FSLI: „Multe diplome de bacalaureat sunt otrăvite, unii absolvenţi ajung direct şomeri, alţii pseudospecialişti”

0 15

Comunicat de presă

Analizând rezultatele obţinute de elevi la examenul naţional de bacalaureat şi modul de desfăşurare a acestuia, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a constatat următoarele:

1. Chiar dacă procentul de promovabilitate este de 55%, multe dintre aceste diplome pe care le obţin elevii sunt otrăvite, deoarece o parte dintre absolvenţi vor intra direct în şomaj, iar unii dintre cei care vor fi admişi în învăţământul superior cu ajutorul mediei de la examenul de bacalaureat, fie vor ajunge pseudospecialişti, fie vor deveni şomeri după terminarea facultăţii.

2. Sunt angajaţi din instituţii ale statului român care au acţionat abuziv, atât asupra unor profesori din comisiile de examen, cât şi asupra elevilor, ceea ce demonstrează că în România drepturile cetăţenilor nu sunt respectate.

3. Există, din păcate, şi cadre didactice, într-un procent nesemnificativ, care recurg la gesturi ce nu fac cinste acestei nobile meserii.

4. Sumele nete pe care urmează să le primească cadrele didactice care au făcut parte din comisiile examenelor de bacalaureat sunt umilitoare: 3 lei pentru o lucrare corectată, 19 lei – asistenţii, 330 de lei – preşedinţii de comisii.

5. Şcoala nu mai este motivantă pentru elevi, din cauza programelor şcolare neadaptate la realitatea de pe piaţa muncii, multora fiindu-le greu să îşi găsească un loc de muncă după absolvirea liceului.

Având în vedere cele prezentate mai sus, F.S.L.I. consideră că în perioada imediat următoare trebuie luate mai multe măsuri:

  • Regândirea de urgenţă a programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor, astfel încât să se pună accent pe latura formativă şi nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice nu ceea ce au memorat elevii, ci capacitatea lor de a aplica practic cunoştinţele dobândite,  pentru a se putea integra în câmpul muncii.
  • Depolitizarea învăţământului în sensul că, în alegerea directorilor de şcoli, cuvântul hotărâtor să îl aibă UNITĂŢILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT şi nu partidele politice.
  • Introducerea examenului de admitere în întregul învăţământ superior.
  • Adoptarea, în regim de urgenţă, a unei legi de salarizare pentru educaţie, prin care salariile să crească substanţial, astfel încât meseria de dascăl să devină motivantă.
  • Respectarea Legii Educaţiei Naţionale, în sensul acordării, începând cu anul 2014, a minimum 6% din PIB pentru educaţie şi a minimum 1% pentru cercetare.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata