EUR
4,80 RON
(0%)
USD
4,42 RON
(-0%)
GBP
5,73 RON
(+0.05%)
CHF
4,52 RON
(+0.03%)
BGN
2,45 RON
(0%)
BYN
2,00 RON
(+0.42%)
CAD
3,34 RON
(-0.01%)
RSD
0,04 RON
(+0.06%)
AUD
2,93 RON
(+0.11%)
JPY
0,04 RON
(0%)
CZK
0,19 RON
(0%)
INR
0,06 RON
(0%)

 

Reprezentanţii BEI şi BERD ar putea lua în considerare o eventuală finanţare a autostrăzii Comarnic – Braşov

Reprezentanţii Băncii Europene de Investiţii (BEI) şi ai Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi-au arătat disponibilitatea de a lua în considerare o eventuală finanţare a tronsonului de autostradă Comarnic – Braşov, într-o întâlnire cu ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova.

‘Discuţiile purtate în cadrul întrevederii (cu reprezentanţii BEI şi BERD – n.r.) s-au concentrat asupra problemelor de ţară ale României care dau naştere unor rezerve din partea băncilor când vine vorba despre demararea proiectelor de parteneriat public – privat pentru lucrări de infrastructură. În opinia reprezentanţilor celor două bănci finanţarea, proiectarea şi execuţia Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti – Braşov (tronsonul Comarnic-Braşov) este prioritară. În acest sens, reprezentanţii băncilor au apreciat măsurile întreprinse până în prezent de statul român pentru demararea rapidă a acestui proiect, arătându-şi disponibilitatea de a lua în considerare o eventuală finanţare’, se precizează într-un comunicat al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, remis, joi.

Potrivit sursei citate, BEI şi BERD sunt parteneri strategici ai României iar pe baza consultărilor cu cele două bănci a fost elaborată noua Lege a Parteneriatului Public – Privat, specialiştii acestora sprijinind la realizarea mecanismelor care să asigure că această lege poate funcţiona în conformitate cu finanţările de la UE. Din discuţiile cu specialiştii BEI şi BERD au fost înţelese mecanismele prin care un parteneriat public privat devine bancabil.

‘Ne-am asumat o sarcină dificilă în ceea ce priveşte implementarea proiectelor în regim PPP pentru că uneori băncile au destul de multe rezerve. Să nu uităm că la nivel european parteneriatele public private nu funcţionează în toate statele, succese înregistrate fiind în Marea Britanie, Franţa şi Germania. Însă din discuţiile purtate până acum cu specialiştii europeni şi cu băncile pot să spun că sunt optimist şi există asigurări că lucrurile vor funcţiona. În ceea ce priveşte execuţia autostrăzii Comarnic – Braşov, ne-am luat un angajament. Noi, ca ţară, am înregistrat eşecuri în a construi această autostradă în 2004 şi 2011. Am învăţat din greşelile trecute şi sper că vom reuşi de această dată pentru că suntem mai deschişi, mai aplicaţi şi mai transparenţi’, a declarat Dan Sova.

Patru operatori economici şi-au depus, la sfârşitul lui februarie, candidaturile la preselecţia pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Braşov, potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Aceştia sunt China Communications Constructions Company Ltd, Asocierea formată din firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, Asocierea formată din Vinci – Strabag – Aktor, şi Asocierea formată din firmele Impregilo SpA şi Salini SpA.

Câştigătorul licitaţiei pentru construcţia Autostrăzii Comarnic – Braşov ar trebui desemnat în luna octombrie, arăta Dan Şova în luna aprilie a acestui an.Ministrul citat declara, în 12 mai, că pe autostrada Comarnic-Braşov se va putea circula înainte de alegerile din 2016.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata