necesare mari investiţii în infrastructura rutieră, precum continuarea inelului principal de circulaţie, în nodurile rutiere de la Răzoare şi Piaţa Sudului şi închiderea acestuia pe arcul nordic, precum şi realizarea nodului rutier Ciurel-Virtuţii-Splaiul Independenţei.

De asemenea, se are în vedere construirea pasajului suprateran şi a străpungerii bd. Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, precum şi a pasajului suprateran peste calea ferată Heliade-între-Vii – şos. Pantelimon.

Primarul general s-a referit, în prezentarea raportului „Starea Bucureştiului”, şi la realizarea de lucrări şi artere rutiere tangente la nucleul central al oraşului: bulevardul Uranus – Buzeşti – străpungere Buzeşti – Berzei – Vasile Pârvan, iar la Piaţa Romană – un pasaj pietonal subteran şi fluentizarea circulaţiei rutiere în intersecţie.

Edilul-şef vizează şi executarea de lucrări care să conducă la fluentizarea legăturilor între reţeaua stradală municipală şi cea din zona metropolitană prin pasajele rutiere supraterane Prelungirea Ghencea – Domneşti şi Căţelu.

Tot pentru fluidizarea traficului, primarul general consideră necesară crearea unui sistem de parcări publice subterane, precum Piaţa Alba Iulia, Walter Mărăcineanu, Gara de Nord, Piaţa Presei, Piaţa Charles de Gaulles, Parcajul subteran din zona Bibliotecii Naţionale – zona Esplanada, parcări de descurajare ce vor fi construite la intrările în oraş şi parcări rezidenţiale în zonele dintre blocuri, acolo unde este posibil.

Conform raportului prezentat de primarul Sorin Oprescu, Bucureştiul are un mare deficit de reţea rutieră (cca 13% din suprafaţă, în comparaţie cu 20-25% necesar pentru buna desfăşurare, aşa cum este în marile oraşe), numărul de maşini este azi de cca 7-8 ori mai mare decât în 1990 (peste 1,5 milioane de maşini înmatriculate, faţă de aproximativ 250.000).

De asemenea, volumele de trafic sunt de 10-12 ori mai mari decât în anii ’90. Într-o oră de trafic, se află cca 240.000 de autoturisme, 31.700 autovehicule de transport de marfă şi aproximativ 900.000 de pasageri ai transportului public.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.