Consumatorii renunţă la telefoanele Blackberry

0 6

Zilele trecute, compania Blackberry a făcut publice rezultatele primului trimestru al acestui an care sunt sub aşteptările analiştilor, arătând pierderi de 84 milioane de dolari în primele trei luni ale anului 2013.

Blackberry a spus că s-a confruntat cu probleme în a stabili performanţele viitoare, şi că se aşteaptă ca acest trend descendent să continue şi în al doilea trimestru. Preţul acţiunilor sale a scăzut cu mai mult de 25% pe piaţa de tranzacţii.

Singurele câştiguri s-au înregistrat cu Blackberry 10, un smartphone pe care compania l-a lansat la începutul acestui an. Acest tip de telefon pare să fie ultima încercare serioasă a companiei pentru a-şi restabili poziţia pe piaţă. Compania a vândut 2,7 milioane de dispozitive Blackberry 10 în primul trimestru al anului (perioadă în care Apple a vândut 37 de milioane de iPhone-uri). Cu toate că acest ultim dispozitiv scos de Blackberry a înregistrat 40% din vânzările companiei, totuşi, aceasta a pierdut 4 milioane de utilizatori în cele trei luni.

Blackberry a renunţat, de asemenea, la tableta PlayBook, veche de doi ani de zile, după ce a vândut doar 100.000 de exemplare în primul trimestru al anului. Thorsten Heins, directorul executiv al companiei a declarat că tableta nu va primi o versiune nouă în ceea ce priveşte sistemul de operare, pentru că, pur şi simplu, nu este suficient de bună pentru a merita energie şi resurse.

Rezultatele Blackberry sunt destul de sumbre. Francisco Jeronimo, directorul de cercetare de piaţă şi dispozitive mobile al firmei IDC, a declarat pe Twitter că societatea ar trebui să renunţe la vânzările de consum.

Traducere: Ecaterina Pop

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata