Consumul de vitamina D ne ajută la refacerea celulelor

Spanacul poate fi considerat unul dintre alimentele cele mai hrănitoare de pe planetă. Bogat în substanţe nutritive, spanacul oferă aproape jumătate din necesarul zilnic de vitamina D, doar prin consumul unei ceşti.

În plus, spanacul oferă 14% din necesarul zilnic de vitamina C, pentru o stare optimă de sănătate. Prin consumul de spanac, o persoană poate acumula şi fier, calciu, acid folic, vitamina K şi fibre.

Pentru studiul publicat în revista Cercetarea nutriţională, o echipă de cercetători au efectuat recent o revizuire sistematică pentru a afla dacă şi cum nivelurile de vitamina D din organism sunt legate de puterea musculară.

Rezultatele analizei lor au arătat că niveluri mai ridicate de vitamina D au avut un efect mic spre moderat asupra forţei musculare.

Citeste si:  Vitaminele şi rolul lor în organism

Alte studii au demonstrat rezultate similare. Într-unul dintre ele, cercetătorii au vrut să afle dacă vitamina D îmbunătăţeşte vindecarea musculară după ce ne lovim, în situaţii grave, precum accidente de maşină.

Cercetătorii au folosit în studiul lor şobolani cu leziuni de muşchi. Ei le-au dat acestor animale fie o singură doză mare de vitamina D, fie o substanţă de control. După patru zile, cercetătorii au constatat că şobolanii cu vitamina D au avut o creştere semnificativă a celulelor de creştere şi o scădere în apoptoza celulelor (celulele moarte), comparativ cu şobolanii de control.

Au fost găsite, de asemenea, dovezi de creştere a matricei celulare de proteine, care înseamnă o creştere rapidă a celulelor care a dus la o recuperare mai rapidă în a 42-a zi a experimentului.

Citeste si:  Fotbal: Chelsea s-a calificat în finala Ligii Campionilor, după 2-2 cu FC Barcelona

Concluziile la care au ajuns specialiştii în urma acestui studiu au fost că tratamentul cu vitamina D poate reprezenta o terapie promiţătoare pentru a optimiza recuperarea în urma unui accident.

Din fericire, studiul ne arată că vitamina D poate fi un susţinător extrem de important al sănătăţii noastre. Din acest motiv, şi din multe altele, ar trebui să urmărim să menţinem un nivel optim de vitamina D în organism.

După cum ştim cu toţii, vitamina D stimulează sănătatea sistemului imunitar. Totodată reduce riscul de osteoporoză, scleroza multiplă, astmul, artrita reutatoidă şi cancerul.

Vitamina D ne ajută chiar în menţinerea unei greutăţi normale a corpului. Iar acum, ea nu doar că ne ajută la îmbunătăţirea rezistenţei musculare, ci este un real ajutor în repararea musculară şi recuperarea după un accident sau orice fel de vătămare.

Citeste si:  Insuficienţa vitaminei D creşte riscul alergiilor la alimente în cazul copiilor

 Aşadar, cum poţi satisface nevoie de vitamina D din organism?

 Pentru a-ţi satisface nevoia de vitamina D din organism este foarte simplu. Este necesar să stai zilnic la soare, timp de 20 de minute, fără protecţie solară. Aceasta este cea mai bună modalitate de a obţine vitamina D necesară. Cercetătorii indică faptul că puteţi lua în condiţii de siguranţă 10.000 ml de vitamina D pe zi (din spanac, în principal). Dar înainte de a face acest lucru, nu ar fi o idee rea să cunoaşteţi care este nivelul vostru actual de vitamina D, ca punct de plecare. Doctorul vă poate determina acest nivel printr-un simplu test de sânge.

Traducere: Ecaterina Pop

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata