Cum asigurăm necesarul de grăsimi sănătoase la copii, viitorii adulţi

Cei mai multi copii pe care ii cunosc ar termina o jumatate de pachet de unt sau cateva bucati de slanina sau untura intr-un timp record, daca parintii le-ar oferi aceste optiuni! Dar multi se tem ca aceste grasimi saturate nu ar fi foarte sanatoase, sau nu le dau prea multa importanta.

In plus, multi doctori pediatri inca mai recomanda lactate degresate si uleiuri vegetale! Este o alegere foarte gresita ca acesti nutrienti esentiali sa fie eventual inlocuiti cu alte “alternative moderne” cum ar fi suplimente oxidate cu omega3 pentru copii, sau alte “vitamine” comerciale…

Creierul uman este format din 60% grasime iar creierul copiilor are nevoie de grasimi cum sunt colesterolul si grasimile saturate, care sa asigure materia prima pentru o dezvoltare corespunzatoare. Colesterolul este o substanta vitala pentru organismul uman si printre nenumaratele functii pe care le indeplineste, acesta ajuta la dezvoltarea unui sistem imunitar sanatos, contribuie la sanatatea intestinelor si la dezvoltarea unui sistem nervos sanatos la copii si bebelusi.  

Realitatea este ca poate pana la 50% din toate afectiunile existente care incep chiar din primii ani de viata pot fi corectate in mare parte prin consumarea grasimilor sanatoase si eliminarea celor toxice. Cred de asemenea ca raportul omega3 – omega6 poate fi echilibrat prin consumul de grasimi si uleiuri sanatoase, fara a fi nevoie de suplimentare, decat daca exista afectiuni specifice care necesita un aport de omega3.

Dar cum putem asigura cantitatea necesara de grasimi sanatoase atat la copii, cat si la adulti, pentru a beneficia de un sistem imunitar functional si o sanatate robusta? Pentru inceput, aici sunt cateva sugestii:

  •    cel mai important lucru este eliminarea tuturor uleiurilor si grasimilor nocive din dieta. Acest lucru inseamna a NU mai cumpara margarina, alte imitatii de unt, ulei de floarea soarelui, de porumb, de soia, si alte astfel de uleiuri polinesaturate.

Acestea sunt uleiuri procesate, rafinate, se oxideaza repede si devin rancede chiar inainte de a ajunge pe rafturile magazinelor, contin cantitati mari de omega 6 si nu sunt stabile la temperaturi ridicate! Acest lucru inseamna ca genereaza radicali liberi. Un consum regulat de astfel de uleiuri genereaza inflamatii in corp, o serie vasta de dezechilibre metabolice si in final cancer.

  •     dupa ce v-ati asigurat ca nu mai aveti in casa astfel de uleiuri toxice, modificati-va lista de cumparaturi astfel incat sa eliminati toate alimentele procesate care le contin. Alimentele procesate sunt nocive din multe puncte de vedere, dar referindu-ne strict la grasimi si uleiuri, cele hidrogenate sau partial hidrogenate care intra in compozitia acestora se afla in topul substantelor toxice.

Grasimile hidrogenate sunt asociate cu o mare varietate de boli degenerative. Veti avea surpriza neplacuta sa constatati ca insasi alimentele destinate copiilor, cum sunt dulciurile si cerealele din cutii sunt pline de astfel de uleiuri nocive.

  •     cumparati uleiuri si grasimi sanatoase, care sa stea la baza mancarurilor pe care le preparati acasa.

 

UNT CRUD

Untul sanatos trebuie sa fie crud (nepasteurizat), facut din lapte (smantana) de la animale sanatoase care ies la pasune. Nu trebuie sa contina hormoni si antibiotice asa cum se imntampla in productia industriala a lactatelor. Puteti procura un unt sanatos de la fermieri sustenabili, piete cu produse traditionale locale, tarani de incredere cu numar mic de animale. Il puteti face de asemenea in casa. Cateva surse pentru unt sanatos gasiti aici.

De ce este sanatos untul?

  1. este bogat in cea mai usor de asimilat forma a vitaminei A, necesara pentru sanatatea tiroidei si a glandelor suprarenale
  2. contine acid lauric, care intareste sistemul imunitar
  3. contine lecitina, esentiala pentru metabolismul colesterolului
  4. contine antioxidanti care protejeaza impotriva radicalilor liberi
  5. este o sursa foarte buna pentru vitamina E si K
  6. este o sursa foarte bogata a mineralului selenium
  7. contine acid linoleic conjugat, care este actioneaza puternic impotriva cancerului, faciliteaza dezvoltarea muschilor si intareste sistemul imunitar
  8. vitamina D care se gaseste in unt este esentiala la absorptia calciului
  9. protejeaza impotriva cariilor dentare
  10. este o sursa de iod in cea mai usor absorbabila forma a sa
  11. este o sursa de energie rapida si nu se depune in teuturile adipoase ale corpului
  12. colesterolul care se gaseste in unt este esential pentru dezvoltarea creierului si a sistemului nervos la copii
  13. contine acid arahidonic care are un rol important in functia creierului si este un component vital al membranelor celulei
  14. protejeaza impotriva infectiilor gastrointestinale mai ales la copii

 

ULEI  DE COCOS EXTRA VIRGIN, NERAFINAT

Acest ulei este absolut delicios si poate fi folosit atat la gatit, cat si in diverse retete “crude”; poate fi si mancat asa cum e, simplu. Pentru cei care nu suporta mirosul sau gustul de cocos, exista si variante rafinate sanatoase care nu le contin, fara a-si pierde insa valoarea nutritiva. Surse de cumparat ulei de cocos de calitate gasiti la Kzarinne si la Superalimente. ro.

De ce este uleiul de cocos sanatos?

  1. ajuta la sanatatea sistemului digestiv si previne diverse probleme ale stomacului si digestiei. Ajuta de asemenea la absorptia altor nutrienti cum sunt vitaminele, mineralele si amino acizii.
  2. intareste sistemul imunitar prin lipidele antimicrobiale pe care le contine, cat si a acidului lauric, acidului caprilic, care au proprietati antifungale, antibacteriene si antivirale. Ajuta la combaterea bacteriei nocive cum este listeria si helicobacter pylori, cat si a giardiei lamblia.
  3. contine aproximativ 50% acid lauric, care ajuta la prevenirea diverselor probleme cardiace, probleme legate de colesterol si a tensiunii ridicate
  4. contine acizi grasi cu lant mediu care ajuta la mentinerea unei greutati normale. Este usor de digerat si ajuta la o buna functionare a tiroidei si a sistemului enzimatic.
  5. ajuta la controlul glicemiei, imbunatateste secretia de insulina. Ajuta de asemenea la utilizarea eficienta a glucozei, prevenind diabetul
  6. ajuta la tratamentul pentru probleme diverse ale pielii, incluzand psoriasis, dermatitele si alte infectii ale pielii

 

Continuarea pe sanatatemetabolica.com

 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.