IMAS: Profilul spectatorului de teatru din Capitală-vârsta medie 41 ani, studii superioare, statut social ridicat

0 12

Vârsta medie 41,8 ani, studii superioare, statut social ridicat, venituri peste 1.500 de lei – reprezintă profilul spectatorului de teatru din Capitală, potrivit unui sondaj IMAS realizat la cererea Teatrului Nottara şi remis miercuri.

Sondajul relevă că femeile merg în număr mai mare la teatru (50,5%) faţă de bărbaţi (49,5%), iar persoanele cu vârsta cuprinsă între 30 – 44 de ani ajung la teatru în proporţie de 37,1%, tinerii între 18 – 29 de ani – 27,9%, cei cu vârste între 45 – 59 de ani – 20,8%, iar cei de 60 de ani şi peste – 14,1%.

Totodată, persoanele cu studii superioare merg la teatru în proporţie de 71%, cei cu liceu/şcoală postliceală – 22,3%, în timp ce persoanele cu şcoală profesională/treapta I de liceu merg la teatru în proporţie de 3,9%, iar cei cu până la 8 clase ajung la teatru doar în proporţie de 1,8%. 1,1% dintre respondenţi au preferat să nu răspundă la această întrebare.

Persoanele cu statut social înalt merg la teatru în proporţie de 71,4%, cei cu statut mediu – 20,8%, iar cei cu un statut scăzut merg la teatru doar în proporţie de 5,3%. La această întrebare nu şi-au declarat statutul social 2,5% dintre persoanele intervievate.

În funcţie de venitul lunar pe persoană, cetăţenii cu venituri de peste 1.500 lei/ lună merg la teatru în proporţie de 29%, cei cu venituri între 900-1.500 lei – 15,9%, cei cu venituri de până la 500 lei – 11,7%, iar cei cu venituri între 500 şi 900 de lei – 9,5%. 33,9% au preferat să nu declare ce venit lunar au.

Spectatorii de teatru se informează despre spectacole de pe internet zilnic sau aproape zilnic în proporţie de 82,3%, cel puţin o dată pe săptămână – 6,4%, cel puţin o dată pe lună – 0,7%, în timp ce persoanele care nu folosesc deloc internetul sunt în proporţie de 10,6%.

La întrebarea „Cât de des utilizaţi internetul ca sursă de informare”, cei mai mulţi consumatori de teatru (82%) au spus că utilizează internetul zilnic sau aproape zilnic, 5% – de 2-3 ori pe săptămână, 2% – o dată pe săptămână, 1% – o dată pe lună sau mai rar, şi 10% – au răspuns că nu utilizează internetul.

A doua sursă de informare este reprezentată de posturile de televiziune, 77% dintre respondenţi declarând că se uită zilnic sau aproape zilnic la televizor, 11% – de 2-3 ori pe săptămână, 5% – o dată pe săptămână, 3% o dată pe lună sau mai rar, iar 4% – deloc.

Următoarea sursă pentru spectatorii de teatru este reprezentată de posturile de radio, 76% dintre cei chestionaţi declarând că ascultă zilnic sau aproape zilnic un post de radio, 8% – de 2-3 ori pe săptămână, 4% o dată pe săptămână, 1% – de 2-3 ori pe lună, 5% – o dată pe lună sau mai rar, şi 5% – deloc.

Cea mai slabă sursă de informare pentru consumatorii de teatru este reprezentată de presa scrisă, doar 38% dintre respondenţi declarând că se informează zilnic sau aproape zilnic din ziare/reviste, 15% – de 2-3 ori pe săptămână, 16% – o dată pe săptămână, 4% – de 2-3 ori pe lună, 12% – o dată pe lună sau mai rar, iar 16% – deloc.

Sondajul a fost realizat în perioada 11 – 19 decembrie 2012. Metodologia sondajului a avut la bază 800 de chestionare completate prin metoda CATI (interviuri prin telefon asistat de calculator), populaţia ţintă fiind persoanele cu vârsta de 18 ani şi peste, rezide(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

te în Bucureşti.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata