EUR
4,83 RON
(+0.01%)
USD
4,47 RON
(+0.15%)
GBP
5,48 RON
(+0.12%)
CHF
4,58 RON
(-0%)
BGN
2,47 RON
(-0.08%)
BYN
1,73 RON
(+0.15%)
CAD
3,14 RON
(+0.77%)
RSD
0,04 RON
(-0.02%)
AUD
2,68 RON
(+0.37%)
JPY
0,04 RON
(+0.12%)
CZK
0,17 RON
(+0.42%)
INR
0,06 RON
(+0.37%)

 

Băiatul autist cu un IQ mai mare ca al lui Einstein

Într-un exemplu în care sistemul de stat poate provoca mai mult rău decât bine, un adolescent care a fost diagnosticat cu autism la o vârstă fragedă a evoluat excepţional după ce a renunţat la sistemul educaţional, cu ajutorul şi datorită mamei sale.

Specialiştii în terapie au afirmat că Jacob Barnett nu şi-a putut lega pantofii niciodată, nu a putut citi niciodată şi nu s-a putut comporta niciodată în mod normal în societate. Însă mama băiatului şi-a dat seama că atunci când Jacob nu se afla sub terapie, băiatul făcea „lucruri de-a dreptul spectaculoase”, pe cont propriu.

Mama băiatului a decis să aibă încredere în instinctul ei şi să nu ia în considerare sfatul specialiştilor. Aşadar, în loc să urmeze un  protocol standardizat de cerinţe educative speciale, Jacob a fost înconjurat de mama sa cu toate lucrurile care îi inspirau pasiune – mama a fost uimită de transformarea care avusese loc.

 

  • Nu repara ce nu este stricat

 În urma unui diagnostic de autism de la vârsta de doi ani, Jacob a fost supus unui sistem de învăţământ special care s-a axat pe corectarea a ceea ce el nu putea face faţă de copiii normali de vârsta lui. Ani de zile, profesorii au încercat să o convingă pe Kristine Barnett că fiul ei este în stare să înveţe doar deprinderile de bază ale vieţii.

În momentul în care l-a expus la sistemul educaţional şi terapeutic de stat, Kristine a observat ca Jacob se retrage şi refuză să vorbească cu oricine. Cu toate că simţea că e „îngrozitor să fii împotriva recomandărilor profesioniştilor”, ea ştia în sufletul ei că dacă Jacob va rămâne în acel sistem educaţional pe care îl refuza, băiatul va cădea.

Astfel, ea a început călătoria cu Jacob pe un alt drum, care a condus-o către o realizare atât de neaşteptată încât întreaga schemă de tratament standard pentru aceste „nevoi speciale” a fost pur şi simplu dată peste cap.

  •  Pasiune şi descoperire

 După ani de frustrare şi îmbunătăţiri foarte slabe, Kristine a luat o decizie radicală în ochii sistemului educaţional: l-a luat pe Jacob de la şcoală şi l-a pregătit pentru o nouă şcoală proprie.

Kristine l-a lăsat pe Jacob să exploreze lucrurile care îi trezeau bucurie. El a studiat modele şi umbre şi stele. În acelaşi timp, mama s-a asigurat că băiatul se bucură de plăcerile normale ale unei copilării – fotbal, picnicuri – împreună cu alţi copii de vârsta lui.

„Am operat cu un concept prin care l-am înconjurat cu lucrurile pe care el le iubeşte, fie că e vorba de muzică sau de artă”, a spus mama băiatului.

Între timp, Jacob ajunsese la vârsta de 11 ani, a intrat la colegiu, iar în prezent studiază fizica materiei condensate la Universitatea Indiana din Indianapolis.

Într-un e-mai trimis familiei, profesorul Scott Tremaine a scris: „Teoria la care Jacob lucrează acum implică mai multe probleme dificile de astrofizică şi fizică teoretică….Oricine poate rezolva aceste probleme este pe cale spre un Premiu Nobel”.

 Jacob are, de asemenea, un IQ mai mare decât al lui Einstein. El este cel mai tânăr cercetător de astrofizică care a vorbit la conferinţa TED New York şi care a apărut într-o varietate de interviuri.

Evoluţia nu este deloc rea pentru cineva care a fost clasificat printre experţii de stat, după o perioadă tristă în care băiatul nu-şi putea lega şireturile şi nu putea citi.

 

Traducere: Ecaterina Pop

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata