EUR
4,81 RON
(-0.21%)
USD
4,43 RON
(-0.18%)
GBP
5,73 RON
(+0.09%)
CHF
4,53 RON
(-0.28%)
BGN
2,45 RON
(+0.06%)
BYN
1,99 RON
(+0.41%)
CAD
3,34 RON
(+0.14%)
RSD
0,04 RON
(-0.25%)
AUD
2,93 RON
(-0.03%)
JPY
0,04 RON
(-0.92%)
CZK
0,19 RON
(+0.45%)
INR
0,06 RON
(+0.12%)

 

Victor Ponta: Singura şansă de modernizare a CFR – strânsă legătură cu BERD

Singura şansă reală de restructurare şi modernizare a CFR este cooperarea cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, a declarat luni premierul Victor Ponta, menţionând că România are nevoie de sprijinul BERD şi la cofinanţarea proiectelor din fondul de coeziune şi structural, la restructurarea companiilor de stat şi la derularea proiectelor locale.

„Cel mai importat proiect pe care îl desfăşurăm în acest moment este cel legat de restructurarea şi modernizarea Companiei de Căi Ferate CFR. Consider că singura şansă reală de restructurare şi modernizare a companiei este aceea de a lucra în strânsă legătură cu BERD, a folosi creditul pe care l-am primit şi mai ales expertiza privind restructurarea unei companii de asemenea dimensiuni”, a afirmat Victor Ponta, într-o conferinţă de presă comună cu preşedintele BERD, Suma Chakrabarti, aflat în vizită la Bucureşti.

El a menţionat că Executivul şi-a asumat angajamentul de a duce la bun sfârşit acest proiect, despre care a spus că este esenţial pentru România.

„Aş vrea să precizez sprijinul important al BERD şi în alte domenii de activitate în România şi aş începe cu expertiza nepreţuită a BERD în ceea ce priveşte parteneriatele public-privat. Proiectele începute de Guvern – şi m-aş referi doar la cel pe care îl considerăm prioritatea zero, Comarnic-Braşov – pot avea succes doar dacă expertiza şi sprijinul BERD şi al BEI vor fi alături de Guvernul României. Avem extrem de mare nevoie în continuare de sprijinul BERD în cofinanţarea proiectelor finanţate din fondul de coeziune şi structural, în restructurarea şi privatizarea companiilor de stat, în sprijinul acordat autorităţilor locale pentru proiecte locale şi în stimularea creditării pentru IMM-uri”, a punctat premierul.

El a arătat că România în acest moment se află într-o „situaţie stabilă şi predictibilă”, că primele date ale începutului de an sunt pozitive, dar a menţionat că, pentru ca acest trend pozitiv să fie sustenabil pe termen lung, ţara noastră „are nevoie de sprijinul, de expertiza şi de cooperarea BERD”.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
2 Comentarii
  1. Sarantocul de Romania spune

    De cand trebuiau restructurate dar nu s-a vrut caci n-au stiut ce sa faca cu oamenii cum sa-i recalifice si sa ce sa le dea salarii compensatorii?Ce buni erau l constructia autostrazilor dar nu s-a actionat.Sau transformat toti in buticarosi si bucatari, ospatari etc. O societate care te invata cu poti deveni JOSNIC fara personalitate.

  2. iulian spune

    Din pacate se creaza noi structuri de conducere, bine platite in dauna celor de executie.
    Siguranta circulatiei pe calea ferata si implicit a statului este periclitata, datorita acestor structuri parazitare si datorita restructurarilor din sectorul exploatare.
    Au fost angajati in functii de decizie persoane care sunt paralele cu calea ferata.
    Pana cand feroviarii romani vor suporta batjocura si umilinta politica?
    Probabil vor exista numai sefi la CFR-SA

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata