Alimentele care vindecă arsurile solare: ce ar trebui să mâncăm după ce venim de la plajă

După o zi lungă de plajă este posibil să te simţi întinerită şi completă, însă cu siguranţă pielea e arsă şi roşie. Dacă simţiţi căldura că vă inundă corpul şi vă iese prin toţi porii, aveţi acum posibilitatea să scurtaţi perioada de suferinţă prin vindecarea arsurilor mâncând anumite alimente care te ajută să te refaci după o astfel de zi.

Radiaţiile ultraviolete ce provin de la soare pot afecta pielea, care este vizibilă prin înroşirea ţesuturilor şi apariţia umflăturilor şi a durerii. Fluxul sanguin creşte în zonele afectate, pe măsură ce se declanşează sinteza proteinelor şi enzimelor care înnegresc pielea.

Fundaţia American Melanoma Foundation susţine că patru sau cinci arderi repetate ale pielii în decursul vieţii unei persoane dublează riscul de dezvoltare al cancerului de piele. 80 la sută din expunerea la soare se face în  timpul copilăriei, aşadar luaţi măsuri de precauţie suplimentare pentru a preveni arsurile solare la copiii dumneavoastră.

Abilitatea corpului de a produce melanină – pigmenul de culoare al pielii – ajunge la pragul maxim de producere atunci când expunerea la soare devine prea intensă, iar organismul nu îi mai face faţă.

O persoană cu pielea deschisă la culoare se poate alege cu arsuri în mai puţin de 15 minute de expunere la soare, în timp ce o persoană cu pigmentul închis poate tolera aceeaşi expunerea la soare pentru câteva ore, conform Institutului Naţional de Sănătate. Cu toate acestea, oamenii cu toate nuanţele de piele ar trebui să ia măsuri de precauţie pentru a reglementa expunerea la soare. Administraţia Alimentelor şi Medicamentelor (FDA) spune că suma recomandată de aplicare a unei creme de protecţie solară este de 2 mg pe centrimetrul pătrat.

Fie că ai folosit sau nu suficientă cremă de plajă sau dacă ai stat prea mult sub razele ultraviolete ale soarelui, există alimente care te pot proteja împotriva arsurilor produse de soare.

Cele cinci produse alimentare enumerate mai jos atacă radicalii liberi din corp, reduc inflamaţiile şi te protejează împotriva arsurilor produse de razele soarelui, care pot duce la modificări ale pielii precanceroase.

Migdalele

Migdalele sunt bogate în vitamina E, un antioxidant care protejează pielea împotriva razelor soarelui şi le permite fibrelor şi acizilor graşi omega-6 şi omega-9 să se acumuleze. De aceea, uleiul şi laptele de migdale sunt des utilizate împotriva deteriorărilor provocate de radiaţiile ultraviolete şi ajută pielea să se refacă şi să devină netedă.

 

Ceaiul Verde

Ceaiul verde este bogat în polifenoli şi antioxidanţi care reduc inflamaţia şi reactivează celulele. Consumul de ceai verde are potenţialul de a atenua intensitatea arsurilor cauzate de razele soarelui şi radiaţiile ultraviolete. Într-un studiu realizat de University of Maryland Medical Center, cercetătorii au descoperit că principalul polifenolul din această băutură este epigalocatechin galat (EGCG) care are proprietăţi anticancer ce previn dezvoltarea tumorilor pielii.

 

Somonul

Somonul este bogat în acizi graşi omega-3, grăsimi sănătoase care au capacitatea de a da strălucire pielii. Aceşti acizi graşi menţin pielea hidratată şi o fac să radieze. Într-un studiu publicat de oamenii de ştiinţă în Oxford Journals, s-a constatat că uleiul de peşte protejează împotriva arsurilor provocate de soare şi a modificărilor de la nivelul ADN-ului apărute ca urmare a expunerii excesive la soare.

 

Roşiile

Roşiile sunt bogate şi abundă în licopen, un antioxidant care reduce răspunsul inflamator problemelor cauzate de radiaţiile ultraviolete, neutralizând molecule produse de expunerea excesivă la soare.Tomatele utilizate în ketchup, supe şi sucuri conţin cel mai înalt nivel de licopen.

 

 Morcovii

Morcovii sunt bogaţi în betacaroten, un antioxidant puternic care ajută la menţinerea sănătăţii pielii şi care previne multe boli. De asemenea,  beta-carotenul acţionează împotriva radicalilor liberi care accelerează îmbătrânirea pielii, protejându-ne totodată şi de radiaţiile ultraviolete.

Dacă sunt consumaţi cu regularitate, morcovii pot creşte protecţia împotriva deteriorării expunerii la soare. Dar să nu vă zgârciţi cu cremele de protecţie solară pentru că aţi mâncat o mulţime de morcovi. Gândiţi-vă la ei ca la un scut UV adăugat pentru pielea dumneavoastră.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.